Overføre TomTom til Iphone
Fra : J.K.A

Dato : 20-03-10 04:11

Hej NG

Jeg har investeret i tomtom navigation til min iphone, men jeg kan
ikke overføre den til min enhed. Min pc er godkendt i til itune under
butikfanen, er der nogen som kan hjælpe mig

På forhånd tak for hjælpen

J.K.A

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-03-10 23:20

J.K.A <jkaxelsen@gmail.com> wrote:

> Jeg har investeret i tomtom navigation til min iphone, men jeg kan
> ikke overføre den til min enhed. Min pc er godkendt i til itune under
> butikfanen, er der nogen som kan hjælpe mig

Hvad sker der mere præcist? Man køber jo et program på App Store ved
hjælp af iTunes. Derefter downloader man programmet til iTunes. Tomtom
navigation er et ret stort program på et par gigabyte. Det tager derfor
nogen tid at hente det ned. Med en hurtig forbindelse kan det vist være
noget med 20 minutter. Med en langsom endnu længere. Er det lykkedes for
dig at hente programmet til iTunes?
Når man sætter sin iPhone til sin computer, synkroniserer den
normalt med iTunes. Er den allerede sat til, kan man vælge "Opdater"
(afhængig af sprog) for at synkronisere sin iPhone. Så bør iPhone blive
synkroniseret, og Tomtom navigation bør blive lagt over på iPhone. Det
kræver selvfølgelig, at Tomtom er valgt som et af de programmer, der
skal synkroniseres med iPhone. Det er det normalt automatisk, når man
lige har købt det. Igen skal man huske, at Tomtom er et ret stort
program, som det tager lang tid at føre over på iPhone. Det kræver også
en del plads. Ud over at programmet fylder et par gigabyte, skal der
være en del ekstra plads. Jeg fik i hvert fald en fejlmeddelelse om
mangel på plads, så jeg måtte slette nogle billeder og noget musik, da
jeg installerede det. Hvor langt er du kommet her? Har du fået nogen
fejlmeddelelser.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : J.K.A

Dato : 21-03-10 02:02

On 20 Mar., 23:19, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> mangel på plads, så jeg måtte slette nogle billeder og noget musik, da
> jeg installerede det. Hvor langt er du kommet her? Har du fået nogen

At få hentet programmet er ingen problem, har fået det hele hentet...
Af fri plads er der knap 9 GB det burde at være rigligt...
Af fejlmeddelser har jeg fået at vide jeg skulle godkende komputeren i
Butik og dette er gjort...
Når jeg prøver at synkronisere programmet over i Iphonen vises den
kort på skærmen for at forsvinde igen

J.K.A

Fra : J.K.A

Dato : 21-03-10 02:13

On 21 Mar., 09:02, "J.K.A" <jkaxel...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Butik og dette er gjort...
> Når jeg prøver at synkronisere programmet over i Iphonen vises den

Der skal lige siges at det er alle apps jeg henter som den ikke vil
overføre, ikke kun TomTom

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-03-10 12:35

J.K.A <jkaxelsen@gmail.com> wrote:

> Der skal lige siges at det er alle apps jeg henter som den ikke vil
> overføre, ikke kun TomTom

de-authorize din iTunes og prøv igen.

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-03-10 12:36

J.K.A <jkaxelsen@gmail.com> wrote:

> Der skal lige siges at det er alle apps jeg henter som den ikke vil
> overføre, ikke kun TomTom

det er ikke fordi du har købt dine programmer med en anden iTunes konto
?

/thomas

Fra : J.K.A

Dato : 21-03-10 06:48

On 21 Mar., 12:35, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> det er ikke fordi du har købt dine programmer med en anden iTunes konto
> ?
>
> /thomas

Nej jeg har kun en konto
Har lige prøvet og de-authorize kontoen det hjalp heller ikke
Kan man genistalere itunes uden og miste de programer man har givet
penge for som ligger og venter på at blive overført

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-03-10 14:53

> [...]

> heller ikke Kan man genistalere itunes uden og miste de programer man har
> givet penge for som ligger og venter på at blive overført

jeg er ikke sikker på det hjælper ... hvad med at tage fat i Apple
support istedet ?

