Bakkeåbning - hvordan kommer jeg forrest i~
Fra : Sir1

Dato : 22-03-10 14:32

Hej,
jeg overvejer at tage til Bakkeåbning (for første gang), men vil gøre
en del for at undgå "koblingskørsel" - hvad tid bør jeg komme og hvor
parkere?
Vh
Søren

Fra : Thomas

Dato : 22-03-10 23:53

Sir1 skrev:
> [...]
> jeg overvejer at tage til Bakkeåbning (for første gang), men vil gøre
> en del for at undgå "koblingskørsel" - hvad tid bør jeg komme og hvor

Kør hjemmefra i dag og parker forrest på Nørrebrogade!

/Ths

Fra : Sir1

Dato : 22-03-10 17:02

On 22 Mar., 23:52, Thomas <tho...@invalid.dk> wrote:

> Kør hjemmefra i dag og parker forrest på Nørrebrogade!
>
> /Ths

Hehe, ja, den er god, men kunne man ikke gøre det med en lidt snævrere
margen ;)
Jeg gætter på at ruten er den samme som den plejer at være. Hvis man
nu ville holde et sted og tage lidt video af de forbipasserende, er
der så et sted hvor der er godt "flow" i kortagen?

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-03-10 08:41

Sir1 wrote:

> [...]
> nu ville holde et sted og tage lidt video af de forbipasserende, er
> der så et sted hvor der er godt "flow" i kortagen?

Jeg er lige ved at sige "Glem det" - når ikke det er blevet sommertid er
det for mørkt til video når der køres. Strandvejen køres der for stærkt,
svinget ved Tuborg havn er nok et godt sted. Der er også mange tilskuere
til at give stemning.

Hvis du er der 17:30 er der næppe meget koblingskørsel - min erfaring
siger mig i øvrigt at marts er for tidligt for mange, så det betyder nok
ikke så meget i år.

--
vh
Torben

Fra : N/A

Dato : 23-03-10 08:41

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-03-10 09:23

Sir1 <Sir1@morinist.dk> crashed Echelon writing news:82a22032-6799-4ee4-
96b3-e9eec6da6cd8@j21g2000yqh.googlegroups.com:

> jeg overvejer at tage til Bakkeåbning (for første gang), men vil gøre
> en del for at undgå "koblingskørsel" - hvad tid bør jeg komme og hvor
> parkere?

Et telt som du sætter op i hellen i fordgængerfeætet, i krydset før
Nørrebro station, når du kommer inde fra city.

Så er du sikker på at være forrest i feltet.

Men husk politiet vil altid være helt forrest.

--
Bjarke Andersen

Fra : Armand

Dato : 23-03-10 16:57

Sir1 skrev:
> Hej,
> jeg overvejer at tage til Bakkeåbning (for første gang), men vil gøre
> en del for at undgå "koblingskørsel" - hvad tid bør jeg komme og hvor
> parkere?

Kortegen kører ikke med særlig fart andet end et stykke på Strandvejen
hvor en del krudter motorcyklen af og der således kommer lidt spredning
på motorcyklerne.
Hvis ikke du vil opleve suset af at være med i flokken kan du stille dig
et sted på ruten og opleve kortegen køre forbi for at koble på bagenden,
som sikkert kører noget mindre koblingskørsel. Netop hvor Tuborgvej
ender ved Strandvejen plejer der at stå en god kødrand og det er ikke
uden grund derved at der er et godt overblik over flokken dér!
Men man bliver trær i øjnene af at stå og kigge motorcykler der passerer
i langt over en time og for mit vekommende er dét at gå og kigge
motorcykler på Nørrebrogade inden afgang en væsentlig del af oplevelsen!

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 23-03-10 14:15

On 22 Mar., 21:31, Sir1 <S...@morinist.dk> wrote:

> jeg overvejer at tage til Bakkeåbning (for første gang), men vil gøre
> en del for at undgå "koblingskørsel" - hvad tid bør jeg komme og hvor
> parkere?

En plads allerforrest kræver nok, at du ankommer ved 15-15:30-tiden
med den flotte vejrudsigt, vi har i år:
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/byvejr_danmark.htm?by=1000

Hold om nødvendigt ved vejsiden hvis politiet ikke har spærret gaden
af endnu.

Alternativt hold bagest, dvs nede i nærheden af Nørrebros Runddel
(krydset Nørrebrogade/Jagtvej) og hold luft til de forankørende, så du
undgår for meget koblingsfileri ud ad Lygten

Og husk underlagsplade til (side)støttebenet, hvis du vil parkere på
Bakkens i år ret smattede p-plads...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Sir1

Dato : 23-03-10 18:57

> [...]
> jeg overvejer at tage til Bakkeåbning (for første gang), men vil gøre
> en del for at undgå "koblingskørsel" - hvad tid bør jeg komme og hvor

Hvis jeg tager af sted - jeg kan ikke helt blive enig med mig selv -
bliver det nok at jeg kommer ret tidligt (jeg er så priviligeret at
jeg kan disponere over hele dagen) og prøver at se om jeg kan holde
forrest. Når det så går derudad, vil jeg prøve at holde ind et øjeblik
ved Tuborgvej/Standvejen og filme lidt, og så snige mig ind i kortegen
igen.
Tak for input, gutter! - Hold øje med Tornerose (som stadig bærer præg
af vinterens fortrædeligheder ;)
Vh
Søren
www.morinist.dk