Nye spil til Mac
Fra : Lyrik

Dato : 14-03-10 18:15

Véd I godt at man kan spille nye 1. person shooters på OS-X, som slet
ikke er lavet til OS-X?
Altså spil som "Call of Duty 2 Modern Warfare" og "Left 4 Dead"?

Hilsen
Jens

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-03-10 03:10

Lyrik skrev:
> Véd I godt at man kan spille nye 1. person shooters på OS-X, som slet
> ikke er lavet til OS-X?
> Altså spil som "Call of Duty 2 Modern Warfare" og "Left 4 Dead"?

Er det Wine der spøger igen?

Fra : Lyrik

Dato : 15-03-10 03:28

On 15 Mar., 03:10, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Er det Wine der spøger igen?
>
>    Thorbjørn Ravn Andersen  "...plus... Tubular Bells!"
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Mere end det. En gruppe har dedikeret deres anstrengelser til
formålet(prisværdigt!) og har udviklet en "CXZ engine" på basis af
Wine så vidt jeg forstår. Det har givet en masse muligheder og en
pakke med motorer/engines, som kan få de Mac-omformede spil til at
fungere.

Jeg har samlet instruktionerne og motorerne her:
http://imac.jenserikbech.operaunite.com/file_sharing/
passw:lyrik

Her er et spileksempel:
http://luen.dk/left4deadCXZ.mp4

Der findes også Mac-porterede spil med indbygget engine, som
CalloffDuty Modern Warfare 2, for eksempel.

Spillene kører solidt på Mac fra den sædvanlige ene filpakke. Man er
henvist til bittorrent for at nedlaste dem.(PB)

MvH
Jens

Fra : Morten Lind

Dato : 15-03-10 17:39

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Spillene kører solidt på Mac fra den sædvanlige ene filpakke. Man er
> henvist til bittorrent for at nedlaste dem.(PB)

Øh..går du ikke på arbejde? Du har da også hustru...og måske børn?

Nå, pyt - hver mand sit liv )

M., der blot undrer sig over, hvor du får tiden fra.

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-03-10 12:01

On 2010-03-15 17:39:14 +0100, Morten Lind said:

> Øh..går du ikke på arbejde? Du har da også hustru...og måske børn?
>
> Nå, pyt - hver mand sit liv )
>
> M., der blot undrer sig over, hvor du får tiden fra.

Morten, jeg spiller da også. ;) Blandt andet EVE online, der er til Mac
uden Wine etcetera.
http://www.eveonline.com/
- David
--
Læs min blog
http://blangstrup.info

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-03-10 12:07

David Blangstrup <david.blangstrup@gmail.com> wrote:

> Morten, jeg spiller da også. ;) Blandt andet EVE online, der er til Mac
> uden Wine etcetera.
> http://www.eveonline.com/

faktisk ... er er EVE Online til Mac er bygget på "Cider Eninge" som
igen er bygget på Wine:

<http://en.wikipedia.org/wiki/TransGaming_Technologies#Cider>

<http://www.transgaming.com/business/cider/games/eve/>

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 17-03-10 14:57

David Blangstrup <david.blangstrup@gmail.com> wrote:

> Morten, jeg spiller da også. ;) Blandt andet EVE online, der er til Mac
> [...]

Joeh.....det véd jeg jo godt, men jeg ville ikke kunne finde tid til at
spille i min hverdag.

Og jeg har ikke engang hjemmeboende børn, men som tidligere sagt: hver
sin prioritering, ikke sandt?

Rart at du følger med

M.

Fra : jagge

Dato : 15-03-10 20:51

> [...]
> fungere.
>
> Jeg har samlet instruktionerne og motorerne her:

Det vidste jeg sgu ikke. Det er ret cool, tak for tippet jens.

MVH

Jakob

Fra : N/A

Dato : 16-03-10 00:25

Fra : Lyrik

Dato : 15-03-10 10:59

On 15 Mar., 17:39, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> Øh..går du ikke på arbejde? Du har da også hustru...og måske børn?
>
> Nå, pyt - hver mand sit liv )
>
> M., der blot undrer sig over, hvor du får tiden fra.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Nej jeg går ikke på arbejde! Jeg er færdig med det shit!(så vidt jeg
ved) Jeg holder lovlig og moralsk godkendt fri: 24/7/365 og jeg nyder
det! Jeg og min kone har hver sin iMac og sidder overfor hinanden ved
samme bord og trykker taster! Det foregår i fuld harmoni. Hun har
ligeledes lovlig og moralsk godkendt fri.

Hvordan gik det med graviditeten? Er du blevet far? Og/eller,- hvordan
gik det med den Mac Pro?

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-03-10 18:00

> [...]

> samme bord og trykker taster! Det foregår i fuld harmoni. Hun har
> ligeledes lovlig og moralsk godkendt fri.

Tænk hvis al den energi blev brugt på noget fornuftigt ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-03-10 18:34

Thomas von Hassel skrev:

> Tænk hvis al den energi blev brugt på noget fornuftigt ...

Det hedder en hobby. Personligt synes jeg det er helt fint.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-10 18:52

Hej,

> Det hedder en hobby. Personligt synes jeg det er helt fint.

Selvom man kalder det en "hobby" er det vel stadig ikke helt fint i
kanten at reklamere for piratkopiering af spil og sende links til
torrent-filer med piratkopierede spil ud i gruppen.

