MS Windows
briani 27239
Rep af mbr i xp?
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-03-10 09:14

Er det nok at vælge "installation" og derefter "reparere" efter at have
bootet op på ens xp-cd hvis man vil genetablere mbr som den var inden
en linux-inst. (der pr. default sætter linux som 1. boot)?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-03-10 09:27

http://helpdeskgeek.com/how-to/fix-mbr-xp-vista/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-03-10 09:33

Ivan V. Klattrup udtrykte præcist:

> http://helpdeskgeek.com/how-to/fix-mbr-xp-vista/

Skal man efter "fixmbr" køre "fixboot"på samme måde:

"Note that you may also want to run the fixboot command to repair the
boot sector with a new one." ?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : N/A

Dato : 18-03-10 09:37

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-03-10 09:37

Dr.Xerox har bragt dette til os:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Ja.

Tak til begge!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-03-10 09:39

Hans Paulin (6310) skrev:

>Skal man efter "fixmbr" køre "fixboot"på samme måde:

aner det ikke, plejer at bruge Mbrfix når jeg skal ordne det (gider ikke
rode med cd'er)

http://www.sysint.no/products/Download/tabid/536/language/en-US/Default.aspx

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-03-10 13:15

Følgende er skrevet af Ivan V. Klattrup:

> aner det ikke, plejer at bruge Mbrfix når jeg skal ordne det (gider ikke rode
> med cd'er)
>
> http://www.sysint.no/products/Download/tabid/536/language/en-US/Default.aspx

Jeg er ikke så hardcore som du - hvad gør man med den zip-fil?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-03-10 14:05

Hans Paulin (6310) skrev:

>hvad gør man med den zip-fil?

pakker den ud

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-03-10 14:21

Ivan V. Klattrup formulerede torsdag:

> pakker den ud

....og kører den som et alm. program!?

Troede man skulle over i noget iso; men dét harmonerer jo ikke med din
"aversion" mod cd'er

....men hvis man ikke kan boote på xp (som jeg ikke kunne efter at have
slettet Mint)?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-03-10 14:23

Hans Paulin (6310) forklarede den 18-03-2010:
> [...]
> "aversion" mod cd'er
>
> ...men hvis man ikke kan boote på xp (som jeg ikke kunne efter at have

Nå, nu har jeg pakket dem ud, så fremgår det nok af teksten what to do

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-03-10 15:47

Hans Paulin (6310) skrev:

>Nå, nu har jeg pakket dem ud, så fremgår det nok af teksten what to do

Nemlig, i de fleste tilfælde står det i linjen ovenover Samples:

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-03-10 15:49

Den 18-03-2010, skrev Ivan V. Klattrup:

> Nemlig, i de fleste tilfælde står det i linjen ovenover Samples:

Der var en længere brugsanvisning

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : dennis

Dato : 18-03-10 20:25

On 18-03-2010 09:33, Hans Paulin (6310) wrote:

> Skal man efter "fixmbr" køre "fixboot"på samme måde:

fixmbr er nok

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-03-10 20:26

dennis kom med denne ide: