MS Windows
briani 27239
Win7: Roderi i hjemmenetværk
Fra : Hamden Grimme

Dato : 16-03-10 06:39

Hvordan "sletter" jeg mit hjemmenetværk? Jeg fik det til at virke for
et par uger siden og skrev adgangskoderne ned, men jeg kan ikke åbne
de andre uden brugernavn.

Hvorfor bliver jeg bedt om både brugernavn og adgangskode? Hvad er
brugernavn? Det kan jeg ikke mindes at have valgt i sin tid.

Jeg vil gerne begynde forfra.Jeg skal bare forbinde min stationære og
min bærbare (kører på kabel - ikke trådløst). Og jeg gider ikke at
skulle bruge adgangskoder. Kan man ikke undlade det?

Fra : Ole C

Dato : 16-03-10 09:32

Hamden Grimme skrev blandt andet:

> [...]
> min bærbare (kører på kabel - ikke trådløst). Og jeg gider ikke at
> skulle bruge adgangskoder. Kan man ikke undlade det?

Prøv at spørge i dk.edb.netvaerk

--
vh
Ole C

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 16-03-10 12:47

Ole C skrev:

> Prøv at spørge i dk.edb.netvaerk

Prøv at lade være.

Netværksgruppen handler om netværk, ikke om windowsopsætning.

Citat fra fundats for dk.edb.netvaerk: "Emner vedrørende klient-software
henvises til andre grupper i det omgang der eksisterer en gruppe, der
naturligt dækker emnet."

/Lars

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-03-10 16:33

"Lars Kongshøj" <lars_kongshoj@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Netværksgruppen handler om netværk, ikke om windowsopsætning.
> /Lars

På den anden side har spørgsmålet været oppe i netværksgruppen
tidligere, så der er alligevel guldkorn at hente

Jan

Fra : jos

Dato : 16-03-10 15:10

Hamden Grimme wrote:
> [...]
> min bærbare (kører på kabel - ikke trådløst). Og jeg gider ikke at
> skulle bruge adgangskoder. Kan man ikke undlade det?
Jeg har endnu ikke set muligheden for at komme direkte på en w7maskine uden
at angive brugernavn/passwd.
fra w7 til ældre os er der ingen problem.

opret en ny bruger på w7maskinen, angiv navn/pw og brug dette.
Det skal angives første gang du kobler på w7maskinen, derefter huskes det
til w7maskinen har været genstartet!

finn

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-03-10 16:37

"jos" <jos@her.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg har endnu ikke set muligheden for at komme direkte på en w7maskine
> uden at angive brugernavn/passwd.
> fra w7 til ældre os er der ingen problem.

Nej - heller ikke jeg - pxxxx-irriterende ;-(

Det er en af flere grunde til at, jeg ikke skifter til Win7 over hele
linien, men fortsætter med XP indtil videre ;-(

Jan

Fra : Hamden Grimme

Dato : 16-03-10 18:37

On Tue, 16 Mar 2010 15:09:51 +0100, "jos" <jos@her.dk> wrote:

>Jeg har endnu ikke set muligheden for at komme direkte på en w7maskine uden
>at angive brugernavn/passwd.
>fra w7 til ældre os er der ingen problem.

Min bærbare har kun een bruger: mig og jeg er derfor naturligvis
administrator. Maskinen starter uden brugernavn og password og direkte
ind på skrivebordet. Men hvordan fa'en jeg satte det op under
installationen, fortaber sig i det uvisse

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-03-10 18:45

"Hamden Grimme" <hamden@grimme.dk> skrev i meddelelsen
> Min bærbare har kun een bruger: mig og jeg er derfor naturligvis
> administrator. Maskinen starter uden brugernavn og password og direkte
> ind på skrivebordet.

Ja - ingen problemer i det - problemet er at komme ind på den via
netværk direkte til roden på f.x. drev C: uden at skulle angive userid
og password.

Jan

Fra : Leif Neland

Dato : 16-03-10 23:07

Hamden Grimme skrev:

> Min bærbare har kun een bruger: mig og jeg er derfor naturligvis
> administrator. Maskinen starter uden brugernavn og password og direkte
> ind på skrivebordet.

Din maskine har kun en bruger indtil den bliver stjålet.
Så kan det være godt med et password.

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Hamden Grimme

Dato : 17-03-10 07:05

On Tue, 16 Mar 2010 23:06:56 +0100, Leif Neland <leif@neland.dk>
wrote:

>Din maskine har kun en bruger indtil den bliver stjålet.
>Så kan det være godt med et password.

Tjah, jeg havde den tvivlsomme fornøjelse at prøve Linux Ubuntu for
nogen tid siden. Man kunne dårligt foretage sig noget som helst, uden
at skulle bruge password og det sniger sig åbenbart også ind i
Windows.

Jeg gemmer ingen statshemmeligheder på mine maskiner. Hvis de bliver
stjålet, ringer jeg til banken og spærrer min konto, får lidt håndører
af forsikringen og køber nyt og lægger min backup ind. Hvor svært kan
det være?

Hvis min maskine bliver stjålet, hvilken glæde har jeg så af, at
simple fil-/diskoperationer er belagt med password? Det eneste der er
værd at beskytte, er netbankadgangen. Hvilken interesse skulle en tyv
(sikkert bare en desperat narkoman) have i min digitale signatur og at
logge ind og se mine skatteoplysninger og lignende og hvilken skade
skulle det gøre?

Vi skal, som privatpersoner, passe på ikke at blive grebet af den
paranoia der hersker. SÅ stor er risikoen for indbrud eller rovmord
trods alt heller ikke.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-03-10 11:46

Det kan faktisk gøre stor skade lige fra at bruge din email konto til
udsendelse af spam, helt lukke dig ude fra email kontoen, bryde ind på
din netbank. Har du handlet på nettet med kort er der måske mulighed
for at nummeret kan findes og misbruges. Adgang til Skat? skift
Nemkonto så indbetalinger fra det offentlige ryger et andet sted hen.
Og sådan kunne man blive ved.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-03-10 00:46

Leif Neland wrote:

> Din maskine har kun en bruger indtil den bliver stjålet. Så kan det være
> godt med et password.

Medmindre indholdet af disken er krypteret, vil et password ikke gøre
nogen forskel i den situation..

--
Jesper Lund