MS Windows
briani 27239
Windows XP, slukke PC
Fra : ..::JMJ::..

Dato : 22-03-10 09:42

Vi har haft en tekniker inde for at rode med en XP, noget med noget
røntgen-scanner bla-bla-bla.
Efter dette, er der sket det, at når vi skal slukke PC'en slukker den ikke
længere selv, men kommer med et skærmbillede hvor der står, at vi nu kan
slukke PC'en.... hvilket vi så gør.
Er der en eller anden indstilling vi kan gøre brug af, så PC'en slukker af
sig selv igen?

Jørgen

Fra : Ole C

Dato : 22-03-10 10:57

...::JMJ::.. skrev blandt andet:

> [...]
> vi nu kan slukke PC'en.... hvilket vi så gør.
> Er der en eller anden indstilling vi kan gøre brug af, så PC'en

Kig under Strømstyring. Husker ikke præcist XP, men mon ikke der er en
funktion a la "Hvad sker der, når jeg trykker på Tænd/Sluk-knappen".

--
vh
Ole C

Fra : kk

Dato : 22-03-10 11:48

"..::JMJ::.." <kaliffen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> slukke PC'en.... hvilket vi så gør.
> Er der en eller anden indstilling vi kan gøre brug af, så PC'en slukker af

Gå ind i: %windir%\system32\shutdown.exe -t 1 -s
lav en genvej på skrivebordet med de viste parametre, og du har en fin
"afbryder"
mvh
kk

Fra : Jacob [5260 Odense S~