Tastatur sætter min macbook i dødsspiral?
Fra : jagge

Dato : 18-03-10 10:49

Jeg er meget forvirret. Når jeg trykkede cmd+q så ville macen logge ud.
Når jeg genstartede ville den ikke starte op Når jeg åbnede vinduer så
tog det 5 sek at åbne et, tegnsættet var fucked op så jeg kun kunne
skrive med stort..... INDTIL jeg fjernede apple tastaturet. Det er en
macbook jeg arbejder på og et eksternt apple usb tastatur jeg brugte.

Nu kan jeg skrive almindelig igen og maskien kan åbne vinduer normalt
igen..

Hva faen sker der ? Jeg troede seriøst at det hele var ved at stå
grundigt af men det ser ud til at det skyldes det eksterne tastatur
pludselig.

Har nogen af jer prøvet det ??

Hvad kan man evt gøre for at komme tilbage til normalt ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-03-10 10:59

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> pludselig.
>
> Har nogen af jer prøvet det ??
>
> Hvad kan man evt gøre for at komme tilbage til normalt ?

check under "lanuage & tekst" hvilket tastatur layout den er sat til...

evt. slå "keyboard & character viewer" til og se om det ligner dit
tastatuar.

muligvis er dit tastatur "bare" defekt .. kan du teste på en anden
maskine ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 18-03-10 11:01

> muligvis er dit tastatur "bare" defekt .. kan du teste på en anden
> maskine ?

he he way ahead ;0)

Det må være tastaturet der er stået af, men damn en forskrækkelse troede
det var totalt systemnedbrud :0)

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-03-10 11:08

> he he way ahead ;0)
>
> Det må være tastaturet der er stået af, men damn en forskrækkelse troede
> det var totalt systemnedbrud :0)

så skal den bare acceleres med 9.79 m/s2 ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 18-03-10 14:14

> så skal den bare acceleres med 9.79 m/s2 ...
>
> /thomas

ha ha ha det bliver sgu nok lidt mere end det. Damn jeg blev bleg om
næbbet.

Note to self : hjem og lav en timemachine backup :0)

MVH

Jakob

Fra : jagge

Dato : 18-03-10 10:59

> [...]

> pludselig.
>
> Har nogen af jer prøvet det ??
>
> Hvad kan man evt gøre for at komme tilbage til normalt ?

Nu har jeg prøvet igen og med USB tastaturet i er systemet UENDELIG
langsomt.

Jeg har prøvet at smide tastaturet tilbage på den imac det kommer fra og
nu er den gået i opstartshårdknude......

Det er sgu da for sært.

hvis jeg starter den op uden tastaturet i så starter den almindeligt op
imacen altså. Hvis jeg efterfølgende sætter tastaturet til den så sker
det samme, alt går MEGET langsomt..... det er sgu underligt.

MVH

Jakob