/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Lightroom på to pc'er - registrering
Fra : Skovsgaard


Dato : 13-03-10 07:53

Hej

Jeg skal i næste uge på to dages fotoworkshop i Randers Regnskov, og i
den forbindelse er jeg ved at gøre en bærbar computer lånt fra
arbejdet klar til at kunne klare de basale lagring og optimering af
billederne i løbet af workshoppen.

På min egen stationære maskine har jeg installeret en registreret
version af Lightroom 2.6. Indtil videre har jeg nu på den bærbare
installeret en 30 dages prøveversion, så jeg kan klare mig i næste
uge.

Men spørgsmål - kan jeg registrere den uden problemer på den bærbare
med samme license key som jeg bruger på den stationære? Eller vil det
give problemer, eller er det ligegyldigt nu den kun skal bruges
midlertidigt?

Hilsen
Søren

 
 
Bo Bjerre (13-03-2010)
Kommentar
Fra : Bo Bjerre


Dato : 13-03-10 16:26

On 13-03-2010 15:52, Skovsgaard wrote:
> Hej
>
> Jeg skal i næste uge på to dages fotoworkshop i Randers Regnskov, og i
> den forbindelse er jeg ved at gøre en bærbar computer lånt fra
> arbejdet klar til at kunne klare de basale lagring og optimering af
> billederne i løbet af workshoppen.
>
> På min egen stationære maskine har jeg installeret en registreret
> version af Lightroom 2.6. Indtil videre har jeg nu på den bærbare
> installeret en 30 dages prøveversion, så jeg kan klare mig i næste
> uge.
>
> Men spørgsmål - kan jeg registrere den uden problemer på den bærbare
> med samme license key som jeg bruger på den stationære? Eller vil det
> give problemer, eller er det ligegyldigt nu den kun skal bruges
> midlertidigt?

Jeg ved det ikke. Her i huset fungerer det fint med at have den samme
livens på såvel den stationære, som på en blærbar. Og det har det gjort
siden version 1.?

Bo //

Gert Nielsen (13-03-2010)
Kommentar
Fra : Gert Nielsen


Dato : 13-03-10 16:48


"Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> skrev i en meddelelse
news:4b9bae6c$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
> On 13-03-2010 15:52, Skovsgaard wrote:
>> Hej
>>
>> Jeg skal i næste uge på to dages fotoworkshop i Randers Regnskov, og i
>> den forbindelse er jeg ved at gøre en bærbar computer lånt fra
>> arbejdet klar til at kunne klare de basale lagring og optimering af
>> billederne i løbet af workshoppen.
>>
>> På min egen stationære maskine har jeg installeret en registreret
>> version af Lightroom 2.6. Indtil videre har jeg nu på den bærbare
>> installeret en 30 dages prøveversion, så jeg kan klare mig i næste
>> uge.
>>
>> Men spørgsmål - kan jeg registrere den uden problemer på den bærbare
>> med samme license key som jeg bruger på den stationære? Eller vil det
>> give problemer, eller er det ligegyldigt nu den kun skal bruges
>> midlertidigt?
>
> Jeg ved det ikke. Her i huset fungerer det fint med at have den samme
> livens på såvel den stationære, som på en blærbar. Og det har det gjort
> siden version 1.?
>
Licensen gælder for 2 maskiner i hjemmet. Derfor kan nøglen bruges til den
bærbare.
Husk at deaktivere nøglen på den bærbare! Ellers er den ekstra licens
brugt.
Gert



Soeren Friberg (13-03-2010)
Kommentar
Fra : Soeren Friberg


Dato : 13-03-10 17:06

On 13-03-2010 15:52, Skovsgaard wrote:
> Men spørgsmål - kan jeg registrere den uden problemer på den bærbare
> med samme license key som jeg bruger på den stationære?

Ja, licensen kan bruges til 2 maskiner (om det er lovligt, kan jeg ikke
aflæse noget steds, men det må man jo formode). Det er vigtigt, at
deaktivere licensen på maskiner, som man ikke bruger. Min sunde (eller
måske usunde) fornuft siger mig, at det er acceptabelt at DU kan bruge
programmet på 2 maskiner uden besvær men, at det vil være ulovligt, at 2
forskellige bruger samme licens.

