N95 8GB - firmware ?
Fra : Jan Hansen

Dato : 19-03-10 20:52

V 15.0.15
11-12-07
RM-320
Nokia N95 (77.01)

har indtrykket af det firmware er totalt forældet men når jeg går ind
Nokia's software-opdatering får jeg beskeden at der ikke noget nyere end
V15.015 til N95 GB !

mit USB-stik virker ikke til mobilen . Fik at vide i butik på Nørrebrogade
at grunden til det og at den er blevet så langsom osv er pgra firmwaren.

Jeg tager sgu chancen , uden back-up etc, og installere det nyeste
firmware.Nogen der kan give mig tip til hvor det hentes ?

mobilen købte jeg igennem 3 (er vist branded) men har forlængst droppet det
selskab.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 20-03-10 09:34

Hej igen Jan.

Jan Hansen skrev:
> [...]
>
> har indtrykket af det firmware er totalt forældet men når jeg går ind
> Nokia's software-opdatering får jeg beskeden at der ikke noget nyere end

V 35.0.001
11-11-09

Det er den version jeg har installeret på min Nokia N95 8GB gennem Nokia
PC Suite Software Updater.

> [...]
>
> Jeg tager sgu chancen, uden back-up etc, og installere det nyeste
> firmware. Nogen der kan give mig tip til hvor det hentes?

Uden backup får du en næsten splitterny mobil!

> mobilen købte jeg igennem 3 (er vist branded) men har forlængst droppet
> det selskab.

Det må være grunden til at du ikke får præsenteret en nyere software,
fordi så vidt jeg ved software-versionerne er tilpasset til de enkelte
operatører. Jeg har så en ikke-branded mobil med tysk sprogpakke. Måske
skulle du spørge 3 om en nyere version eller din lokale Nokia forhandler
om en nyere eller en ubranded version.

Mvh.

Rainer

Fra : Jan Hansen

Dato : 20-03-10 15:06

"Rainer Schöbe" <news.rainer@schoebe.eu> skrev i meddelelsen
> [...]
> operatører. Jeg har så en ikke-branded mobil med tysk sprogpakke. Måske
> skulle du spørge 3 om en nyere version eller din lokale Nokia forhandler

Mange tak for svar Rainer. Nu har jeg jo som skrevet ikke ikke forbindelse
med 3 mere , så jeg tvivler på nogen service dérfra. Men er der ikke en måde
man kan ...hmmm....unbrande en mobil på så den ikke er tilpasset til en
operatør man ikke har tilknytning til mere ?

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-03-10 17:29

Jan Hansen kom med denne ide:
> [...]
> man kan ...hmmm....unbrande en mobil på så den ikke er tilpasset til en
> operatør man ikke har tilknytning til mere ?

Jeg debrandede en tudsegammel SE W800 for en 50'er hér:

http://www.seunlock.dk/

Jeg havde fugtige håndflader undervejs, men det gik fint!

Jeg brugte det originale kabel fra SE som fulgte med mellem mobil og pc

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-03-10 17:36

Hans Paulin (6310):
> Jan Hansen kom med denne ide:

> Jeg debrandede en tudsegammel SE W800 for en 50'er hér:
>
> http://www.seunlock.dk/

Kommer i tvivl om hvorvidt de osse kan debrande Nokiaer:

http://www.seunlock.dk/unlock_nokia.php :-/

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jan Hansen

Dato : 20-03-10 19:04

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> Hans Paulin (6310):

> Kommer i tvivl om hvorvidt de osse kan debrande Nokiaer:
>
> http://www.seunlock.dk/unlock_nokia.php :-/

Tak for svar. Det kan man godt via det link du sendte mig men da der ingen
kontakt er imellem min mobil og pc via USB ( kun Bluetooth ) bliver det nok
en butik på Nørrebrogade der bliver løsningen . Desværre

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-03-10 23:41

Jan Hansen frembragte:
> [...]
> kontakt er imellem min mobil og pc via USB ( kun Bluetooth ) bliver det nok
> en butik på Nørrebrogade der bliver løsningen . Desværre

Oki

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jan Hansen

Dato : 21-03-10 17:32

Var lige nede på Nørrebrogade. Og det var ikke noget problem at debrande
mobilen UDEN at USB ikke virkede. Kan komme og aflevere den imorgen og hente
den 2 timer senere mod en betaling på 250,- kr.

Ville gerne have sparet de penge og gjort det selv men kan ikke finde noget
hjælp til den handling på nettet.