Det rimelige må være at man køber Windows-spillet og først derefter
roder med at få det til at virke på andre computere end de af
producenten understøttede.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-03-10 21:35

Jens Kristian Søgaard skrev:
> [...]
> kanten at reklamere for piratkopiering af spil og sende links til
> torrent-filer med piratkopierede spil ud i gruppen.

Det kan du have ret i. Det er en dårlig vane.

Fra : N/A

Dato : 16-03-10 00:25

Fra : jagge

Dato : 15-03-10 20:53

> Tænk hvis al den energi blev brugt på noget fornuftigt ...

Øhh da en lidt flabet bemærkning, men det kan selvføligelig være i
kender hindanden.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-03-10 21:00

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Øhh da en lidt flabet bemærkning, men det kan selvføligelig være i
> kender hindanden.

hvor fornuftigt er det at give anvisninger til at piratkopiere spil ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 15-03-10 21:15

> hvor fornuftigt er det at give anvisninger til at piratkopiere spil ?

Nu var det jo ikke det du kommenterede.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-03-10 21:23

> Nu var det jo ikke det du kommenterede.

jeg kommenterede på tråden, så jo, det var det jeg kommenterede på ...

/thomas

Fra : Palle

Dato : 16-03-10 22:34

In article <1jfezd5.12oalf7jj7rh2N%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> jeg kommenterede på tråden, så jo, det var det jeg kommenterede på ...

Den fremgangsmåde giver så rimelig frie tøjler til at quotefucke derudaf.

Du havde nu pænt sakset tekst ud af tråden, såeee...

Juryens dom: Skyldig!

(Det er ingen skam at beklage)

Men giver så ret i at det er en fattig opfordring Jens tilvejebringer.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Palle

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-03-10 22:40

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> Den fremgangsmåde giver så rimelig frie tøjler til at quotefucke derudaf.

det kan du have ret i ...

> Du havde nu pænt sakset tekst ud af tråden, såeee...

jeg bruger altid den store saks ..

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 15-03-10 18:15

> [...]

> ligeledes lovlig og moralsk godkendt fri.
>
> Hvordan gik det med graviditeten? Er du blevet far? Og/eller,- hvordan

OK, jeg troede, du var yngre(kompliment )

Jamen, det lyder da dejligt at have tiden til sig selv, hele tiden - det
glæder jeg mig også til.

Dét med graviditeten må du have misforstået - jeg kan ikke blive gravid
Forkert køn , men jeg er skam far, når mine to tøser gider mig

Det gik fint med Mac´en - jeg fik en brugt op under neglene fra Jylland
eller Fyn - pyt - den kører og jeg er glad for den.

God påske

M.

Fra : N/A

Dato : 16-03-10 00:25

Fra : Lyrik

Dato : 15-03-10 17:05

On 15 Mar., 17:59, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Tænk hvis al den energi blev brugt på noget fornuftigt ...
> /thomas
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Nej jeg downloader ikke amerikanske TV-serier, hvis det er hvad du
finder fornuftigt?
Jeg spilder heller ikke tid på djævlemusik.

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-03-10 08:31

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Nej jeg downloader ikke amerikanske TV-serier, hvis det er hvad du
> finder fornuftigt?

det du skulle have skrevet var "køb spillet og gør derefter bla. bla."
.... så var den potte ude ..

> Jeg spilder heller ikke tid på djævlemusik.

javel ja ...

*/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 15-03-10 17:06

On 15 Mar., 18:15, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> [...]
>

> Det gik fint med Mac´en - jeg fik en brugt op under neglene fra Jylland
> eller Fyn - pyt - den kører og jeg er glad for den.

,,,,,,,,,,,,
I lige måde. Hils din mor og far!

Jens

Fra : Lyrik

Dato : 15-03-10 17:08

On 15 Mar., 18:51, Jens Kristian Søgaard <j...@mermaidconsulting.dk>
wrote:
> [...]
>
> Det rimelige må være at man køber Windows-spillet og først derefter
> roder med at få det til at virke på andre computere end de af
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Var det ikke smartere at købe spillet og have det i skuffen og lade
andre smede det om til Mac?

Jens

Fra : Lyrik

Dato : 15-03-10 17:23

wrote:
> [...]
> kanten at reklamere for piratkopiering af spil og sende links til
> torrent-filer med piratkopierede spil ud i gruppen.
Hvordan kan du være konsulent i noget somhelst når du ikke kender
juraen?
torrentfiler indeholder ikke noget piratsoftware og er aldeles
lovlige.
Ellers var Google ulovlig! Få dine skolepenge tilbage!

> Det rimelige må være at man køber Windows-spillet og først derefter
> roder med at få det til at virke på andre computere end de af
> producenten understøttede.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ja det lyder virkelig "smart!" er det sådan du er konsulent for dine
kunder? Så må det snart være bye bye little mermaid!
Må jeg anbefale "Brasso" pudsecreme til din glorie?

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-10 00:25

Hej,

> [...]
> kunder? Så må det snart være bye bye little mermaid!
> Må jeg anbefale "Brasso" pudsecreme til din glorie?

Kom tilbage til debatten når du har lært at opføre dig ordentligt.

Fra : N/A

Dato : 16-03-10 00:25