GPS i mobiler
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 20-03-10 22:52

Hej

Jeg har en Nokia 6110 Navigator og er RIGTIG glad for GPS'en i den.

1) Er det noget med at denne GPS også benytter sig af mobilmaster og det
derfor koster penge at bruge GPS'en?
2) Hvis ja, hvor mange MB bruger den så ca. i minuttet?

3) Hvis man skal købe en mobil i dag med en lige så god GPS som i 6110
nav... hvilken skal man så kigge efter?

Mvh
Anders

Fra : Per

Dato : 20-03-10 23:21

Anders T. Nielsen wrote:
> Hej
>
> Jeg har en Nokia 6110 Navigator og er RIGTIG glad for GPS'en i den.
>
> 1) Er det noget med at denne GPS også benytter sig af mobilmaster og
> det derfor koster penge at bruge GPS'en?

Ja - hvis du har slået A-gps til.

> 2) Hvis ja, hvor mange MB bruger den så ca. i minuttet?

Hvis det kun er til A-gps altså masteoplysnniger er det uendelig lidt. et
par kb i minuttet.

A-gps kan slås fra - så tager det bare længere tid for GPS delen at starte
op = man kan sagtens undvære Agps.

> 3) Hvis man skal købe en mobil i dag med en lige så god GPS som i 6110
> nav... hvilken skal man så kigge efter?

? - der sgu så mange at vælge imellem.

Jeg ville se efter en Nokia med gratis gps navigation fra OVI maps.

Mvh. Per

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 21-03-10 19:05

Per skrev:

> [...]
> et par kb i minuttet.
>
> A-gps kan slås fra - så tager det bare længere tid for GPS delen at
> starte op = man kan sagtens undvære Agps.

Og kan man bennytte sig af andre muligheder end Agps on/off? Kan jeg
have indstillet min telefon til at benytter andre måder at hjælpe til
med at finde ud af hvor den er?

> ? - der sgu så mange at vælge imellem.
>
> Jeg ville se efter en Nokia med gratis gps navigation fra OVI maps.

OVI maps? Er det det der svarer til Route 66 der er på min 6110?

Mvh
Anders

Fra : Per

Dato : 22-03-10 07:22

Anders T. Nielsen wrote:

> Og kan man bennytte sig af andre muligheder end Agps on/off? Kan jeg
> have indstillet min telefon til at benytter andre måder at hjælpe til
> med at finde ud af hvor den er?

Ikke så vidt jeg ved - udover at du tænder din gps samme sted, som du
slukkede den sidst. Så er opstartstiden hurtigere.

> OVI maps? Er det det der svarer til Route 66 der er på min 6110?

Det er Nokias gps i samarbejde med OVI. Det svarer stort set til Route 66,
men er et andet kortmateriale.

Du kan se kortet her: http://maps.ovi.com/

mvh. Per

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-03-10 07:57

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> 2) Hvis ja, hvor mange MB bruger den så ca. i minuttet?
>
> 3) Hvis man skal købe en mobil i dag med en lige så god GPS som i 6110

Gå ind på din mobilside på nettet og se på dit forbrug...

--
Per

Fra : Anders Majland

Dato : 22-03-10 10:19

> Jeg har en Nokia 6110 Navigator og er RIGTIG glad for GPS'en i den.

Hvorfor skifte ? Hvilke features mangler du ?

> 3) Hvis man skal købe en mobil i dag med en lige så god GPS som i 6110
> nav... hvilken skal man så kigge efter?

Er godt tilfreds med min 5800

Mhs gps software så kan ovi maps sagtens anvendes offline .Altså slå
Assisted GPS fra og downloade kortene hjemmefra. Måske ovi er godt nok til
dig, men jeg kan bedre lide Garmin XT ... Specielt har Ovi meget upålidelige
ETA tider de gange jeg har brugt det ...