Flysimulator
Fra : BoFromDenmark

Dato : 17-03-10 14:20

Hejsa

Jeg har købt en iMac 27" i7 og tænkte at det kunne være sjovt at flyve
med denne skønne maskine. Findes der nogle gode flyspil/sim som I kan
anbefale? Har læst lidt om X-Plane, men vil lige høre Jeres mening
inden jeg køber noget

Hilsen Bo

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-03-10 21:24

BoFromDenmark <boisalten@gmail.com> wrote:

> [...]
> med denne skønne maskine. Findes der nogle gode flyspil/sim som I kan
> anbefale? Har læst lidt om X-Plane, men vil lige høre Jeres mening

Du kan roligt gå efter X-Plane. Det er næsten så fysisk korrekt som det
kan bliver .. især til prisen.

Dog er et joystick et _must_ hvis det skal være sjovt i længende.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-03-10 21:51

BoFromDenmark skrev:

> anbefale? Har læst lidt om X-Plane, men vil lige høre Jeres mening
> inden jeg køber noget

Kender en der gerne ville være født med vinger. Han var begejstret for
X-Plane, og jeg går da ud fra han er det endnu :)

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 17-03-10 22:22

> [...]

> med denne skønne maskine. Findes der nogle gode flyspil/sim som I kan
> anbefale? Har læst lidt om X-Plane, men vil lige høre Jeres mening

Til mac er der så vidt jeg ved kun X-Plane. Demoen kan du jo bare give
dig i kast med. Der er en anmeldelse af den nye version her, med
henvisning til den tidligere version:
<http://simhq.com/_air13/air_414a.html>

Hvis du kører windows xp/ boot camp kan jeg anbefale DCS Black Shark og
LOMAC Flaming Cliffs, som der er lovet en version 2.0 opdatering til. De
udemærker sig ved graden af realisme, som indtil videre kun har omfattet
russiske fartøjer (SU-25T / KA-50), den amerikanske A10 skulle dog også
være på trapperne.

Læs evt. videre her:
<http://www.simhq.com/_air/air.html>
<http://www.simhq.com/_aviation/aviation.html>

~ Jørgen

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 17-03-10 22:27

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> [...]
> udemærker sig ved graden af realisme, som indtil videre kun har omfattet
> russiske fartøjer (SU-25T / KA-50), den amerikanske A10 skulle dog også

Glemte link:: <http://www.digitalcombatsimulator.com/>

~ Jørgen

Fra : BoFromDenmark

Dato : 18-03-10 02:02

> Du kan roligt gå efter X-Plane. Det er næsten så fysisk korrekt som det
> kan bliver .. især til prisen.
>
> Dog er et joystick et _must_ hvis det skal være sjovt i længende.
>
> /thomas

Tak,

X-Plane er bestilt og det ser ud til at den allerede er afsendt

Joystck!! Nogen gode ideer?

Mvh. Bo

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-03-10 23:24

> Tak,
>
> X-Plane er bestilt og det ser ud til at den allerede er afsendt
>
> Joystck!! Nogen gode ideer

Der er henvisninger til de anbefalede eksterne enheder på hjemmesiden.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 18-03-10 23:28

> Tak,
>
> X-Plane er bestilt og det ser ud til at den allerede er afsendt
>
> Joystck!! Nogen gode ideer?

Saitek laver noge fine sticks og Logitechs er også fine. Du skal være
opmærksom på hvorvidt Force Feedback er understøttet af X-Plane til mac.

~ Jørgen