Køb af printer
Fra : T.

Dato : 16-03-10 04:11

Hejsa

Vi skal have købt en ny multiprinter (print, scan og kopi i et). En af
de irritationsmomenter, der er ved den gamle er især, at man ikke selv
har mulighede for at vælge, om man ønsker at udskrive i farve eller s/
h under udskriftsindstillingerne. Jeg er derfor på jagt efter en ny
printer, hvor dette er muligt, da man hurtigt for brugt
farvepatronerne op unødigt ellers.
Hvad bør man kigge efter? Kan man egentlig få multiprintere som
laserprintere? Hvad er gennemsnitssidepris på blæk vs. laser?

Har I nogle anbefalinger, vil det glæde mig meget.

Mvh.

T.

Fra : emjeppesen

Dato : 16-03-10 11:55

T. skrev:

> [...]
>de irritationsmomenter, der er ved den gamle er især, at man ikke selv
>har mulighede for at vælge, om man ønsker at udskrive i farve eller s/

kan du ikke vælge gråtoneudskrift?

Hilsen emj

Fra : T.

Dato : 16-03-10 06:32

On 16 Mar., 11:55, emjeppesen <emj@> wrote:

> kan du ikke vælge gråtoneudskrift?
>
> Hilsen emj

Ikke på vores nuværende, nej. Kun papirtype og -retning samt
udskriftskvalitet - Det kom også totalt bag på mig

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-03-10 21:20

"T." <skott@festudvalget.dk> skrev i meddelelsen

> kan du ikke vælge gråtoneudskrift?
>
> Hilsen emj

Ikke på vores nuværende, nej. Kun papirtype og -retning samt
udskriftskvalitet - Det kom også totalt bag på mig

Det lyder utroligt mærkeligt.
Du har vel installeret den rigtige driver? Hvis man er "uheldig" og bare
tilslutter den windows, vil den i visse tilfælde finde en driver som passer,
men den har så til gengæld kun meget få indstillinger, mens den rigtige
driver giver mange muligheder.
Jeg har efterhånden i mange år installeret et utal af forskellige printere -
og jeg er aldrig stødt på ovenstående.
Må man spørger hvilken printer du har?
Når du i øvrigt skal vurdere, hvilken printer du vil have og have andre til
at vejlede, må du skrive lidt mere om dit forbrugsmønster.
Groft sagt er mange af de billige og for så vidt udemærkede printere de
dyreste i drift, hvis man har et bare nogenlunde printforbrug. Det de sætter
til på printeren, det tjener de på blækket.

Kurt

Fra : Fly Christensen

Dato : 17-03-10 07:22

On Tue, 16 Mar 2010 03:11:26 -0700 (PDT), "T." <skott@festudvalget.dk>
wrote:

> [...]
>laserprintere? Hvad er gennemsnitssidepris på blæk vs. laser?
>
>Har I nogle anbefalinger, vil det glæde mig meget.

På min "gamle" HP OfficeJet 5610 kan du vælge om gråtoner skal være "kun
med sort" blæk eller også med farvepatronen. Du har vi kunnet med alle
vores farveprinteren fra HP.

Fly

Fra : Dan Andersen

Dato : 17-03-10 09:26

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

> På min "gamle" HP OfficeJet 5610 kan du vælge om gråtoner skal være "kun
> med sort" blæk eller også med farvepatronen. Du har vi kunnet med alle
> vores farveprinteren fra HP.
>
> Fly

har en Canon MX850 - her kan man vælge at skrive ud i s/h direkte med en
knap - desuden har den duplex, hvilket sparer en masse papir. Også duplex i
scanningsenheden.
Printeren er sikkert udgået nu, men den må findes i en "opdateret"
modelversion..
Printeren har print - scan - kopi og selvstændig fax.. Super maskine..

Fra : T.

Dato : 17-03-10 11:37

On 16 Mar., 21:20, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:

> [...]
> men den har s til geng ld kun meget f indstillinger, mens den rigtige
> driver giver mange muligheder.
> Jeg har efterh nden i mange r installeret et utal af forskellige printere -
> og jeg er aldrig st dt p ovenst ende.
> M man sp rger hvilken printer du har?
> N r du i vrigt skal vurdere, hvilken printer du vil have og have andre til
> at vejlede, m du skrive lidt mere om dit forbrugsm nster.
> Groft sagt er mange af de billige og for s vidt udem rkede printere de
> dyreste i drift, hvis man har et bare nogenlunde printforbrug. Det de s tter
> til p printeren, det tjener de p bl kket.

Hej Kurt

Jo, jeg installerede skam den driver, der fulgte med printeren. Det er
også første gang, jeg har oplevet, at man ikke har haft mulighed for
at vælge gråtoner som udskriftsmulighed på en printer. Det er en HP
psc 1110. Jeg prøvede faktisk på et tidspunkt, at hente en opdateret
driver fra HP's HP, da jeg tænkte, de måske havde fået klager over den
manglende funktionalitet, men det ændrede ikke noget.

Vi købte faktisk en Canon Pixma MP550 i går, men som jeg har skrevet
om i en anden tråd, ja så virker vores diskdrev pludselig ikke
længere, så jeg har ikke lige fået prøvet den af endnu

Mvh.
T.

Fra : T.

Dato : 17-03-10 11:39

On 17 Mar., 09:25, "Dan Andersen" <d...@dbamott.dk> wrote:

> har en Canon MX850 - her kan man v lge at skrive ud i s/h direkte med en
> knap - desuden har den duplex, hvilket sparer en masse papir. Ogs duplex i
> scanningsenheden.
> Printeren er sikkert udg et nu, men den m findes i en "opdateret"
> modelversion..
> Printeren har print - scan - kopi og selvst ndig fax.. Super maskine..

Nu har vi købt en Canon Pixma MP550 - den skulle efter sigende have
manuel duplex - Det er fint nok. De gange, vi har haft behov for at
udskrive dobbeltsidet, er det vist tilstrækkeligt