--
Kh. Søren
http://www.facebook.com/pages/Soeren-Friberg-photography/378651830060
http://fotofriberg.dk
http://sfriberg.smugmug.com/
http://1x.com/v2/#member/10362/

Skovsgaard (13-03-2010)
Kommentar
Fra : Skovsgaard


Dato : 13-03-10 09:43

On 13 Mar., 17:05, Soeren Friberg <hushovmeste...@msn.com> wrote:
> On 13-03-2010 15:52, Skovsgaard wrote:
>
> > Men spørgsmål - kan jeg registrere den uden problemer på den bærbare
> > med samme license key som jeg bruger på den stationære?
>
> Ja, licensen kan bruges til 2 maskiner (om det er lovligt, kan jeg ikke
> aflæse noget steds, men det må man jo formode). Det er vigtigt, at
> deaktivere licensen på maskiner, som man ikke bruger. Min sunde (eller
> måske usunde) fornuft siger mig, at det er acceptabelt at DU kan bruge
> programmet på 2 maskiner uden besvær men, at det vil være ulovligt, at 2
> forskellige bruger samme licens.
>
> --
> Kh. Sørenhttp://www.facebook.com/pages/Soeren-Friberg-photography/378651830060http://fotofriberg.dkhttp://sfriberg.smugmug.com/http://1x.com/v2/#member/10362/

Tak forsvarene. Jeg mener også at have hørt at jeg kunne bruge
licensen på to computere, og mit største frygt var jo også at når jeg
så brugte den på den bærbare, så havde jeg ikke den ekstra licens på
et senere tidspunkt hvis jeg fik en anden bærbar - men selvfølgelig
burde det være muligt at deaktivere licensen igen, så jeg kan bruge
den på en anden "anden" computer. Hvordan deaktivere man den igen?

Hilsen
Søren

Soeren Friberg (13-03-2010)
Kommentar
Fra : Soeren Friberg


Dato : 13-03-10 18:09

On 13-03-2010 17:43, Skovsgaard wrote:
> men selvfølgelig
> burde det være muligt at deaktivere licensen igen,

Ja, det kan du gøre i "Help"-menuen.

--
Kh. Søren
http://www.facebook.com/pages/Soeren-Friberg-photography/378651830060
http://fotofriberg.dk
http://sfriberg.smugmug.com/
http://1x.com/v2/#member/10362/

Hans Kruse (13-03-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 13-03-10 22:35

On 2010-03-13 18:08:40 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:

> On 13-03-2010 17:43, Skovsgaard wrote:
>> men selvfølgelig
>> burde det være muligt at deaktivere licensen igen,
>
> Ja, det kan du gøre i "Help"-menuen.

Jeg ser ikke nogen deaktivering i help menyen for Lightroom.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse
www.hanskrusephotography.com, www.hanskruse.com,
http://www.facebook.com/pages/Hans-Kruse-Photography/271477435625


Soeren Friberg (13-03-2010)
Kommentar
Fra : Soeren Friberg


Dato : 13-03-10 23:09

On 13-03-2010 22:35, Hans Kruse wrote:
> On 2010-03-13 18:08:40 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:
>
>> On 13-03-2010 17:43, Skovsgaard wrote:
>>> men selvfølgelig
>>> burde det være muligt at deaktivere licensen igen,
>>
>> Ja, det kan du gøre i "Help"-menuen.
>
> Jeg ser ikke nogen deaktivering i help menyen for Lightroom.
>

Ok, sådan huskede jeg det i version 2.6. Bruger i øjeblikket 3 beta,
hvor det ikke findes.

