Time Machine
Fra : Claus

Dato : 18-03-10 11:16

Hej gruppe.
Jeg er ny mac-bruger. Min opsætning er at jeg har en imac og en Synology
Diskstation hjemme.
Derudover har jeg endnu en Synology på jobbet.
Jeg bruger så Time Machine til at tage backup til hjemme-synology'en. Det
fungerer fint.
Herudover vil je een gang i døgnet lave backup fra hjemmesynology'en til
job-synologyen.
Her kommer problemet. Der dannes på Synology'en en delt mappe ved navn Tome
Machine. Den kan ikke "backes up". Alle andre delte mapper på
Hjemmesynology'en kan uden problemer backes up til job-synology'en.
Hjælp
Claus

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-03-10 11:24

Claus <ck@ck.dk> wrote:

> [...]
> Machine. Den kan ikke "backes up". Alle andre delte mapper på
> Hjemmesynology'en kan uden problemer backes up til job-synology'en.

Du siger den ikke kan backes op ... for du en fejl og i så fald hvilken
? Har jeg ret i at der i den mappe ligger en *.sparesimage fil som
hedder noget ala din mac's navn ?

/thomas

Fra : René

Dato : 18-03-10 11:31

Har du prøvet at opdatere begge dine synology til nyeste system 2.3, der er
bedre backupmuligheder, og især individuelt mappevalg under backup som noget
nyt.. måske det er løsningen for dig.

--
Hilsen
René

Fra : Claus

Dato : 18-03-10 14:51

Begger servere er opdateret til firmware 2.3. Jeg får en fejlmeddelelse der
siger:
"Kunne ikke tilslutte destinationsserver. Sørg for at:
1. Servernavn eller IP er korrekt.
2. Netværkssikkerhedskopieringsservicen er aktiveret på
destinationsserveren.
3. destinationsserveren er forbundet til det aktive netværk.

Alt sammen er opfyldt, og det eneste jeg ikke kan backuppe er mappen Time
Machine med bl.a. sparsebundle.filer.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 19-03-10 07:45

Claus <ck@ck.dk> wrote:

> [...]
> Machine. Den kan ikke "backes up". Alle andre delte mapper på
> Hjemmesynology'en kan uden problemer backes up til job-synology'en.

Hvorfor giver du ikke bare Time Machine lov til at lave backup på den
Synology du har på job?

Fra : Claus

Dato : 19-03-10 08:33

Kan man det over nettet?

Mvh
Claus

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-03-10 08:43

Claus <ck@ck.dk> wrote:

> Kan man det over nettet?

Ja ... men jeg vil ikke anbefale det ... hvor "bred" forbindelse har du
på de to lokationer ?

/thomas

Fra : Claus

Dato : 19-03-10 10:40

Jeg har 10/1Mbit begge steder

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-03-10 10:43

Claus <ck@ck.dk> wrote:

> Jeg har 10/1Mbit begge steder

ja .. 1Mbit er en mega flaskehals .. don't do it.

/thomas

Fra : Claus

Dato : 19-03-10 10:59

Okay, men hvad skal jeg så gøre???

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-03-10 11:03

Claus <ck@ck.dk> wrote:

> Okay, men hvad skal jeg så gøre???

Din idé med at lade den ene NAS tage en backup af den anden er fin ..
det skal du bare få til at virke.

(men jeg har aldrig arbejdet med synolgy bokse så der vil jeg lade være
med at komme med gode forslag)

/thomas

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 19-03-10 22:47

Claus <ck@ck.dk> wrote:

> Kan man det over nettet?
>
> Mvh
> Claus
> ""Niels Jørgen Kruse"" <nospam@ab-katrinedal.dk> skrev i en meddelelse

Jeg overså at det var en iMac og ikke en MacBook du havde med på
arbejde.