Godt Clipart m.m. katalog program?
Fra : Poulsen

Dato : 13-03-10 04:51

Er der nogen der kender et godt billed katalog program til mac? Jeg
har prøvet Iview mediapro fra microsoft og det er ikke specielt godt
(kan f.eks. ikke indeksere EPSF filer og gamle Illustrator eps, som
jeg har rigtig mange af. Man skal kunne søge på keywords og det må
også meget gerne kunne håndtere skrift preview.
Jeg har søgt og søgt men det er altid Iview der dukker op.
vh

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-03-10 13:09

Poulsen <poulsen.finn@gmail.com> wrote:

> [...]
> også meget gerne kunne håndtere skrift preview.
> Jeg har søgt og søgt men det er altid Iview der dukker op.

køb et adobe program og få Bridge CS4 med ... f.eks. Adobe Photoshop
elements.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-03-10 15:13

Poulsen wrote:
> [...]
> også meget gerne kunne håndtere skrift preview.
> Jeg har søgt og søgt men det er altid Iview der dukker op.

Torsten Lemkes GraphicConverter vil være ideelt til det formål. Jeg har
selv brugt det gennem mange år til netop at lave kataloger over gamle
billedfiler af enhver art med. Vælg 'Catalog' og smid en hel mappe ind i
vinduet, og der oprettes thumbs af alle. Str. kan ensrettes, så både små
og store billeder, clipart, illustrationer m.v. får samme størrelse.
Arkivnavne indsættes automatisk under thumb'en. - Et dobbeltklik på en
thumb åbner selve billedet, hvis det er tilgængeligt på computeren. Demo
kan hentes her, - og så kan den bruge flere Photoshop plug-ins...
http://www.lemkesoft.com/content/188/graphicconverter.html

mvh. Erik Richard

Fra : Poulsen

Dato : 20-03-10 06:57

On 13 Mar., 15:13, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
> OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution -www.openoffice.org

Lyder lovende. Kan man også søge på keywords?