Bærbar spillepc - eller 2 maskiner
Fra : Jebir

Dato : 18-03-10 22:45

Goddag

Lige et hurtigt spørgsmål til eksperterne; jeg er blevet bedt om at
kigge efter en god "gamer-pc" til 6-8000 kroner - det i sig selv er ikke
et problem Problemet opstår, da den skal være bærbar, så den også
kan bruges til lektier og på skole...
Jeg er derfor kommet til at overveje følgende; vil det kunne lade sig
gøre at få en god bærbar, som kan køre de nyere spil, på dette budget?
Eller ville det være en bedre ide at opfordre til at købe en stationær
til at spille på (vedkommende har stationær pt, så der skal ikke købes
skærm mv.) og så smide et par tusind af budgettet efter en lille bærbar
(evt. netbook?) til studierne?

Så helt skåret ned går mit spørgsmål vel på; kan man få mere
"gaming-maskine" i en stationær til 5-6000 end i en bærbar til 7-8000?
Meget gerne med forslag til hvilke maskiner der kan anbefales

På forhånd tak!

Fra : Max

Dato : 18-03-10 23:00

Hej Jebir

> Så helt skåret ned går mit spørgsmål vel på; kan man få mere
> "gaming-maskine" i en stationær til 5-6000 end i en bærbar til 7-8000?
> Meget gerne med forslag til hvilke maskiner der kan anbefales

Sønnen prøvede i nogle år at være gamer på en bærbar, men er
efterhånden kommet til den erkendelse at det kan man ikke. En
bærbar til skolen og så noget heftigt stationær noget til game
jobbet, de vil jo f.eks. gerne have en 2-3 grafikkort i maskinen
og det i sig selv er svært med en bærbar.

Max

Fra : Allan

Dato : 19-03-10 19:19

Jebir tastede følgende:
> [...]
> i en stationær til 5-6000 end i en bærbar til 7-8000? Meget gerne med forslag

Andre er da sluppet godt af sted med at kombinere spil/skole pc som
bærbar med dette valg:
http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=369375&SamleMenuID=24&gruppe=7&Extended=&SiteID=6&Show_description=0&serie=&producent=Lenovo&utm_source=&utm_medium=&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=

Fra : Allan

Dato : 19-03-10 19:22

Jebir frembragte:
> [...]
> i en stationær til 5-6000 end i en bærbar til 7-8000? Meget gerne med forslag

eller bedre endnu så denne
http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=379382&SamleMenuID=24&gruppe=7&Extended=&SiteID=6&Show_description=0&serie=&producent=Lenovo&utm_source=&utm_medium=&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=

Fra : CC

Dato : 20-03-10 09:25

"Jebir" skrev i meddelelsen ...
> [...]
> "gaming-maskine" i en stationær til 5-6000 end i en bærbar til 7-8000?
> Meget gerne med forslag til hvilke maskiner der kan anbefales

En stationære maskine til spil kan fås relativt billligt, op til "næste"
flere hundrede tusinde.
Her er det også muligt at udvide, udskifte til hurtigere dele, afhængig af
pengepung og lyst

I en bærbar er det oftes grafikcontrolleren, der giver udslagten om den er
god nok.
Dette kan du tjekke her:
http://www.notebookcheck.net/Computer-Games-on-Laptop-Graphic-Cards.13849.0.html

En netbook skal du ikke pårenge, at kunne anvende alt forlænge ad gangen,
små skærme etc.
Du kan læse mere om det her: http://www.forbrug.dk/Tests/Netbooks

Hvis du køber en bærbar og en stationnær, så skal du også have 2 licenser
til fx. MS-office, etc.
Ved en gamer bærbar (set i forhold til fx. en netbook) skal du også tænke på
vægten, 1 - 3 kg ekstra lige ned i skoletasken.
Snakker vi om en studerende på slutningen af gymnasium niveau, og begyndende
universitet niveau, så ville jeg ikke købe en netbook

Hvis du vil have en bærbar gamer, så køb en Lenevo som Allan forslår, en
solid all-round maskine, men køb også en dookingstation, ekstra skærm,
tastatur og mus.

Fra : Martin

Dato : 21-03-10 21:02

On 18-03-2010 22:44, Jebir wrote:
> [...]
> "gaming-maskine" i en stationær til 5-6000 end i en bærbar til 7-8000?
> Meget gerne med forslag til hvilke maskiner der kan anbefales

Mit problem med en gamer-bærbar er at vægten er høj da skærmen i de
fleste gamer bærbare er 17" - og jeg gider simpelthen ikke slæbe sådan
en med i det offentlige, hvis man har en bil og man kan køre direkte til
uddannelse institutionen er det jo nok et helt andet spørgsmål og
sikkert ikke vægten som er i højsædet.

Hvis man kan finde en gamer bærbar med en lille skærm, så kan den jo
tilsluttes både tastatur/mus og skærm når man er hjemme - så ville den
være at foretrække hos mig, desværre har jeg bare ikke kunne finde en
ordentlig bærbar under 17".

Så for mit vedkommende så er en gamer stationær og en netbook til
skole/arbejde den bedste løsning, og det med synkronisering af
dokumenter osv. er heldigvis en nem løsning med alle de sky-programmer
der findes (her er dropbox klart mit foretrukne)

Netbooken kunne være en
http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=3095418
Vægt 1,1kg - den virker perfekt til mit brug, men hvis man nu skal igang
med det lidt større både spil/foto-redigering, så skal den ihvertfald
have 1gb mere ram, men åbne word/excel, email og surfing, så er den
ganske udenmærket til mit brug - selvfølgelig kunne den være hurtigere,
men prisen er også ganske udenmærket.
(ja det er svenske priser, så den står til ca. 1750,- danske kroner)