/thomas

Fra : J.K.A

Dato : 21-03-10 09:41

On 21 Mar., 14:52, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> jeg er ikke sikker på det hjælper ... hvad med at tage fat i Apple
> support istedet ?
>
> /thomas

Det duede sq ikke at fjerne og geninstalere itunes så nu er der
vel appel support tilbage hvis der ikke er andre som har en go ide???

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-10 16:53

On 2010-03-21 16:41:08 +0100, J.K.A said:

> Det duede sq ikke at fjerne og geninstalere itunes så nu er der
> vel appel support tilbage hvis der ikke er andre som har en go ide???

Jeg ville forsøge at gendanne telefonen først. Eventuelt gendannelse ud
fra en sikkerhedskopi alternativt gendanne den som en ny tlf.

mvh. Joakim

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-03-10 20:35

JHP <usenet_at-jhpb-i-danmark> wrote:

> Jeg ville forsøge at gendanne telefonen først. Eventuelt gendannelse ud
> fra en sikkerhedskopi alternativt gendanne den som en ny tlf.

Jeg ville også lede i den boldgade. Det der med at geninstallere
programmer, det er vist noget, man gør under Windows. Jeg har aldrig set
det hjælpe. Når en iPhone driller, kan man i første omgang prøve at
slukke den helt og tænde den igen. Dernæst kan man, som du foreslår,
prøve at gendanne den. Så vil iTunes indlæse styresystem, programmer
osv. på iPhone fra den backup, der bliver taget ved hver synkronisering.
Hvis det heller ikke hjælper, kan man prøve at afinstallere programmerne
ved at fjerne hakket ud for dem i iTunes og synkronisere sin iPhone.
Derefter kan man sætte hakkerne igen og atter synkronisere. Så bliver de
læst over på iPhone igen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : J.K.A

Dato : 22-03-10 11:22

On 21 Mar., 20:34, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> programmer, det er vist noget, man g r under Windows. Jeg har aldrig set
> det hj lpe. N r en iPhone driller, kan man i f rste omgang pr ve at
> slukke den helt og t nde den igen. Dern st kan man, som du foresl r,
> pr ve at gendanne den. S vil iTunes indl se styresystem, programmer
> osv. p iPhone fra den backup, der bliver taget ved hver synkronisering.
> Hvis det heller ikke hj lper, kan man pr ve at afinstallere programmerne
> ved at fjerne hakket ud for dem i iTunes og synkronisere sin iPhone.
> Derefter kan man s tte hakkerne igen og atter synkronisere. S bliver de

Jeg har lige gjort alt ovenstående,synkroniseret + alt det andet,
intet virker :-/
Jeg får følgende besked når jeg prøver at synkronisere
"Nogle af programmerne i Itunes-bibliotek inklusiv W Europe blev ikke
instaleret på iphone fordi du ikke har tilladelse til at afspille på
denne computer.
Hvis du vil godkende denne computer til emner købt i Itunes Store skal
du vælge Butik>Godkend computer"
Alt er prøvet, inklusiv Butik>Godkend computer ca 1000 gange men NEJ
den vil ikke.
Der skal lige siges jeg bruger Windows Vista (Venter med længsel på
min MacBook pro) Kan det have en invirkning på nogle af mine
problemer???

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-03-10 18:26

> [...]

> Der skal lige siges jeg bruger Windows Vista (Venter med længsel på
> min MacBook pro) Kan det have en invirkning på nogle af mine

nej .. igen .. tag fat i Apple Support ...

<http://www.apple.com/dk/support/itunes/contact.html?form=app_store&topi
c=App%20Store&subtopic=Troubleshooting%20Applications>

/thomas

Fra : J.K.A

Dato : 23-03-10 10:28

On 22 Mar., 18:26, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> nej .. igen .. tag fat i Apple Support ...
>
> <http://www.apple.com/dk/support/itunes/contact.html?form=app_store&topi
> c=App%20Store&subtopic=Troubleshooting%20Applications>
>
> /thomas

Tak for hjælpen til ALLE har fået det til at virke