Mac og me
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 19-03-10 15:55

Jeg er ved at gå til at bruge mac-mail som standard-adresse - altså
ovesteensmidt@mac.com.

Men der er også noget med me.com. I øjeblikket ser det ud til at kontoen
accepterer begge adressebetegnelser. Er det Apples mening, at jeg skal
foretrække at kalde min mailadresse ovesteensmidt@me.com?

Jeg forstår ikke, at Apple har valgt denne ændring. Det burde være en
indlysende fordel, at vi er masse kunder, der reklamerer gratis for mac
ved at have "mac" i vores mailadresse i stedet for det narcissisiske
"mig", som der er rigeligt af ude i samfundet.

Hvordan skal jeg forresten ændre i min MacSoup-opsætning i forbindelse
med dette skift?

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-03-10 16:02

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> Men der er også noget med me.com. I øjeblikket ser det ud til at kontoen
> accepterer begge adressebetegnelser. Er det Apples mening, at jeg skal

ja, men jeg kan ikke se at de slukker for mac.com adresserne sådan lige
med det samme ..

> [...]
> ved at have "mac" i vores mailadresse i stedet for det narcissisiske
> "mig", som der er rigeligt af ude i samfundet.

Fordi de gerne vi have de mange millioner iPhone brugere som normalt
kører på windows til at købe en MobileMe konto ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 20-03-10 01:07

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvordan skal jeg forresten ændre i min MacSoup-opsætning i forbindelse
> med dette skift?

MacSOUP>Indstillinger>Konti og brugerprofiler(Hvis jeg forstår dit
spørgsmål(?)).

M.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 21-03-10 10:22

> MacSOUP>Indstillinger>Konti og brugerprofiler(Hvis jeg forstår dit
> spørgsmål(?)).
>
> M.

På dette sted beder MacSoup mig skrive nogle Pop-oplysninger, som ikke
findes til mac.com/me.com-kontoen.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Lind

Dato : 21-03-10 11:16

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> På dette sted beder MacSoup mig skrive nogle Pop-oplysninger, som ikke
> findes til mac.com/me.com-kontoen.

Jeg troede, du ville ændre din mailadresse...?

Du skal da ikke ændre opsætningen, formoder jeg. Du bruger jo ikke Apple
som udbyder, vel? Og det er udbyderens informationer, der skal stå i
Konti.

M.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 21-03-10 11:37

> [...]
>
> Du skal da ikke ændre opsætningen, formoder jeg. Du bruger jo ikke Apple
> som udbyder, vel? Og det er udbyderens informationer, der skal stå i

Der står pop3.mail.dk under konti. Men det skal jeg altså ikke røre ved,
fordi jeg ændrer min primære mailadresse?

Under Brugerprofil står min gamle tdc-mailadresse, som jeg har i sinde
at lukke inden længe. Her skriver jeg så bare ovesteensmidt@me.com, der
bare i sidehovedet på nærværende meddelelse er til orientering for jer
andre, hvis I vil skrive til mig uden for dette forum. Er det rigtigt
forstået?
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Lind

Dato : 21-03-10 12:37

> [...]
> bare i sidehovedet på nærværende meddelelse er til orientering for jer
> andre, hvis I vil skrive til mig uden for dette forum. Er det rigtigt

Ja Rigtigt forstået - eller skriv ovesteen...osv...@mac.com - det er
ét fedt

M, der beholder sin .mac-adresse.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 21-03-10 17:21

> Ja Rigtigt forstået - eller skriv ovesteen...osv...@mac.com - det er
> ét fedt
>
> M, der beholder sin .mac-adresse.
Så er det rettet.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 20-03-10 09:05

> [...]

> Men der er også noget med me.com. I øjeblikket ser det ud til at kontoen
> accepterer begge adressebetegnelser. Er det Apples mening, at jeg skal

Jeg opfattede i sin tid, at man i fremtiden kunne bruge begge. Og at der
ikke er deadline på .mac adresserne....

det håber jeg - synes .me lyder lidt selvcentreret
--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Morten Lind

Dato : 20-03-10 10:50

Martin Ammentorp <ammentorpx@yzmac.com> wrote:

> Jeg opfattede i sin tid, at man i fremtiden kunne bruge begge. Og at der
> ikke er deadline på .mac adresserne....
>
> det håber jeg - synes .me lyder lidt selvcentreret

Det eneste, der ændres/inddrages i omtalte forbindelse, er
http://www.mac.coms viderestilling til .me.com.

Hvis jeg har læst rigtigt på teksten, kan du resten af dit medlemsskab
benytte .mac.com som mailserver _og_ homepage.mac.com som adresse til
dit site.

Så gør som jeg, der er i samme situation: tag det roligt

M.

Fra : Jon

Dato : 20-03-10 13:27

Martin Ammentorp <ammentorpx@yzmac.com> wrote:

> Jeg opfattede i sin tid, at man i fremtiden kunne bruge begge. Og at der
> ikke er deadline på .mac adresserne....

Vi som allerede har en .Mac-adresse kan fortsette å benytte den - hvor
lenge, vet kun Jobs. Derimot tror jeg det er stengt for nye
@mac.com-adresser. Nye konti blir svjv kun @me.com.

> det håber jeg - synes .me lyder lidt selvcentreret

Hehe. Det kan jeg være enig i.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc