MS Windows
briani 27239
winXP Fuldskærm hvergang?
Fra : RK

Dato : 13-03-10 10:49

Når jeg starter min netbank kommer den ikke op i fuldskærm hvad gør man for
at undgå at den er minimeret?

Fra : emjeppesen

Dato : 13-03-10 11:09

RK skrev:

>Når jeg starter min netbank kommer den ikke op i fuldskærm hvad gør man for
>at undgå at den er minimeret?

tager ved siderne og træk skærmbillet op i fuld størrelse.
Så skulle den gerne åbne i fuld størrelse næste gang.

Hilsen emj

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 13-03-10 11:34

On Sat, 13 Mar 2010 10:48:50 +0100, "RK" <flemming.j@mail.tele.dk>
wrote:

>Når jeg starter min netbank kommer den ikke op i fuldskærm hvad gør man for
>at undgå at den er minimeret?
Hvis du starter den med en shortcut, kan du ændre i egenskaberne og
vælge maksimeret under "kør".

/Hans

Fra : RK

Dato : 13-03-10 12:52

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis du starter den med en shortcut, kan du ændre i egenskaberne og
> vælge maksimeret under "kør".
>

> /Hans

Tak til jer begge!

Fra : Jakob Griffel

Dato : 13-03-10 13:13

> Hvis du starter den med en shortcut, kan du ændre i egenskaberne og
> vælge maksimeret under "kør".

Hvor gør man det henne...? Jeg kan ikke findet noget 'Kør' hvis jeg
højreklikker på genvejen (som ligger i værktøjslinien 'Hurtig Start') -
heller ikke under Avanceret.

--
Hilsen Jakob

Fra : Bent E.

Dato : 13-03-10 13:37

Jakob Griffel wrote:

> Hvor gør man det henne...? Jeg kan ikke findet noget 'Kør' hvis jeg
> højreklikker på genvejen (som ligger i værktøjslinien 'Hurtig Start') -
> heller ikke under Avanceret.

Højreklik/egenskaber/kør, så skulle du være der.

Bent E.

Fra : Jakob Griffel

Dato : 14-03-10 09:43

> Højreklik/egenskaber/kør, så skulle du være der.

Ok, jeg tror jeg er for dum til det hér...
Hvis jeg højreklikker på en Genvej på skrivebordet kan jeg ikke finde noget
der minder om 'kør'.
Det eneste der ligner er Skærmindstillinger, men der kan jeg ikke vælge
noget med fuld skærm... :-|

Er det mig?!

--
Hilsen Jakob

Fra : emjeppesen

Dato : 14-03-10 09:58

Jakob Griffel skrev:

>Ok, jeg tror jeg er for dum til det hér...

Det er de fleste vist )

Hilsen emj

Fra : Erik Olsen

Dato : 14-03-10 11:14

Jakob Griffel wrote:

> [...]
> noget der minder om 'kør'.
> Det eneste der ligner er Skærmindstillinger, men der kan jeg ikke

Så må vi tage den grundige forklaring:

Højreklik på genvejsikonet
Vælg Egenskaber (nederst)
Vælg fanen Genvej (hos mig åbnes med denne fane øverst)
Næstnederst til venstre står Kør, til højre herfor kan vælges Normalt
vindue - Minimeret - Maksimeret

Hjalp det?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : emjeppesen

Dato : 14-03-10 16:35

Erik Olsen skrev:

>Hjalp det?

Jeps, nu fes det ind

Hilsen emj

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 14-03-10 11:32

Jakob Griffel formulated on søndag :
> [...]
> der minder om 'kør'.
> Det eneste der ligner er Skærmindstillinger, men der kan jeg ikke vælge noget

Man kan ikke gøre det på en genvej til en internetside - kun på
genvejen til et program. Genvejen til netbanken kan så laves som
f.eks.:

"C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe"
http://netbank.minbank.dk

Og den kan så sættes til at åbne i fuld skærm.

--
/klaus

Fra : Jakob Griffel

Dato : 15-03-10 09:16

> Man kan ikke gøre det på en genvej til en internetside - kun på genvejen
> til et program.

Se DET var jo en lille finte. Så var jeg altså ikke så dum alligevel...
Mit var jo netop et link til en internetside.

Men jeg mener nu også, at man kan (eller har kunnet?) få f.eks.
InternetExplorer til at huske hvor stort vinduet skal være til næste gang.
Noget med at holde Ctrl nede mens man klikker på Luk (det røde kryds oppe
til højre). Det kan jeg bare heller ikke få til at virke...

--
Hilsen Jakob

Fra : emjeppesen

Dato : 15-03-10 09:47

Jakob Griffel skrev:

>Men jeg mener nu også, at man kan (eller har kunnet?) få f.eks.
>InternetExplorer til at huske hvor stort vinduet skal være til næste gang.

Ja, man kan trække vinduessiderne ud i fuld skærm, så starter den
efterfølgende i fuld skærm.

Hilsen emj

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 15-03-10 10:49

On Mon, 15 Mar 2010 09:47:05 +0100, emjeppesen <emj@> wrote:

>Ja, man kan trække vinduessiderne ud i fuld skærm, så starter den
>efterfølgende i fuld skærm.
Næsten, den starter som den sluttede (det sidst lukkede vindues
størrelse) og ved at trække vinduet til noget der ligner fuld skærm er
ikke det samme som "fuld skærms mode", man er stadig i "vinduede
mode".

/Hans

Fra : emjeppesen

Dato : 15-03-10 11:33

Hans Kjaergaard skrev:

> [...]
>størrelse) og ved at trække vinduet til noget der ligner fuld skærm er
>ikke det samme som "fuld skærms mode", man er stadig i "vinduede

korrekt, men så kan man jo ændre til fuldskærmsmode - resultatet er
det samme

Hilsen emj

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 15-03-10 11:06

RK kom med følgende:
> Når jeg starter min netbank kommer den ikke op i fuldskærm hvad gør man for
> at undgå at den er minimeret?

Du kan osse dl dette lille program; dét har jeg kørt med i årevis

http://www.jiisoft.com/iemaximizer/Download.aspx

Hans
www.zofiaoghans.dk