Søges: S-ATA størmforsyni
Fra : Kim Schulz

Dato : 18-03-10 18:31

hejsa,
Jeg er et fjols (åbenbart) for jeg jeg har fået smidt det ene af de 2
strømforsyningskaber til S-ATA væk, som jeg ellers har fået med min
Synology DS-207+.

I den ene ende er der det klassiske S-ATA strøm stil - i det andet er
der et 4-leder strik ala dem der vist blev brugt i floppy drev i gamle
dage (hvis jeg husker korrekt).
Jeg har ledt med lys og lygte men kan ikke finde nogen steder hvor de
forhandler sådan et kabel.
Har I nogen ideer?

Billeder af kablet kan ses her:

http://www.schulz.dk/dump/IMAG0131.jpg
http://www.schulz.dk/dump/IMAG0132.jpg

på forhånd tak

Kim

PS: hvis kablet ikke kan findes i den form direkte, så er det også ok
med en adapter imellem (bare det ikke fylder for meget).

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 19-03-10 21:54

Kim Schulz wrote:
> [...]
>
> PS: hvis kablet ikke kan findes i den form direkte, så er det også ok
> med en adapter imellem (bare det ikke fylder for meget).

Kan du få fat i en nyere kasseret strømforsyning har du begge stikkene
og kan samle ledningerne med kronemuffer eller lodde dem sammen - husk
krympeflex til at isolere lodningerne med.

Er SATA-stikket et problem at få fat i har www.topdata.dk (nederst under
Harddiske) en adapter du måske kan bruge.

NB! - jeg kan ikke tage ansvaret for at du måske kan gå hen og forbinde
det forkert...

/Lars

Fra : Sophus Vørsing (2670~

Dato : 23-03-10 22:20

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> dage (hvis jeg husker korrekt).
> Jeg har ledt med lys og lygte men kan ikke finde nogen steder hvor de

Måske dette kan bruges, hvis det er langt nok:
http://www.deltaco.dk/article.aspx?ItemID=SATA-56

Mvh Sophus

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 30-03-10 20:23

Den 18-03-2010 18:31, Kim Schulz skrev:
> [...]
>
> PS: hvis kablet ikke kan findes i den form direkte, så er det også ok
> med en adapter imellem (bare det ikke fylder for meget).

Tjek www.butik.dk og søg på synology.

Mogens