Hvordan slukker jeg for Macbook skærm ved ~
Fra : jagge

Dato : 22-03-10 07:53

Jeg har et problem jeg ikke kan gennemskue.

Jeg bruger en eksterne skærm med min macbook men bruger ofte macbooken
som tastatur.

Nogle gange sker der det at der efter en ikke gennemskuelig række af
events der inkluderer at macbooken er gået i dvale og genstartet bliver
kun den store eksterne skærm startet op, præcis på samme måde som hvis
jeg havde et eksternt tastatur til macbooken og brugte den i lukket
tilstand.

Hvordan kan jeg "fremtvinge" denne tilstand når jeg bruger macbooken til
at skrive på ???

MVH

Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-03-10 10:27

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> tilstand.
>
> Hvordan kan jeg "fremtvinge" denne tilstand når jeg bruger macbooken til

Man kan i hvert fald gøre det ved at vække eller starte MacBook med
låget lukket. Det kan bl.a. gøres ved at sætte et USB-stik fra et
tastatur i Mac'en, mens låget er lukket, og strømforsyningen er sat til.
Herefter kan du åbne låget, uden at den interne skærm tænder. Det
bringer os videre til spørgsmålet: Hvorfor ikke bare bruge eksternt
tastatur og mus og lade låget være lukket? Det er trods alt bedre og
ikke så dyrt. De fleste erfarne computerebrugere har vel også nogle
ekstra liggende. Det har den bieffekt, at det beskytter ens dyre bærbare
Mac mod spild af drikkevarer osv. Det er jo ikke så stor en ulykke, hvis
man hælder varm kaffe ned i et tastatur af ældre dato.
Jeg bruger selv et trådløst Apple tastatur og mus. Når min
MacBook Pro er helt slukket, åbner jeg låget, trykker på power-knappen
og lukker straks låget. Så starter den med den eksterne skærm tændt og
den interne slukket. Er den bare på vågeblus, kan jeg vække den med det
trådløse tastatur eller den trådløse mus.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : jagge

Dato : 22-03-10 17:49

> [...]
> den interne slukket. Er den bare på vågeblus, kan jeg vække den med det
> trådløse tastatur eller den trådløse mus.

Hej

det er faktisk også meningen, MEN nu er det tastur jeg har brugt gået
istykker og indtil jeg får købt et nyt ville jeg gerne kunne fortsætte.

Og så irreterer det 2 screen setup mig lidt :0)

MVH

Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-03-10 21:49

> det er faktisk også meningen, MEN nu er det tastur jeg har brugt gået
> istykker og indtil jeg får købt et nyt ville jeg gerne kunne fortsætte.
>
> Og så irreterer det 2 screen setup mig lidt :0)

Har du så ikke en USB-mus? Hvis min er på vågeblus med lukket låg og
ekstern skærm sat til, så vågner den med billede på den eksterne skærm,
hvis jeg sætter en USB-mus til. Derefter kan jeg åbne låget, uden den
interne skærm tænder. Det er lidt bøvlet, men det er da brugbart.
--
Henrik Münster
Esbjerg