--
Kh. Søren
http://www.facebook.com/pages/Soeren-Friberg-photography/378651830060
http://fotofriberg.dk
http://sfriberg.smugmug.com/
http://1x.com/v2/#member/10362/

Hans Kruse (13-03-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 13-03-10 23:23

On 2010-03-13 23:08:44 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:

> On 13-03-2010 22:35, Hans Kruse wrote:
>> On 2010-03-13 18:08:40 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:
>>
>>> On 13-03-2010 17:43, Skovsgaard wrote:
>>>> men selvfølgelig
>>>> burde det være muligt at deaktivere licensen igen,
>>>
>>> Ja, det kan du gøre i "Help"-menuen.
>>
>> Jeg ser ikke nogen deaktivering i help menyen for Lightroom.
>>
>
> Ok, sådan huskede jeg det i version 2.6. Bruger i øjeblikket 3 beta,
> hvor det ikke findes.

Jeg tror du tænker på Photoshop, hvor der findes en
deaktiveringsfunktion under help menyen. 2 maskiner for Lightroom
bliver heller ikke håndhævet, da jeg skiftede fra min Windows laptop
til MaBook Pro var der ingen problemer selvom det så betød 3 maskiner.

Du er klar over at du formentlig ikke kan bruge dit Beta catalog i den
færdige Lightroom 3 version?

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse
www.hanskrusephotography.com, www.hanskruse.com,
http://www.facebook.com/pages/Hans-Kruse-Photography/271477435625


Soeren Friberg (13-03-2010)
Kommentar
Fra : Soeren Friberg


Dato : 13-03-10 23:26

On 13-03-2010 23:22, Hans Kruse wrote:
> Du er klar over at du formentlig ikke kan bruge dit Beta catalog i den
> færdige Lightroom 3 version?

Fordi de kom på skideren pga den nye Aperture?

--
Kh. Søren
http://www.facebook.com/pages/Soeren-Friberg-photography/378651830060
http://fotofriberg.dk
http://sfriberg.smugmug.com/
http://1x.com/v2/#member/10362/

Hans Kruse (13-03-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 13-03-10 23:54

On 2010-03-13 23:26:26 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:

> On 13-03-2010 23:22, Hans Kruse wrote:
>> Du er klar over at du formentlig ikke kan bruge dit Beta catalog i den
>> færdige Lightroom 3 version?
>
> Fordi de kom på skideren pga den nye Aperture?

???? Det er helt normalt at beta versionens catalog ikke kan bruges på
den færdige version. Det samme gjaldt Lightroom 2 beta ift. den færdige
version.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse
www.hanskrusephotography.com, www.hanskruse.com,
http://www.facebook.com/pages/Hans-Kruse-Photography/271477435625


Soeren Friberg (13-03-2010)
Kommentar
Fra : Soeren Friberg


Dato : 13-03-10 23:57

On 13-03-2010 23:54, Hans Kruse wrote:
> On 2010-03-13 23:26:26 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:
>
>> On 13-03-2010 23:22, Hans Kruse wrote:
>>> Du er klar over at du formentlig ikke kan bruge dit Beta catalog i den
>>> færdige Lightroom 3 version?
>>
>> Fordi de kom på skideren pga den nye Aperture?
>
> ???? Det er helt normalt at beta versionens catalog ikke kan bruges på
> den færdige version. Det samme gjaldt Lightroom 2 beta ift. den færdige
> version.
>

Ok, tænkte, det var fordi de vist nu skal til at indbygge
videounderstøttelse, hvilket ikke var først antaget.

--
Kh. Søren
http://www.facebook.com/pages/Soeren-Friberg-photography/378651830060
http://fotofriberg.dk
http://sfriberg.smugmug.com/
http://1x.com/v2/#member/10362/

Hans Kruse (14-03-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 14-03-10 00:45

On 2010-03-13 23:56:37 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:

> On 13-03-2010 23:54, Hans Kruse wrote:
>> On 2010-03-13 23:26:26 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:
>>
>>> On 13-03-2010 23:22, Hans Kruse wrote:
>>>> Du er klar over at du formentlig ikke kan bruge dit Beta catalog i den
>>>> færdige Lightroom 3 version?
>>>
>>> Fordi de kom på skideren pga den nye Aperture?
>>
>> ???? Det er helt normalt at beta versionens catalog ikke kan bruges på
>> den færdige version. Det samme gjaldt Lightroom 2 beta ift. den færdige
>> version.
>>
>
> Ok, tænkte, det var fordi de vist nu skal til at indbygge
> videounderstøttelse, hvilket ikke var først antaget.

