Digital Signatur og manglende mappe?
Fra : Palle

Dato : 18-03-10 21:33

Til et Apple ømt emne.

For gud ved hvilken gang prøver jeg at få digital signatur til at virke
på min Mac.

Fulgte vejledning fra DanID (brugte Firefox). Til slut under
installationen siger websiden at der er gemt en HTML fil i min usermappe
i en mappe der heder .OCES.

Men den mappe kan jeg ikke se?!

Jeg prøvede at gå ind på skats hjemmeside og her kan man browse efter
sin signatur, og via denne browser (stifinder ting der åbner) kan jeg
godt se .OCES mappe?!?!? Men jeg kan ike eksekvere den.

Hvad gør jeg? Hvorfor kan jeg ikke se mappen i Finder?

Jeg har et skøde der skal tinglyses så jeg sætter pris på alt hjælp!!

--
Med venlig hilsen / Best regards
Palle

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-03-10 21:41

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvad gør jeg? Hvorfor kan jeg ikke se mappen i Finder?
>
> Jeg har et skøde der skal tinglyses så jeg sætter pris på alt hjælp!!

hvis mappen vitterligt hedder ".OCES" så er den skjult .. mapper og
filer der begynder med . er i bedste unix tradition skjulte.

Du kan prøve at taste shift+cmd+G i finder og skrive

~/-OCES

og se om du ikke bliver kastet ind i den mappe.

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-03-10 21:43

> [...]
>
> Du kan prøve at taste shift+cmd+G i finder og skrive
>
> ~/-OCES
>
> og se om du ikke bliver kastet ind i den mappe.

.... og åbne html filen og få din .pkcs12 fil udleveret

/thomas

Fra : Palle

Dato : 18-03-10 21:44

In article <1jfkk5k.1fpn6qudtu2egN%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
>
> Du kan prøve at taste shift+cmd+G i finder og skrive
>
> ~/-OCES
>
> og se om du ikke bliver kastet ind i den mappe.

The folder can't be found

Pisse smart at de laver det på den måde.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-03-10 21:47

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> The folder can't be found
>
> Pisse smart at de laver det på den måde.

du prøvede med ~/.OCES

ik' ?

jeg kan ikk stave ...

/thomas

Fra : Palle

Dato : 18-03-10 22:04

In article <1jfkkh1.1fx79gg1jdfq0kN%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> du prøvede med ~/.OCES
>
> ik' ?
>

> jeg kan ikk stave ...

HMPRRRFF"(#/#)¤#)#

Nej det gjorde jeg ikke. Men nu virker det sjovt nok

Lurede det ikke selv fordi jeg ikke kunder terminologien.

Tak!

Fra : Palle

Dato : 18-03-10 21:47

> [...]

> Du kan prøve at taste shift+cmd+G i finder og skrive
>
> ~/-OCES
>
> og se om du ikke bliver kastet ind i den mappe.

Men den findes!?

Kan se den når jeg browser via NEM ID's stifinder ting...

http://ducktrucks.dk/screenshots/e33a65c87af3c5f45cf209cdfc83e7bf.png

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-03-10 21:49

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> Men den findes!?
>
> Kan se den når jeg browser via NEM ID's stifinder ting...
>
> http://ducktrucks.dk/screenshots/e33a65c87af3c5f45cf209cdfc83e7bf.png

ja .. men du skal køre .html filen får at få den "rigtige" signtatur fil
... og prøv lige igen med det rigtige navn ...

/thomas