Reperation af parallel importeret Nokia?
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 15-03-10 02:41

Hej

Jeg har erfaret at min Nokia 5800 købt hos PC-Huset (gået konkurs) er
parallel importeret. Derfor vil de danske Nokia værksteder ikke
reparere den.

Nogen forslag til hvad jeg så gør, og kan det virkelig være rigtigt?

mvh Lars

Fra : simon

Dato : 15-03-10 10:24

Den 15-03-2010 09:41, Lars Rasmussen skrev:
> [...]
> reparere den.
>
> Nogen forslag til hvad jeg så gør, og kan det virkelig være rigtigt?

Der findes mange forskellige reparatører, der kan reparere din telefon
(mod betaling).
Alt afhængig hvor du bor, så find den nærmeste/den du ønsker ved at
søge på "reparation af mobiltelefoner"
mvh
/simon

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 16-03-10 01:10

> Der findes mange forskellige reparatører, der kan reparere din telefon
> (mod betaling).

Glemte at skrive jeg selvfølgelig er interesseret i garanti
reperation, da jeg mener fejlen hører herunder, så egenbetaling er jeg
ikke interesseret i.

Fra : simon

Dato : 16-03-10 08:39

Den 16-03-2010 08:10, Lars Rasmussen skrev:

> Glemte at skrive jeg selvfølgelig er interesseret i garanti
> reperation, da jeg mener fejlen hører herunder, så egenbetaling er jeg
> ikke interesseret i.
Det er desværre sådan, at parallel importerede telefoner ikke uden
videre repareres under garanti, se nedenstående link:
http://www.mobil-forum.dk/showthread.php?t=18059

Du skulle have valgt en troværdig forretning/webshop.
Jeg kan se på Trustpilot, at PC-huset har en rigtig dårlig bedømmelse,
så du skulle nok ikke have handlet der.
/simon

Fra : N/A

Dato : 16-03-10 08:39

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 17-03-10 01:45

> Du skulle have valgt en troværdig forretning/webshop.
> Jeg kan se på Trustpilot, at PC-huset har en rigtig dårlig bedømmelse,
> så du skulle nok ikke have handlet der.

Ja det kan jeg så se nu, men det har jeg faktisk slet ikke spekuleret
over kunne være et problem. Ydermere har jeg måtte betale 275,- i
håndteringsgebyr (sendte telefonen til værkstedet) for den
konstatering

Fra : Steen J

Dato : 29-03-10 12:55

"Lars Rasmussen" <lars0504@googlemail.com> skrev i en meddelelse

>Jeg har erfaret at min Nokia 5800 købt hos PC-Huset (gået konkurs) er
>parallel importeret. Derfor vil de danske Nokia værksteder ikke
>reparere den.

Man skal også lade være med at software-opdatere telefonen, hvis man har
købt en parallelimporteret. Selvom du vælger en dansk
softwareopdfateringspakke, risikerer du alligevel, at den ikke kan forstå
dansk efter opdateringen. Det har jeg og en kollega erfaret. Osse ved den
lejlighed fik Nokia et minuspoint.

/Steen