Hvem har en SE w705 eller w715 ?
Fra : Ukendt

Dato : 18-03-10 16:06

Er der nogen af jer der har en af ovenstående mobiler?

Jeg har et spørgsmål vedr. tastaturlås funktionen. Kan den ikke slåes fra?
Jeg har ikke selv denne mobil, men overvejer at købe den og har prøvet w715
en enkelt gang, og jeg kunne ikke få tastaturlås slået permanent fra. Hvis
man skal besvare en sms, så er tatstauret blokeret og man skal låse det op
ved at trykke 2 steder Jeg håber der er noget jeg har overset.

Ole

Fra : Ralph K

Dato : 18-03-10 17:57

Indstillinger/generelt/sikkerhed/låse/tastaturlås

Er det ikke det du mangler at prøve???

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-10 23:17

Ralph K wrote:
> Indstillinger/generelt/sikkerhed/låse/tastaturlås
>
> Er det ikke det du mangler at prøve???

Som sagt så har jeg ikke telefonen, men jeg har afprøvet det som du siger.
Men har du telefonen? Efter nogle sekunder så låser tastaturet automatisk og
jeg kunne ikke få det slået helt fra.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 19-03-10 07:33

On 18-03-2010 16:05, Ole wrote:
> [...]
> man skal besvare en sms, så er tatstauret blokeret og man skal låse det op
> ved at trykke 2 steder Jeg håber der er noget jeg har overset.

jeg har en w715i og der er ikke noget med at skulle taste 2 taster for
at åbne tastaturet. W715 er jo en slider telefon, så du åbner telefonen
for at besvare sms, så låser du samtidig også tastaturet op.

http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_w715-pictures-2642.php

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-10 16:05

Mikael Schøler wrote:
> [...]
> at åbne tastaturet. W715 er jo en slider telefon, så du åbner
> telefonen for at besvare sms, så låser du samtidig også tastaturet op.

Ok tak. Hvad så hvis du modtager en sms som du vil læse uden at åbne
telefonen? Er knapperne på fronten låst?

Fra : Mikael Schøler

Dato : 19-03-10 19:51

On 19-03-2010 16:05, Ole wrote:

> Ok tak. Hvad så hvis du modtager en sms som du vil læse uden at åbne
> telefonen? Er knapperne på fronten låst?

ja. I det øjeblik jeg slider telefonen sammen er knapper forneden jo væk
og de øverste er låst.

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-10 20:04

Mikael Schøler wrote:
> ja. I det øjeblik jeg slider telefonen sammen er knapper forneden jo
> væk og de øverste er låst.

Og når du slider telefonen sammen så slukker skærmen? Eller dvs den bliver
meget svag at se på?
Og hvad så hvis du skal tjekke om der er kommet sms'er eller se hvad kl. er?
Så skal man låse telefonen op med 2 knap-tryk eller slide den åben hver
gang, eller hvad? Jeg skal bare lige være sikker.

Fra : Peter Hansson \(7870~

Dato : 19-03-10 21:07

"Ole" <-> skrev i en meddelelse

Undskyld jeg blander mig. Men jeg har samme problem med min w910i.

> Og når du slider telefonen sammen så slukker skærmen? Eller dvs den bliver
> meget svag at se på?

Først kommer den en stor nøgle. Så bliver den svag og slukker.

> Og hvad så hvis du skal tjekke om der er kommet sms'er eller se hvad kl.
> er? Så skal man låse telefonen op med 2 knap-tryk

Man skal faktisk trykke 3 gange. Første gang man trykker tænder den op. Man
bliver så bedt om at trykke på "lås op" derefter "OK".

eller slide den åben hver
> gang, eller hvad?

Man kan jo bare slide den åben, men det er for at undgå at slide.

PH

Fra : Mikael Schøler

Dato : 20-03-10 07:06

On 19-03-2010 20:03, Ole wrote:

> Og når du slider telefonen sammen så slukker skærmen?
Eller dvs den bliver
> meget svag at se på?
Ja og slukker helt.

> Og hvad så hvis du skal tjekke om der er kommet sms'er eller se hvad kl. er?
> Så skal man låse telefonen op med 2 knap-tryk eller slide den åben hver
> gang, eller hvad? Jeg skal bare lige være sikker.
nej. du kan trykke på en af volumeknapperne på siden. så lyser displayet
op et kort øjeblik.

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-10 21:17

Mikael Schøler wrote:
> nej. du kan trykke på en af volumeknapperne på siden. så lyser
> displayet op et kort øjeblik.

Fint. Tak for hjælpen. Sådan en tror jeg at jeg køber

Fra : Mikael Schøler

Dato : 20-03-10 22:12

On 20-03-2010 21:16, Ole wrote:

> Fint. Tak for hjælpen. Sådan en tror jeg at jeg køber

Jeg er fuldt ud tilfreds med min. Jeg bruger primært den til musik i
toget, men synes at den er lille nok til at ligge i lommen og den har
features som er helt ok.

Man skal dog ikke købe telefonen for at have en til at tage billeder
med. Kameraet er ret dårligt, har bl.a. ikke autofokus, så fleste
billeder er slørede.

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-10 00:41

Mikael Schøler wrote:
> [...]
>
> Man skal dog ikke købe telefonen for at have en til at tage billeder
> med. Kameraet er ret dårligt, har bl.a. ikke autofokus, så fleste

Har den minijack out? Til musik? Eller kan hovedtlf. kablet skilles på
midten så det bliver til minijack stik?
Kunne være rart hvis telefonen kunne bruges i bilen med aux in på anlæget.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 22-03-10 09:11

On 22-03-2010 00:41, Ole wrote:

> Har den minijack out? Til musik? Eller kan hovedtlf. kablet skilles på
> midten så det bliver til minijack stik?
> Kunne være rart hvis telefonen kunne bruges i bilen med aux in på anlæget.

Nej. Det er SE standard stik men der som du spørger, så kan hovedtlf
kablet skilles på midten så man kan sætte egne ørebøffer i.

Fra : Ralph K

Dato : 23-03-10 08:49

Køb en FM-sender til at sætte i stikket på telefonen.
Så indstiller du bare autoradioen på den frekvens du vælger på telefonen og
så kører det bare.
Jeg har godt nok været glad for min.

Ralph.

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-10 20:42

Ralph K wrote:
> Køb en FM-sender til at sætte i stikket på telefonen.
> Så indstiller du bare autoradioen på den frekvens du vælger på
> telefonen og så kører det bare.
> Jeg har godt nok været glad for min.

Jeg har aux in på fronten af min bilradio (minijack stik) så der kan
telefonen jo fint tilsluttes.

Ole