MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows XP
Fra : Jørgen Pedersen

Dato : 18-03-10 19:36

Hej Gruppe
Jeg har fået en gammel windows xp maskine. Jeg har autoencitetskoden men
ikke nogen cd til nyainstallation.
Maskine skal have omindstallation.
Hvordan klarer jeg det?
Med venlig hilsen
Jørgen Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-10 20:37

"Jørgen Pedersen" <joergenpederse@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> Hej Gruppe
> Jeg har fået en gammel windows xp maskine. Jeg har autoencitetskoden men
> ikke nogen cd til nyainstallation.
> Maskine skal have omindstallation.
> Hvordan klarer jeg det?

Du låner bare en CD af din nabo, eller hvem der nu lige har en liggende. Det
skal nok bare være samme version, altså hvis din kode er til en med
servicepack 2 skal CDen være det samme.

--
Hilsen Ole Axelsen. (5771)

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-03-10 22:40

"Ole Axelsen" <oleaxelsen ( a ) stenstrupmail.dk> wrote:

> [...]
>
> Du låner bare en CD af din nabo, eller hvem der nu lige har en liggende. Det
> skal nok bare være samme version, altså hvis din kode er til en med

Hvis 'den originale' XP var f.eks en SP1, kan man så ikke installerer en
slipstreamed SP3 med nøglen på kabinettet?

--
13: For den usædvanlig selvstændige og udmærkede præstation

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-03-10 13:35

Jo, Bare Windows versionen er den samme. Altså Pro til Pro, ikke Pro
til Home.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-03-10 14:44

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote:

> Jo, Bare Windows versionen er den samme. Altså Pro til Pro, ikke Pro
> til Home.

Tak for svar.

Så må der ha' været noget andet, der forhindrede en installation af XP
Pro OEM på en brugt Thinpad med den nøgle der sad på undersiden af
kabinettet.

Der kom en meddelse under installationen, at nøglen kunne ikke bruges så
jeg var nød til at benytte den "rigtige" nøgle der fulgte med
installationsmediet. Tanken var at "spare" nøglen til anden brug.

Det virker altså ikke hver gang.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : jama

Dato : 19-03-10 21:19

Jo, Bare Windows versionen er den samme. Altså Pro til Pro, ikke Pro

Det passer nu ikke helt jeg har XP pro sp2 på min PC, og XP pro sp3 kunne
ikke bruges, da jeg prøvede dette. Jeg prøvede, for at undgå, at skulle
installere sp3 bagefter, men der duede serial nøglen bare ikke, jeg måtte
simpelthen geninstallere med en CD med XP pro sp2 istedet.
jørgen

Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 18-03-10 20:51

Den 18-03-2010 19:35, Jørgen Pedersen skrev:
> Hej Gruppe
> Jeg har fået en gammel windows xp maskine. Jeg har autoencitetskoden men
> [...]
Det vil være en rigtig god hjælp hvis du fortæller os hvad det er for en
computer, så kan det være vi kan hjælpe dig med en recovery CD.
/KE.

Fra : Carsten

Dato : 19-03-10 08:01

> Maskine skal have omindstallation.
> Hvordan klarer jeg det?
Jeg har fuldt denne opskrift mange gange
http://www.howtohaven.com/system/createwindowssetupdisk.shtml

Mvh

Carsten

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 19-03-10 15:31

fre, 19 03 2010 kl. 14:44 +0100, skrev Axel Hammerschmidt:
> [...]
> jeg var nød til at benytte den "rigtige" nøgle der fulgte med
> installationsmediet. Tanken var at "spare" nøglen til anden brug.

Mange computereleveres med en OEM branded og pakket af producenten. OEM
nøglen under computeren er derfor nok til en sådan OEM installation og
ikke en std. OEM.

/Andreas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-03-10 20:17

Andreas Lorensen <andlo@fita.dk> wrote:

> Mange computereleveres med en OEM branded og pakket af producenten. OEM
> nøglen under computeren er derfor nok til en sådan OEM installation og
> ikke en std. OEM.

Jeg kender det godt.

Nu har jeg faktisk sådan en "pakker" fra et Windows Home Server sæt. Så
jeg skulle bare ha' lavet en installations CD med nøglen indbygget og så
havde det virket?

Jeg er med på at prøve hvis det virker.

--
13: For den usædvanlig selvstændige og udmærkede præstation