Harddisk slår med hovederne
Fra : 7aco6

Dato : 21-03-10 16:12

Min søns MB Pro har fået udskiftet harddisken. I den forbindelse ville
jeg høre om der var nogen, der vidste om man kunne hive data ud af den
gamle harddisk. Humac har opgivet (jf. overskriften), men der er
desværre lidt skoleopgaver m.v., som der ikke er blevet lavet back-up
af og det ville derfor være dejligt hvis der fandtes nogen, der kender
nogen som kunne udrette mirakler.

/Jacob B.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-03-10 23:15

7aco6 <baek.co@gmail.com> wrote:

> [...]
> desværre lidt skoleopgaver m.v., som der ikke er blevet lavet back-up
> af og det ville derfor være dejligt hvis der fandtes nogen, der kender

ja .. IBAS i Norge ... men det koster ... mellem 5000 og 30.000 afhænig
af hvor slemt det er.

http://ibas.com/

/thomas

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 22-03-10 12:27

7aco6 skrev:
> [...]
> desværre lidt skoleopgaver m.v., som der ikke er blevet lavet back-up
> af og det ville derfor være dejligt hvis der fandtes nogen, der kender

Jeg har et par gange været heldig med at putte harddisken i en plast
pose og så i fryseren med den nogle timer, det får hovedet i disken til
at give sig, når den har været nedfroset tager du den ud og lader den
ligge i plastposen så alt kondens sætte sig på posen i stedet for
disken. Efter en halv time putter du den i en xtern box og slutter den
til usb/firewire porten og krydser fingere for at den dukker op på
skrivebordet, gør den det så er det bare hurtigt ud med daterne inden
den bliver for varm.

Tommy

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 22-03-10 16:20

Tommy Hjorth skrev:
> [...]
> at give sig, når den har været nedfroset tager du den ud og lader den
> ligge i plastposen så alt kondens sætte sig på posen i stedet for

Jeg fik det til 293 tegn, inden du ødelagde dit rekordforsøg med et
punktum

Resten kom til at stå så løsrevet, mon ikke du burde have brugt et komma...

Mvh. Lars

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 22-03-10 16:57

Lars Kongshøj skrev:

> Jeg fik det til 293 tegn, inden du ødelagde dit rekordforsøg med et
> punktum
>
> Resten kom til at stå så løsrevet, mon ikke du burde have brugt et komma...

> Mvh. Lars

Har du ellers noget fornuftigt at komme med..

Fra : Esben

Dato : 23-03-10 17:33

Tommy Hjorth <tommy.hjorth@gmail.com> wrote:

> [...]
> til usb/firewire porten og krydser fingere for at den dukker op på
> skrivebordet, gør den det så er det bare hurtigt ud med daterne inden

Det er også lykkedes for meget flere gange og man skal ikke give op
fordi det ikke lykkes første gang...

Skal den holdes nedkølet længere, lægger du et køleelement under den
eksterne boks.

SVJV er det nu lodninger på boardet der bliver varme og løse som så
virker kort mens de er kolde, men det er muligt jeg tager fejl. Har det
fra en elektrotekniker(?) tror jeg han var...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : 7aco6

Dato : 22-03-10 13:59

On 21 Mar., 23:14, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> ja .. IBAS i Norge ... men det koster ... mellem 5000 og 30.000 afhænig
> af hvor slemt det er.
>
> http://ibas.com/
>
> /thomas

Det er måske også lige i overkanten for hvor festligt det må blive,
men det er da rart at vide at de findes

/Jacob B.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-03-10 21:07

7aco6 <baek.co@gmail.com> wrote:

> Det er måske også lige i overkanten for hvor festligt det må blive,
> men det er da rart at vide at de findes

Det kommer meget an på hvor vigtige dine data er ... hvis det f.eks. var
et arkiv med billeder fra de sidste 15 år så vil jeg nok bide i det sure
æble ...

For et firma kan det også nemt betale sig at lave en restore hos IBAS i
forhold til at have en mand sidde i 3 uger og genskabe f.eks. en stor
opgave.

(og så er det nok et wakeup call mht. altid at have en god backup)

/thomas

Fra : 7aco6

Dato : 22-03-10 14:03

On 22 Mar., 12:26, Tommy Hjorth <tommy.hjo...@gmail.com> wrote:

> [...]
> til usb/firewire porten og krydser fingere for at den dukker op på
> skrivebordet, gør den det så er det bare hurtigt ud med daterne inden

Det lyder som noget man burde prøve... Men hvad er det for en ekstern
boks du nævner? Har du ikke et link?

/Jacob B.

Fra : 7aco6

Dato : 22-03-10 14:59

On 22 Mar., 21:06, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
> opgave.
>
> (og så er det nok et wakeup call mht. altid at have en god backup)

Det sidste var vist under bæltestedet Men det er ikke så galt. Der
bliver lavet back-up på den bærbare, det sker bare ikke så ofte som
det burde...

/Jacob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-03-10 22:08

7aco6 <baek.co@gmail.com> wrote:

> Det sidste var vist under bæltestedet

tja, det er tit det der skal til ... et godt slag i nødderne glemmer man
ikek lige med det samme ;)

> Men det er ikke så galt. Der
> bliver lavet back-up på den bærbare, det sker bare ikke så ofte som
> det burde...

TimeMachine ... kører altid ..