Det er ganske enkelt fordi beta versionen ikke er færdig og ikke har
alle features med som er i den færdige version og derfor kan der mangle
ting i cataloget.

Om der kommer video understøttelse med har jeg ingen idé om. Det vil
jeg nu tvivle på. Den store ting i LR 3 er udskiftning af motoren og
det begrænser nok en hel del, hvad der kommer med.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse
www.hanskrusephotography.com, www.hanskruse.com,
http://www.facebook.com/pages/Hans-Kruse-Photography/271477435625


Soeren Friberg (14-03-2010)
Kommentar
Fra : Soeren Friberg


Dato : 14-03-10 00:57

On 14-03-2010 00:45, Hans Kruse wrote:
> Om der kommer video understøttelse med har jeg ingen idé om. Det vil jeg
> nu tvivle på. Den store ting i LR 3 er udskiftning af motoren og det
> begrænser nok en hel del, hvad der kommer med.

Det har jeg ikke nogen speciel mening om, men jeg så et seriøst rygte et
sted, der gik på, at den er udskudt pga. at Aperture blev lanceret med
videounderstøttelse.

--
Kh. Søren
http://www.facebook.com/pages/Soeren-Friberg-photography/378651830060
http://fotofriberg.dk
http://sfriberg.smugmug.com/
http://1x.com/v2/#member/10362/

Hans Kruse (14-03-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 14-03-10 01:57

On 2010-03-14 00:57:11 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:

> On 14-03-2010 00:45, Hans Kruse wrote:
>> Om der kommer video understøttelse med har jeg ingen idé om. Det vil jeg
>> nu tvivle på. Den store ting i LR 3 er udskiftning af motoren og det
>> begrænser nok en hel del, hvad der kommer med.
>
> Det har jeg ikke nogen speciel mening om, men jeg så et seriøst rygte
> et sted, der gik på, at den er udskudt pga. at Aperture blev lanceret
> med videounderstøttelse.

Det er måske det her
http://zoom.comon.dk/nyheder/Lightroom-3-udskudt-1.307959.html du har
set?

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse
www.hanskrusephotography.com, www.hanskruse.com,
http://www.facebook.com/pages/Hans-Kruse-Photography/271477435625


Robert Piil (14-03-2010)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 14-03-10 00:20

Hans Kruse skrev:
> On 2010-03-13 23:08:44 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:

> Du er klar over at du formentlig ikke kan bruge dit Beta catalog i den
> færdige Lightroom 3 version?

Med seperate sidecars, er det vel ikke det store problem, hvis bare man
nøjes med redigering?

--
Robert Piil


Hans Kruse (14-03-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 14-03-10 00:39

On 2010-03-14 00:19:32 +0100, Robert Piil <piil@nospam.dk> said:

> Hans Kruse skrev:
>> On 2010-03-13 23:08:44 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:
>
>> Du er klar over at du formentlig ikke kan bruge dit Beta catalog i den
>> færdige Lightroom 3 version?
>
> Med seperate sidecars, er det vel ikke det store problem, hvis bare man
> nøjes med redigering?

Jo, hvis man ellers bruger Lightroom med virtual copies, collections,
redigerer videre på TIFF filer i Lightroom, etc. så er det et problem,
da der så ikke findes en XMP fil. Bruger du aldrig virtual copies,
collections etc.?

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse
www.hanskrusephotography.com, www.hanskruse.com,
http://www.facebook.com/pages/Hans-Kruse-Photography/271477435625


Robert Piil (14-03-2010)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 14-03-10 01:16

Hans Kruse skrev:

> Jo, hvis man ellers bruger Lightroom med virtual copies, collections,
> redigerer videre på TIFF filer i Lightroom, etc. så er det et problem,
> da der så ikke findes en XMP fil. Bruger du aldrig virtual copies,
> collections etc.?

