MS Windows
briani 27239
Windows Kommandolinjefortolker er blevet s~
Fra : jama

Dato : 18-03-10 11:22

cmd "Windows Kommandolinjefortolker" er blevet slettet i
programgruppen/tilbehør, jeg har derfor taget en kopi fra Windows/Win32/cmd,
men det er ikke helt den samme, man kan f.eks. ikke indstille den til c:\
alene, men kun til "C:\Documents and Settings\jama\Skrivebord"
jørgen

Fra : jos

Dato : 18-03-10 14:03

jama wrote:
> [...]
> Windows/Win32/cmd, men det er ikke helt den samme, man kan f.eks.
> ikke indstille den til c:\ alene, men kun til "C:\Documents and
???
finn

Fra : jama

Dato : 18-03-10 17:37

"jos" <jos@her.dk> skrev i en meddelelse
> ???
> finn

"OS er "XP" undskyld det glemte jeg, at skrive.

Det jeg mener er, at Promten ( den i winb32) kun kan stå som"
Settings\jama\Skrivebord" jeg kan ikke under egeskaber indstille til den
til, at starte op i C: alene. Det er tilsyneladene ikke den samme cmd i
Win32, som den der er i program/tilbehør, for den kan under egenskaber
sættes til, at c: alene starter op. Er godt klar over det på en måde er et
lille problem, men hvor finder jeg den rigtige Komandoprom, som også kan
indstilles i farver font og andre indstillinger.
jørgen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-03-10 23:58

"jama" <3066non@worldonline.dk> wrote in message

> Er godt klar over det på en måde er et lille problem, men hvor finder jeg
> den rigtige Komandoprom, som også kan indstilles i farver font og andre
> indstillinger.

Der er command.com og cmd.exe.

Måske det er dem du blander sammen?

Ellers klikker du på start-knappen og derefter kør/run og skriver cmd
<enter>

Fra : jama

Dato : 19-03-10 01:49

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er command.com og cmd.exe.
>
> Måske det er dem du blander sammen?
>
> Ellers klikker du på start-knappen og derefter kør/run og skriver cmd

Du har vist ret.
takker
jørgen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-03-10 18:02

jama skrev:

>cmd "Windows Kommandolinjefortolker" er blevet slettet i
>programgruppen/tilbehør,

Når du sletter en genvej, så kan du bare lave en ny.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : jama

Dato : 20-03-10 13:53

> Når du sletter en genvej, så kan du bare lave en ny.
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Takker

Det har jeg gjort (C:\WINDOWS\system32\cmd), men det er ikke helt den samme,
som den der følger med XP, f.eks kan der ikke startes op i C:/, og man kan
heller ikke lave andre ting, som f.eks med skrift, størelse og andre lign.
ting. Og command.com skal lukkes ned i to omgange pluds den har de samme
problemmer som cmd har under egenskaber, men det er selvfølgelig alt sammen
bagateller, og jeg er godt tilfreds med den "command.com" jeg har lavet en
genvej til, fra / C:\WINDOWS\system32\comand.com.
"men alligevel hvor ligger den der blev installeres sammen med XP?"
Nå lad det nu ligge jeg er glad over nogen fortalte det med "Der er
command.com og cmd.exe."
som jeg ikke var klar over