MS Windows
briani 27239
Windows 7 ver.?
Fra : Tage Hansen

Dato : 12-03-10 06:02

Hej
Jeg ville gerne have et nyt Win7 OS, men når jeg ser på denne side eller
linksene, får man intet at vide om hvad det >N< der står efter
versionsbetegnelserne betyder ?

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/compare?T1=tab20

Jeg vil kører en 64 og have masser af RAM, jeg har hørt der er flere udgaver
i en 64, og ikke alle kan anvende lige meget RAM.
Kunne en være behjælpelig ?
Tage

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-03-10 08:44

Tage Hansen skrev:

> Jeg ville gerne have et nyt Win7 OS, men når jeg ser på denne side eller
> linksene, får man intet at vide om hvad det >N< der står efter
> versionsbetegnelserne betyder ?

Ifølge Wikipedia angiver N'et bare at Windows Media Player ikke er med,
men kan dog stadig downloades fra MS' hjemmeside.

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-03-10 20:13

Tage Hansen skrev den 12-03-2010 06:01:
> Jeg vil kører en 64 og have masser af RAM, jeg har hørt der er flere udgaver
> i en 64, og ikke alle kan anvende lige meget RAM.

En Home Premium kan udnytte op til 16 GB. Hvis du vil udnytte mere, skal
du have en anden version: http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=4254

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-03-10 20:20

Jens Jensen skrev den 12-03-2010 20:13:
> En Home Premium kan udnytte op til 16 GB. Hvis du vil udnytte mere, skal
> du have en anden version: http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=4254

Og Microsofts egen tabel:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa366778%28VS.85%29.aspx#physical_memory_limits_windows_7