Jo, af samme grund bruger jeg kun Beta'en som et supplement. Jeg
importerer alt i LR2, og åbner så enkelte billeder i 3Beta, hvis jeg vil
prøve om jeg kan få lidt mere ud af dem. Collections bruger jeg ikke
meget, men både virtual copies, og efterredigeringer i PS bruger jeg da
ind imellem.

Spørgsmålet var kun for at nuancere dit udsagn.

--
Robert Piil


Soeren Friberg (14-03-2010)
Kommentar
Fra : Soeren Friberg


Dato : 14-03-10 01:31

On 14-03-2010 01:16, Robert Piil wrote:
> Hans Kruse skrev:
>
>> Jo, hvis man ellers bruger Lightroom med virtual copies, collections,
>> redigerer videre på TIFF filer i Lightroom, etc. så er det et problem,
>> da der så ikke findes en XMP fil. Bruger du aldrig virtual copies,
>> collections etc.?
>
> Jo, af samme grund bruger jeg kun Beta'en som et supplement. Jeg
> importerer alt i LR2, og åbner så enkelte billeder i 3Beta, hvis jeg vil
> prøve om jeg kan få lidt mere ud af dem. Collections bruger jeg ikke
> meget, men både virtual copies, og efterredigeringer i PS bruger jeg da
> ind imellem.
>
> Spørgsmålet var kun for at nuancere dit udsagn.
>

Nuancering er altid dejligt og godt. Som en lille ekskurs har jeg
opdaget - sikkert som et led i min udvikling -, at HVIS jeg skulle finde
på at finde et billede frem igen efter, at det er afleveret, så har det
hidtil været sådan, at jeg ALTID har haft lyst til at se det på en anden
og ny måde. Mao. har jeg ikke kunnet bruge min LR-historie til en shit.

--
Kh. Søren
http://www.facebook.com/pages/Soeren-Friberg-photography/378651830060
http://fotofriberg.dk
http://sfriberg.smugmug.com/
http://1x.com/v2/#member/10362/

Hans Kruse (14-03-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 14-03-10 01:50

On 2010-03-14 01:31:09 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:

> On 14-03-2010 01:16, Robert Piil wrote:
>> Hans Kruse skrev:
>>
>>> Jo, hvis man ellers bruger Lightroom med virtual copies, collections,
>>> redigerer videre på TIFF filer i Lightroom, etc. så er det et problem,
>>> da der så ikke findes en XMP fil. Bruger du aldrig virtual copies,
>>> collections etc.?
>>
>> Jo, af samme grund bruger jeg kun Beta'en som et supplement. Jeg
>> importerer alt i LR2, og åbner så enkelte billeder i 3Beta, hvis jeg vil
>> prøve om jeg kan få lidt mere ud af dem. Collections bruger jeg ikke
>> meget, men både virtual copies, og efterredigeringer i PS bruger jeg da
>> ind imellem.
>>
>> Spørgsmålet var kun for at nuancere dit udsagn.
>>
>
> Nuancering er altid dejligt og godt. Som en lille ekskurs har jeg
> opdaget - sikkert som et led i min udvikling -, at HVIS jeg skulle
> finde på at finde et billede frem igen efter, at det er afleveret, så
> har det hidtil været sådan, at jeg ALTID har haft lyst til at se det på
> en anden og ny måde. Mao. har jeg ikke kunnet bruge min LR-historie til
> en shit.

Ja, du er en sjov fætter ;) Men selv for én som dig, så er virtual
copies jo en lækker feature da du så kan se hvordan du har skiftet
mening. Selve historikken gør det jo også, men snapshots eller virtual
copies er nok den bedste måde at registrere det på. Men din ALTID lyder
nu godt nok ABSOLUT og iøvrigt er det vel ikke alle dine billeder du
"afleverer". Det lyder som du udelukkende laver bestillingsarbejde.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse
www.hanskrusephotography.com, www.hanskruse.com,
http://www.facebook.com/pages/Hans-Kruse-Photography/271477435625


Soeren Friberg (14-03-2010)
Kommentar
Fra : Soeren Friberg


Dato : 14-03-10 01:54

On 14-03-2010 01:49, Hans Kruse wrote:
>
> Ja, du er en sjov fætter ;) Men selv for én som dig,

Uh, nu er jeg i en grisebås.

