MS Windows
briani 27239
Windows 7 kontrolpanel
Fra : JensC

Dato : 23-03-10 12:57

Hej NG

Jeg har et problem i min Windows 7 installation.

Når jeg forsøger at starte kontrolpanelet, får jeg at vide, at der er fejl i
Explorer, som genstartes.

Jeg kommer ikke i kontrolpanelet.

Er der nogen, der ved, hvad der kan være galt?

mvh
Jens

Fra : Allan L

Dato : 23-03-10 15:28

Jeg havde det samme problem på et tidspunkt.
Det viste sig at være noget software, som ikke var kompatibelt med Win 7.

Da det blev opdateret til en Win 7 version, forsvandt fejlen og har ikke
været der siden.

Mvh.

Allan

Fra : JensC

Dato : 23-03-10 18:11

Hej Allan

Jeg har en ide om, at det kunne være Picassa, der laver problemerne og
derfor ville jeg afinstallere det, men jeg kan ikke komme i kontrolpanelet.

mvh
Jens

Fra : emjeppesen

Dato : 23-03-10 21:24

JensC skrev:

>Jeg har en ide om, at det kunne være Picassa, der laver problemerne

det er ganske usandsynligt at Picassa kan være synderen.

Hilsen emj

Fra : Allan L

Dato : 24-03-10 08:09

Hej Jens

Kan du heller ikke, hvis du går ind via "start - Standardprogrammer -
programmer og funktioner"
Det hedder det i Vista, jeg har ikke Win 7 på min arbejdscomputer.

Men jeg kunne godt komme ind og afinstallerer denne vej.

Fra : Leif Neland

Dato : 24-03-10 20:16

> "JensC" <no.spam@internet.com> skrev i meddelelsen

internet.com er et gyldigt domæne, der sikkert ikke er glade for at få
din spam. Brug hellere en @mail.invalid adresse; den er der ingen, der
modtager.

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : JensC

Dato : 26-03-10 11:59

Er du glad nu?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-03-10 16:12

"JensC" <no.spam@nospam-nospam.com> skrev :

>Er du glad nu?

Hvorfor ikke blot lade det ende på invalid, så er du helt sikker
på ikke at genere nogen.

Fx no.spam@nospam.invalid

Du ved ikke om nogen på et tidspunkt vil købe domænet
nospam-nospam.com og så er det allerede spaminficeret.
--
Kerim

Fra : JensC

Dato : 29-03-10 16:12

I har begge to ret og jeg har ændret min svar adresse.

mvh
Jens

Fra : Per D.

Dato : 24-03-10 11:52

JensC skrev:
> [...]
> Explorer, som genstartes.
>
> Jeg kommer ikke i kontrolpanelet.
>
> Er der nogen, der ved, hvad der kan være galt?

Du har ikke tilfældigvis nero8 installeret?

Nero installed (e.g. C:\Program Files\Nero\Nero 8\Nero Toolkit)
and rename the file "NeroBurnRights.cpl" to "NeroBurnRights2.cpl".
You should be able to access the control panel again

It seems that there is a problem with danish letters,because only danish
customers
have this problem.At the moment we have only a workaround to deactivate
Nero BurnRights.We will fix this issue as fast as possible

En anden løsning:

gå ind i regedit og find følgende sted:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Control
Panel\Cpls
slet nøglen der hedder:
Nero BurnRights

Per D.

Fra : JensC

Dato : 28-04-10 15:04

Problemet er løst.

Nero 8 er afinstalleret og herefter er der ingen problemer.

mvh
Jens