track me not
Fra : zillyink

Dato : 22-03-10 15:03

kan finde det til firefox, men findes det til mac?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-03-10 22:08

zillyink <zillyink@gmail.com> wrote:

> kan finde det til firefox, men findes det til mac?

hvis det er en firefox extension så virker det vel også i firefox på mac
?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-03-10 22:18

Thomas von Hassel wrote:

> hvis det er en firefox extension så virker det vel også i firefox
> på mac ?

Det er en plug-in til Firefox, men den virker ikke på Mac versionen.

mvh. Erik Richard

Fra : Steen

Dato : 22-03-10 22:31

In article <4ba7de8d$0$8566$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>,

> Det er en plug-in til Firefox, men den virker ikke på Mac versionen.
>
> mvh. Erik Richard

Hvorfor skulle den ikke virke på Mac-versionen?
Jeg har da TMN installeret, den skal bare aktiveres (er deaktiveret som
default)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-03-10 00:19

Steen wrote:

> Hvorfor skulle den ikke virke på Mac-versionen?
> Jeg har da TMN installeret, den skal bare aktiveres (er deaktiveret som
> default)

Jeg har prøvet at installere den på 4 forskellige systemer med seneste
version af Firefox - 2x Leopard 10.5.8 og 2x Tiger 10.4.11. Alle steder
kommer en besked om, at den ikke kan installeres, da den ikke er
kompatibel med den foreliggende ver. af Firefox. - Inget problem at
installere på WinXP Pro SP3 - også med seneste ver. af Firefox.

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 23-03-10 07:29

zillyink <zillyink@gmail.com> wrote:

> kan finde det til firefox, men findes det til mac?

Jeg hentede og installerede succesfuldt i går aftes efter at have set
indslaget. Kun til Firefox desværre - glæder mig til en Safariversion:
Så kan Google, Yahoo, Bing osv lære det ka' de'.

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 23-03-10 08:02

Martin Ammentorp <ammentorpx@yzmac.com> wrote:

> Jeg hentede og installerede succesfuldt i går aftes efter at have set
> indslaget. Kun til Firefox desværre - glæder mig til en Safariversion:
> Så kan Google, Yahoo, Bing osv lære det ka' de'.

Hvilket indslag?

Fra : Steen

Dato : 23-03-10 09:50

In article <1jfsr06.1bk78u018fbwlwN%tietze@mail.dk>,
tietze@mail.dk (Jørgen Tietze) wrote:

> Hvilket indslag?

DR sendte i går Horisont om store stygge Google.
Programmet bliver sikker genudsendt en eftermiddag.
Det handlede om, at intet er gratis - Google indsamler søgeord etc. til
brug til reklamer. Intet i udsendelsen kom vist som en overraskelse for
nogen.

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-03-10 11:23

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> Det handlede om, at intet er gratis - Google indsamler søgeord etc. til
> brug til reklamer. Intet i udsendelsen kom vist som en overraskelse for

Netop! Intet er gratis. Jeg vil hellere betale ved at se lidt reklamer.
Googles reklamer har altid været utroligt diskrete. De har nok den
enkleste hjemmeside på hele internettet. Som du skriver, er intet
gratis. Alternativet vil derfor være at betale pr. søgning eller melde
sig til en abonnementsordning. Så foretrækker jeg lidt reklamer, så
længe de ikke er generende. Noget andet er, at reklamer, der åbner
ekstra vinduer, der dækker over teksten, de er generende. Dem vil jeg
helst være fri for, men jeg accepterer da, at folkene bag f.eks. en
søgemaskine også skal have smør på brødet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 24-03-10 08:09

> [...]

> Det handlede om, at intet er gratis - Google indsamler søgeord etc. til
> brug til reklamer. Intet i udsendelsen kom vist som en overraskelse for

Tak - datamining er et interessant tema at fokusere på.

Selvfølgeligheden i måden at sige "intet er gratis" kan diskuteres. Det
introducerer for mig at se blot en bedrevidende bagklogskab, der
afmonterer/ trivialiserer debatten og nuancerne. Diskussionen handler
bl.a. om hvad det er for en valuta og hvilke konsekvenser det har at
bruge denne valuta.

Indslaget kan også hentes her:
<http://www.dr.dk/DR1/horisont/2010/2010/03/23114007.htm>

Indenfor samme tema, se i øvrigt kommentarerne til artiklen:

"Sådan undgår du Googles Big Brother-snagen
Der er godt nyt til alle, der helst er fri for Googles ånde i nakken.
Snart kan man vælge at surfe på nettet uden at blive registreret af
Google Analytics-værktøjet. Det får ikke den store effekt, gætter
markedsføringsekspert."
<http://www.version2.dk/artikel/14304-saadan-undgaar-du-googles-big-brot
her-snagen>

~ Jørgen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-03-10 08:29

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> Snart kan man vælge at surfe på nettet uden at blive registreret af
> Google Analytics-værktøjet

Hvis du blokerer Google Analytics rammer jo så netop ikke Google i
første omgang .. men det site du besøger. Og Google Analytics bliver som
regel brugt til at optimere oplevelsen for brugeren ... Derudover har
google har så vidt jeg huske ikke snablen direkte ned i GA data, med
mindre det er lavet om.

Men jeg har så omvendt heller ingen illusioner om at Google rent faktisk
lever efter deres eget mantra: "do no evil" ... deres formål er at tjene
penge, plain and simple.

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-03-10 08:25

> [...]

> indslaget. Kun til Firefox desværre - glæder mig til en Safariversion:
> Så kan Google, Yahoo, Bing osv lære det ka' de'.

lære hvad ? ... og hvordan tror du det er muligt for dem at levere en
ellers gratis service ?

/thomas

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-03-10 06:23

> lære hvad ? ... og hvordan tror du det er muligt for dem at levere en
> ellers gratis service ?

Jeg er forhåbentligt ikke naiv - selvfølgelig skal de tjene penge. Men
jeg bryder mig ikke om tanken at de såkaldt anonymiserede data en dag
skulle slippe ud. Det er jo set før svjv. Dette er min måde at
anonymisere mig selv - om det virker? På det punkt er jeg nok en anelse
godtroende

Fra : jagge

Dato : 24-03-10 14:23

zillyink <zillyink@gmail.com> wrote:

> kan finde det til firefox, men findes det til mac?

Fedt link. Har netop installeret og det vil jeg gøre hos så mange jeg
kan komme til det.

Storslået ide.

MVH

Jakob