Aiptek tablet erfaringer?
Fra : Christian Lynbech

Dato : 13-03-10 12:52

Jeg er på udkig efter en tablet, men da den kun skal bruges til lidt
diverse tegne arbejde til præsentationer o.l. er det ikke noget jeg har
lyst til at ofre tusindvis af kroner på.

Er der nogen der har erfaringer med Aiptek tablets, som f.eks. den her:

http://www.amazon.co.uk/Aiptek-600U-Slim-Tablet/dp/B000UCHF38/ref=wl_it_dp_o?ie=UTF8&coliid=I3A7Q5AB8OBSZ3&colid=3A36YAK3MAJ2L

Umiddelbart ser det ud som om man får væsentlige mere tegneareal for
pengene end hos Wacom og de påstår den er Mac kompatibel.

------------------------+-----------------------------------------------------
Christian Lynbech | christian #\@ defun #\. dk
------------------------+-----------------------------------------------------
Hit the philistines three times over the head with the Elisp reference manual.
- petonic@hal.com (Michael A. Petonic)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-03-10 16:35

Christian Lynbech skrev:

> Umiddelbart ser det ud som om man får væsentlige mere tegneareal for
> pengene end hos Wacom og de påstår den er Mac kompatibel.

Som glad amatør: Har du BRUG for et større tegneareal? Giver det så
meget mere, når du er nødt til at flytte hånden det mere?

Fra : Morten Lind

Dato : 14-03-10 08:11

> Som glad amatør: Har du BRUG for et større tegneareal? Giver det så
> meget mere, når du er nødt til at flytte hånden det mere?

Jeg har to fra Wacom, en A4 & en A5...A5´eren er klart den bedste, da
det mindre areal giver bedre præcision(medmindre det er indbildning).

M.

Fra : Christian Lynbech

Dato : 14-03-10 12:34

Thorbjørn> Som glad amatør: Har du BRUG for et større tegneareal? Giver
Thorbjørn> det så meget mere, når du er nødt til at flytte hånden det
Thorbjørn> mere?

Njahh, det er jo spørgsmålet. Der er åbetlyst et tradeoff. Noget kan
blive så småt at det vil kræve en meget rolig hånd at ramme præcist men
tablet kan også blive så stor at al tiden går med at flytte hånden.

Næste skridt er nok at gå ned i Eblehuset (e.l.) og se lidt på nogen af
deres wacoms in natura.

Men tak for inputs.

-- Christian

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-03-10 09:22

Christian Lynbech <christian@defun.dk> wrote:

> [...]
>
> Umiddelbart ser det ud som om man får væsentlige mere tegneareal for
> pengene end hos Wacom og de påstår den er Mac kompatibel.

Der er en grundt til at Wacom har næsten 100% af markedet ... de laver
gode produkter.

Jeg har ikke selv prøvet andet, men det lader da til at
det du linker til har fået godt anmeldelser ...

Som med alle andre input enheder er det nok bedst hvis man kan teste før
køb ...

/thomas