Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon programmer
Fra : Elmer Fjort

Dato : 12-03-10 11:20

Jeg har set at man kan købe et par programmer til Nikon,
er der meget mere i dem, end det som følger med fra start af?

Her tænker jeg på Nikon capture NX2 og Camera control.

Elmer

Fra : Mogens

Dato : 12-03-10 14:10

Elmer Fjort wrote:
> Jeg har set at man kan købe et par programmer til Nikon,
> er der meget mere i dem, end det som følger med fra start af?
>
> Her tænker jeg på Nikon capture NX2 og Camera control.
>

> Elmer

Jeg tror at de fleste idag bruger Lightroom. Nikons programmer har ikke
det allerbedste ry, og i hvert fald på min PC fejler de konstant.
Lightroom er nok det bedste efterbehandlingsprogram du kan få, men vil
du meget ind skal man meget ind og detailredigere bruger en del
Photoshop i kombination med Lightroom.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-03-10 14:28

On 12-03-2010 14:09, Mogens wrote:

> [...]
> Lightroom er nok det bedste efterbehandlingsprogram du kan få, men vil
> du meget ind skal man meget ind og detailredigere bruger en del

Øh... Camera Control Pro gør det muligt at koble kameraet til PC'en, og
optage direkte til harddisk, ligesom alle funktioner kan styres fra
PC'en. Og det bruger jeg en del. Og, ja, så laver jeg arkivering og
efterbehandling i LR,

Bo //

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-03-10 16:49

Elmer Fjort skrev:
> Jeg har set at man kan købe et par programmer til Nikon,
> er der meget mere i dem, end det som følger med fra start af?
>
> Her tænker jeg på Nikon capture NX2 og Camera control.
>

> Elmer

NX2 er et aldeles fremragende program, men lidt tungt hvis man er vandt
til PS eller Lightroom - som alle programmer er der en indlæringskurve..

C.C. er uundværligt hvis man har brug for det det kan - du kan styre dit
kamera fra pc og se resultatet på skærm straks

Jeg benytter ingen af dem, men har konstante fortsætter om at lære NX2

http://olelarsen.eu/htmlGallery/content/2006_02_22_012_large.html

Fra : Johnny Christensen

Dato : 12-03-10 18:49

Jeg har brugt Capture og siden Capture NX siden de kom på markedet. Capture
NX2 kiggede jeg kun kortvarigt på, havde ikke tid tid at sætte mig særligt
meget ind i de nye funktioner i forhold til NX.
Det er efterhånden sjældent at jeg har en programfejl på NX. Måske noget i
størrelsesordnen en fejl for hver 5.000 - 10.000 billeder jeg redigerer.
Det kommer helt an på hvad for en type redigering du skal lave på dine
billeder. Ønsker du at _redigere_ dine billeder, er NX og NX2 fremragende.
Ønsker du at _manipulere_ dine billeder så er der kun et svar og det er
Photoshop.
Oprindeligt var jeg photoshop mand, men det bruger jeg stort set ikke
længere. NX er gennemgået mange generationer efterhånden og det skal straks
siges at hvis du ikke har ram i rigelig mængde på din computer, så er det
markant langsommere end photoshop.

--
www.johnnychristensen.com
Inspiration til nordisk dykning