Apple Mail modtager pludselig ikke mails..~
Fra : Vittrup

Dato : 13-03-10 21:43

Kan nogen svare på, hvorfor mit Apple Mail pludselig, fra den ene dag til
den anden, er holdt op med at modtage mails. Jeg kan stadig dog sende
mails. Der er ikke ændret noget i opsætning og de mail konti jeg har på
Mac'en virker stadig på min pc.

Søren

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-03-10 21:56

Vittrup <FJERNvittrup@audio-link.dk> wrote:

> [...]
> den anden, er holdt op med at modtage mails. Jeg kan stadig dog sende
> mails. Der er ikke ændret noget i opsætning og de mail konti jeg har på

og det er ikke fordi din PC når at hente og slette dem fra serveren før
din mac prøver at hente dem ?

/thomas

Fra : Vittrup

Dato : 14-03-10 07:06

">
> og det er ikke fordi din PC når at hente og slette dem fra serveren før
> din mac prøver at hente dem ?
>
> /thomas

Nej, det troede jeg også først, men hvis jeg tjekker mail på Mac'en først
kommer der ikke noget. Prøver jeg på pc'en bagefter, kommer der mail...

Søren

Fra : KentBM

Dato : 14-03-10 11:42

Den 14/03/10 07.05, Vittrup skrev:
> ">

> Nej, det troede jeg også først, men hvis jeg tjekker mail på Mac'en først
> kommer der ikke noget. Prøver jeg på pc'en bagefter, kommer der mail...
I Thunderbird her jeg slettet kontoen og oprettet den igen, hvis der her
været problemer. Måske virker det også i Mail?

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-03-10 11:47

KentBM <kentmagnussenF_JERN@gmail.com> wrote:

> I Thunderbird her jeg slettet kontoen og oprettet den igen, hvis der her
> været problemer. Måske virker det også i Mail?

bare husk at når du sletter en pop3 konto i mail.app så sletter du også
f.eks. Sendt post, drafts og skraldespand ..

/thomas

Fra : Steen

Dato : 14-03-10 17:36

> bare husk at når du sletter en pop3 konto i mail.app så sletter du
> også
> f.eks. Sendt post, drafts og skraldespand ..
>
> /thomas

Du mener imap, ikke?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-03-10 17:46

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Du mener imap, ikke?

nej .. imap ligger jo på serveren .. men hvis du sletter en pop3 konto
så sletter du den tilhørende indbakke, udbakke, draft, sendt post og
trash.

/thomas

/thomas

Fra : Steen

Dato : 14-03-10 23:26

> nej .. imap ligger jo på serveren .. men hvis du sletter en pop3 konto
> så sletter du den tilhørende indbakke, udbakke, draft, sendt post og
> trash.
>
> /thomas

Okay, jeg har aldrig været så skarp i det dér med pop3/imap

Fra : KentBM

Dato : 14-03-10 20:40

Den 14/03/10 11.46, Thomas von Hassel skrev:
> bare husk at når du sletter en pop3 konto i mail.app så sletter du også
> f.eks. Sendt post, drafts og skraldespand ..
Jep. Men jeg gik ud fra, at Vittrup havde styr på dette når nu han også
hentede posten ned på en Windows-maskine.

--

Kent

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 15-03-10 09:21

Vittrup skrev:

> Kan nogen svare på, hvorfor mit Apple Mail pludselig, fra den ene dag til
> den anden, er holdt op med at modtage mails.

Jeg er ofte ude for, at Mail gør en konto "passiv", hvis man fx har haft
programmet åbent uden internetforbindelse. Mail lader så kontoens status
forblive "passiv", også når der igen er forbindelse. Ret irriterende.
Nå, men det er jo let at gøre kontoen aktiv igen i "Postkasse"-menuen -
enten ved at vælge "Gør alle konti aktive" eller under punktet
"Online-status", hvor man også kan se, om ens konti er aktive eller
passive.

Kan det være det? Eller er det for oplagt?...

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Vittrup

Dato : 15-03-10 18:04

"Jesper Juellund Jensen" <jjj@cyrk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> passive.
>
> Kan det være det? Eller er det for oplagt?...

Jeg prøver - tak til alle!

Søren

Fra : Vittrup

Dato : 15-03-10 19:27

Det virkede med at gøre alle konti aktive

Tak for hjælpen og alle kommentarer!

Søren

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-03-10 22:20

Vittrup <FJERNvittrup@audio-link.dk> wrote:

> Det virkede med at gøre alle konti aktive
>
> Tak for hjælpen og alle kommentarer!
>
> Søren
>

> "Jesper Juellund Jensen" <jjj@cyrk.dk> skrev i en meddelelse

Hvilket betyder at du kører POP3 mail, da Mail automatisk går online ved
IMAP, da den kører Push.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 16-03-10 13:20

Jesper Haaber Gylling skrev:

> Hvilket betyder at du kører POP3 mail, da Mail automatisk går online ved
> IMAP, da den kører Push.

Der bruges vel kun Push på Push-IMAP-servere. Normale IMAP-servere
bruger notifications.

/Lars

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-03-10 14:09

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Der bruges vel kun Push på Push-IMAP-servere. Normale IMAP-servere
> bruger notifications.
>
> /Lars

De mailkonti jeg har sat op - nok et par tusinde - er alle IMAP baseret
og fælles for dem alle er at mailen kommer af sig selv - ikke efter det
tidsinterval, der er i Mail eller ved at trykke på Get mail.

Det kalder jeg Push.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-03-10 14:13

> [...]
> fælles for dem alle er at mailen kommer af sig selv - ikke efter det
> tidsinterval, der er i Mail eller ved at trykke på Get mail.

Det er det der på IMAP hedder IDLE .. og ikke alle servere understøtter
det. På dem der ikke gør er IMAP ikke push som sådan .. men klienten kan
spørge så tit at det føles som push.

/thomas

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 16-03-10 14:13

> [...]
> og fælles for dem alle er at mailen kommer af sig selv - ikke efter det
> tidsinterval, der er i Mail eller ved at trykke på Get mail.

Push kaldes det, når mailserveren uopfordret leverer mailen til
klienten. Notification kaldes det, når serveren sender en besked om at
der er ny mail til klienten.

/Lars

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-03-10 14:34

> [...]

> Push kaldes det, når mailserveren uopfordret leverer mailen til
> klienten. Notification kaldes det, når serveren sender en besked om at

Arh OK. tak.

Jeg bruger kun mailsservere der understøtter Push.