Manglende DVD-drev
Fra : T.

Dato : 16-03-10 13:12

Hejsa

Vores Packard Bell iMedia vil pludselig ikke længere finde DVD-drevet.
I stedet melder den fejlen:

"Enhedsdriverprogrammet blev ikke installeret.

Bed producenten af enheden om hjælp til at installere den.

HL-DT-ST DVDRAM GSA-H40N ATA Device mislykket"

Er der nogen herinde, der har oplevet dette problem og ved, hvordan
man løser det?

På forhånd tak

T.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-03-10 21:25

"T." <skott@festudvalget.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Generelt skal der ikke specielle drivere til et dvd drev, idet de normalt
kan nøjes med standarddriverne.
I ovenstående tilfælde ville jeg prøve at gå i enhedshåndtering og fjerne
den driver som evt. står der under dvd drevet. Fjern evt. også lige ata
controllerne.
Den vil advare dig om alskens ulykker, men sig ja og genstart computeren. Så
laver den en automatisk geninstallering af alle driverne, og det afhjælper
ofte problemet.
Hvis der mod sædvane skulle være en særlig driver til drevet, skal du finde
det på Packard Bells hjemmeside, hvor du under supporten kan finde de
drivere m.m., som de stiller til rådighed for produktet.

Kurt

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 16-03-10 23:57

On Tue, 16 Mar 2010 12:11:48 -0700 (PDT), "T." <skott@festudvalget.dk>
wrote:
>Vores Packard Bell iMedia vil pludselig ikke længere finde DVD-drevet.

>Er der nogen herinde, der har oplevet dette problem og ved, hvordan
>man løser det?

Prøv
http://support.microsoft.com/kb/314060
det har før hjulpet mig i en lignende situation.

Erik Helmer Nielsen

Fra : T.

Dato : 16-03-10 17:04

On 16 Mar., 21:25, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:
> [...]
> det på Packard Bells hjemmeside, hvor du under supporten kan finde de
> drivere m.m., som de stiller til rådighed for produktet.

Hej Kurt

Det plejer da heller ikke at være tilfældet.
Drevet har tidligere fungeret upåklageligt, men er nu pludseligt holdt
op med at virke.

Prøvede at fjerne driveren under Enhedshånteringen - det samme med ATA
controllerne. Ved genstart af computeren, blev controllerne
geninstalleret, men der meldes stadig samme fejl på dvd-drevet

Fra : T.

Dato : 21-03-10 12:28

On 16 Mar., 23:57, Erik Helmer Nielsen <ehel...@boerne.invalid> wrote:

> Prøvhttp://support.microsoft.com/kb/314060
> det har før hjulpet mig i en lignende situation.
>
> Erik Helmer Nielsen

Hej Erik

Jeg prøvede lige endnu en gang, men jeg får stadig denne
fejlmeddelelse:

"Device filter drivers are corrupt (HL-DT-ST DVDRAM GSA-H40N ATA
Device) Checked
One or more device-specific filter drivers are missing/corrupt
Uninstall device Not Run
Uninstall the problem device"

Jeg mener jo, jeg har prøvet at fjerne devicedriveren under
Enhedshåndtering, men det gjorded desværre ingen forskel...

Mvh.

T.

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 21-03-10 21:59

On Sun, 21 Mar 2010 11:28:03 -0700 (PDT), "T." <skott@festudvalget.dk>
wrote:

>Jeg prøvede lige endnu en gang, men jeg får stadig denne
>fejlmeddelelse:
>
>"Device filter drivers are corrupt (HL-DT-ST DVDRAM GSA-H40N ATA
>Device)

Så prøv om DevCon kan hjælpe dig
http://support.microsoft.com/kb/311272

Erik Helmer Nielsen