MS Windows
briani 27239
Avi mangler lyd i XP.
Fra : Erik Poulsen

Dato : 12-03-10 15:35

Hejsa

Jeg har en avi fil, som mangler lyd. Jeg har har fået fortalt, at det er
fordi jeg ikke har det rigtige codec.... Hvordan finder jeg frem til det?
Finder der et program, som kan finde ud af det for mig?

Jeg har prøvet mange codec hentet fra nettet også dem som John forslå i
tråden "Lyd i XP".

På forhånd tak
Erik

Fra : /John

Dato : 12-03-10 17:30

"Erik Poulsen" <egpnewsNO@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har prøvet mange codec hentet fra nettet også dem som John forslå i
> tråden "Lyd i XP".

Jeg må melde pas, men prøv evt at 'pille' lidt i menuerne i Vista Codec
Package.

Det ku' da være forsøget værd :)

John

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-03-10 21:48

"Erik Poulsen" <egpnewsNO@SPAMhotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Finder der et program, som kan finde ud af det for mig?
>
> Jeg har prøvet mange codec hentet fra nettet også dem som John forslå i

Her kan du hente et gratis program som skulle kunne analysere avi filen og
fortælle hvilket codec der anvendes. Herefter leder man så efter netop dette
codec og installerer det.
http://avicodec.duby.info/

Ellers prøv at installere vlc player. Gratis og kan afspille det meste uden
at det kræver yderligere installation af codecs.

Kurt