--
Kh. Søren
http://www.facebook.com/pages/Soeren-Friberg-photography/378651830060
http://fotofriberg.dk
http://sfriberg.smugmug.com/
http://1x.com/v2/#member/10362/

Hans Kruse (14-03-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 14-03-10 01:44

On 2010-03-14 01:16:11 +0100, Robert Piil <piil@nospam.dk> said:

> Hans Kruse skrev:
>
>> Jo, hvis man ellers bruger Lightroom med virtual copies, collections,
>> redigerer videre på TIFF filer i Lightroom, etc. så er det et problem,
>> da der så ikke findes en XMP fil. Bruger du aldrig virtual copies,
>> collections etc.?
>
> Jo, af samme grund bruger jeg kun Beta'en som et supplement. Jeg
> importerer alt i LR2, og åbner så enkelte billeder i 3Beta, hvis jeg
> vil prøve om jeg kan få lidt mere ud af dem. Collections bruger jeg
> ikke meget, men både virtual copies, og efterredigeringer i PS bruger
> jeg da ind imellem.
>
> Spørgsmålet var kun for at nuancere dit udsagn.

Ok, så er vi enige.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse
www.hanskrusephotography.com, www.hanskruse.com,
http://www.facebook.com/pages/Hans-Kruse-Photography/271477435625


Soeren Friberg (13-03-2010)
Kommentar
Fra : Soeren Friberg


Dato : 13-03-10 23:17

On 13-03-2010 22:35, Hans Kruse wrote:
> On 2010-03-13 18:08:40 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:
>
>> On 13-03-2010 17:43, Skovsgaard wrote:
>>> men selvfølgelig
>>> burde det være muligt at deaktivere licensen igen,
>>
>> Ja, det kan du gøre i "Help"-menuen.
>
> Jeg ser ikke nogen deaktivering i help menyen for Lightroom.
>

Så blev jeg klogere igen. Adobe skriver, at den aktiverer i baggrunden.

--
Kh. Søren
http://www.facebook.com/pages/Soeren-Friberg-photography/378651830060
http://fotofriberg.dk
http://sfriberg.smugmug.com/
http://1x.com/v2/#member/10362/

N/A (13-03-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 13-03-10 18:09



Hans Kruse (13-03-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 13-03-10 22:34

On 2010-03-13 15:52:37 +0100, Skovsgaard <skovsgaard@mail.tele.dk> said:

> Hej
>
> Jeg skal i næste uge på to dages fotoworkshop i Randers Regnskov, og i
> den forbindelse er jeg ved at gøre en bærbar computer lånt fra
> arbejdet klar til at kunne klare de basale lagring og optimering af
> billederne i løbet af workshoppen.
>
> På min egen stationære maskine har jeg installeret en registreret
> version af Lightroom 2.6. Indtil videre har jeg nu på den bærbare
> installeret en 30 dages prøveversion, så jeg kan klare mig i næste
> uge.
>
> Men spørgsmål - kan jeg registrere den uden problemer på den bærbar
> e
> med samme license key som jeg bruger på den stationære? Eller vil det
> give problemer, eller er det ligegyldigt nu den kun skal bruges
> midlertidigt?
Ja, du kan bruge licensen på både en stationær og en bærbar maskine og
det kan ovenikøbet være forskellige platforme (altså f.eks. en Windows
stationær og en Mac bærbar).

Se også her http://www.adobe.com/products/photoshoplightroom/faq/

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse
www.hanskrusephotography.com, www.hanskruse.com,
http://www.facebook.com/pages/Hans-Kruse-Photography/271477435625


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste