MS Windows
briani 27239
Hvilken IE i Win XP?
Fra : Ukendt

Dato : 15-03-10 19:17

Er der nogen af jer der ved hvilken IE version der ligger på en Win XP DK
SP2? Er det IE 6 eller 7 eller 8?

Ole

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 15-03-10 19:22

"Ole" <-> skrev :

>Er der nogen af jer der ved hvilken IE version der ligger på en Win XP DK
>SP2? Er det IE 6 eller 7 eller 8?

IE 6.

Sp2 er også temmelig gammel efterhånden, der er kommet en sp3 for
et års tid siden.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Paul-J

Dato : 16-03-10 14:50

> IE 6.
>
> Sp2 er også temmelig gammel efterhånden, der er kommet en sp3 for
> [...]

Efter at have installeret SP3 på en XPsp2 havde jeg stadig IE6, som jeg tror snart er
helt forældet.
Forsøg på at installere IE7 mislykkedes.

På gr af Danske netbank er jeg bundet til IE.
Eneste løsning hos mig var at få IE8 via windows update.

Der er mange irriterende ting i IE8, men lidt efter lidt lærte jeg at leve med det.

Fra : emjeppesen

Dato : 16-03-10 15:03

Paul-J skrev:

>Eneste løsning hos mig var at få IE8 via windows update.
Det er da også det eneste rigtige at bruge nyeste browser.

Hilsen emj

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-03-10 16:27

"Paul-J" <getpaul@get2net.dk> skrev i meddelelsen
> Der er mange irriterende ting i IE8, men lidt efter lidt lærte jeg at
> leve med det.

Det er jeg enig i - jeg er heller ikke vild med IE8, men IE7 kører
fortrinligt her i XP

Der er trods alt ingen grund til at opdatere til nyeste version bare for
køre den nyeste, når den næstnyeste kører fint.

Jeg bruger den også primært til netbank - til almindelig surf bruger jeg
mest Chrome - der er dog enkelte hjemmesider, der fungerer bedst i
IE.....

Jeg ved ikke, hvorfor du fik bøvl med IE7 ?

Hvis du går i tilføj/fjern programmer og fjerner IE8, så burde den
skifte tilbage til IE7 - og fjerner du IE7, så går den tilbage til IE6,
da IE ikke kan fjernes helt.....

Jan

Fra : emjeppesen

Dato : 16-03-10 17:37

Jan Vestergaard skrev:

>Der er trods alt ingen grund til at opdatere til nyeste version bare for
>køre den nyeste, når den næstnyeste kører fint.

Jeg formoder da at nyeste har bedste sikkerhed.

Hilsen emj

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-03-10 18:04

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen
> Jeg formoder da at nyeste har bedste sikkerhed.
> Hilsen emj

Næppe ret meget, da IE7 stadig bliver løbende opdateret via Windows
Update, når man kører med IE7.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-10 15:25

Jan Vestergaard wrote:
> Næppe ret meget, da IE7 stadig bliver løbende opdateret via Windows
> Update, når man kører med IE7.

Men kan man installere IE8 uden at have SP3? Jeg har hørt om manglende filer
så 8'eren ikke kunne installeres på SP2.

Ole

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-03-10 17:45

"Ole" <-> skrev i meddelelsen
> Men kan man installere IE8 uden at have SP3? Jeg har hørt om manglende
> filer så 8'eren ikke kunne installeres på SP2.

Aner det ikke - jeg valgte IE8 fra, da Windows Update ville installere
den og frabad at den skulle prøve igen - så fortsætter IE7 og IE7 er
blevet opdateret en del gange siden - også efter SP3....

Så jeg er absolut ikke bekymret mht IE7

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-10 19:35

Jan Vestergaard wrote:
> [...]
> den og frabad at den skulle prøve igen - så fortsætter IE7 og IE7 er
> blevet opdateret en del gange siden - også efter SP3....

Ok. Men jeg ville gerne have IE8 uden at skulle have SP3.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-03-10 20:25

Burde du være. Der er fornylig opdaget en sårbarhed i IE6 og 7 som
ikke findes i IE8. Den vil selvfølgelig blive rettet og i mellemtiden
kan du lade være med at bruge F1 i IE6 og 7 eller bare opgradere til
IE8.

Regards Jens Peter Karlsen.