Kortsluttet computer
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 19-03-10 17:26

Jeg ville lige sætte et nyt DVD-drev til min stationære PC, men tænkte mig
ikke særlig godt om idet jeg gjorde det mens PC'en kørte. Der kom en gnist
om PC'en gik ud. Nu kan den ikke starte overhovedet.

Er mit bundkort så røget eller er det noget i min strømforsyning jeg skal
kigge efter? Findes der overhovedet sikringer i en PC og hvor sidder de i så
fald?

Lars

Fra : Allan

Dato : 19-03-10 19:15

Lars Thomsen Nielsen kom med denne ide:
> [...]
> kigge efter? Findes der overhovedet sikringer i en PC og hvor sidder de i så

tag 220v fra maskinen - helt = ud med ledningen
vent 5 minutter, sæt den til igen
nu burde den kunne starte igen

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 20-03-10 21:51

> tag 220v fra maskinen - helt = ud med ledningen
> vent 5 minutter, sæt den til igen
> nu burde den kunne starte igen

Det gjorde den også, men først efter at strømstikket til mit nye drev var
pillet ud igen.

Takker for svaret

Lars

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-03-10 15:15

Lars Thomsen Nielsen skrev:

> Det gjorde den også, men først efter at strømstikket til mit nye drev var
> pillet ud igen.

Så skal du nok have et nyt nyt drev.

Fra : Ralph K

Dato : 22-03-10 12:51

Sidst jeg lavede det nummer, der kostede det mig en ny strømforsyning.

RK