EU: Max 100 hk til motorcykler
Fra : Thomas P

Dato : 11-03-10 04:52

Nu er det ved at være nok, Eu taler om at indføre 100 Hk grænse for
Mc’er citat:

"Den grænse vil EU-Kommissionen måske gerne have indført i alle EU-
lande - dels af hensyn til trafiksikkerheden og dels af hensyn til
varers frie bevægelighed på tværs af grænserne."

http://fpn.dk/motor/mc/article2006498.ece

Min bare r.. hvis de virkelig vil sikre varers frie bevægeligehed,
skulle de så ikke harmonisere afgiften istedet?

Fra : GamleIdiont

Dato : 11-03-10 14:20

"Thomas P" <vibevej2@hus.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Ok hvis det gør det samme med biler. Maks 100 hk.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 12-03-10 12:19

GamleIdiont tastede følgende:
> Ok hvis det gør det samme med biler. Maks 100 hk.

Sikke dog en barnlig holdning.
Hvis jeg ikke må få, må de andre heller ikke.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Anders Majland

Dato : 12-03-10 14:05

> Sikke dog en barnlig holdning.
> Hvis jeg ikke må få, må de andre heller ikke.

Der er allerede indført differenteret kørekort til motorcykler således at de
yngste bliver begrænset til mc'er med "lille" effekt. Og det trods noget
tvivlsom dokumnetation på at det skulle gøre den store forskel i
ulykkesstatistikken. 34hk er rigeligt til at komme ud over fysikkens grænser
på små snoede veje

Man kan med rette spørge hvorfor en 18årig ikke må tage kørekort til en mc
med 50hk når han må køre en bil uden begrænsning ?

Kører han råddent er risikoen for at han slår sig selv ihjel på mc'en måske
nok større end i bil - modsat er risikoen for at han i bil tager andre med i
et uheld måske også større ...

Så hvis man vil indføre en maks effekt grænse for motorcykler, hvorfor så
ikke også gøre det for biler - hvad er forskellen ? Kunne evt gøres som et
vægt/effekt forhold istedet således at en 7personers stationcar kan få lov
at have lidt flere hk end en 2 personers smart ...

PS nej jeg er ikke fortaler for flere regler eller begrænsninger

Fra : Robert Eriksen

Dato : 16-03-10 12:11

Anders Majland wrote:

> [...]
> som et vægt/effekt forhold istedet således at en 7personers stationcar
> kan få lov at have lidt flere hk end en 2 personers smart ...

Var der ikke også noget lignende under opsejling for biler for nogle år
siden, der så resulterede i at (ihvertfald de tyske) bilproducenter
indførte den frivillige begrænsning på 250km/t inden der nåede at komme
lovkrav om begrænsninger?

Fra : Hekto

Dato : 12-03-10 07:13

On 12 Mar., 14:04, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> [...]
> at have lidt flere hk end en 2 personers smart ...
>
> PS nej jeg er ikke fortaler for flere regler eller begrænsninger

Det er jo bare en handels-teknisk foranstaltning ... hvor EU-
vrøvlehovederne (igen) ikke kan se ud over deres egen næsetip!

Begrundelsen er jo hverken modefænomener som CO2, sikkerhed eller
andet ... bare det at varerne skal kunne bevæge sig frit over
grænserne. Frankrigs enegang medfører så bare at det skal indføres i
alle lande. Sjovt nok fungerer det så ikke på samme måde med danske
afgifter???

--

/Hekto

Fra : Stup

Dato : 12-03-10 13:16

On 12 Mar., 15:12, Hekto <hektobl...@gmail.com> wrote:

> [...]
> grænserne. Frankrigs enegang medfører så bare at det skal indføres i
> alle lande. Sjovt nok fungerer det så ikke på samme måde med danske

Hej

Vi (DMC) har forsøgt at opstøve baggrunden for historien hos JP, men
der er ikke rigtig nogen steder hos hverken FEMA eller FIM, der er
dukket noget op indtil videre, så det KAN være lidt en "and", som den
gode Hollnagel blot er hoppet op på ryggen af. Nu er danske
myndigheder nemlig meget usynlige i internationale fora om
trafiksikkerhed. Vores egen Finn Kronborg (DMC og MCSG) er via FIM
faktisk den eneste gennem mange år, som har været aktiv deltager i
blandt andet den europæiske sikkerhedsorg ETSC..,. eller er det
ESTC....) Min fjel... har heller ikke fornemmet nogen rørelse om
sagen, men det kan være en misforståelse omkring en fransk systemregel
om HK og forsikringer.

Men jeg ved, at formand Rolf i løbet af en uges tid skal til møde med
flere af de danske embedsmænd i anden anledning og han vil prøve at
finde ud af hovede eller hale i sagen. Under alle omstændigheder, så
ER der modsat manges mening nogen, der forsøger at holde snor i
"systemet".

Jeg tror heller ikke, at EU slipper om ved den idé uden kamp og i sin
tid troede den gamle kommissær Martin Bangemann at han kunne lure mc-
folket og han tabte! Og den kan de nye også, hvis blot vi står sammen.

Mvh

Stup
XS 1100S

Fra : knud.aagaard@gmail.c~

Dato : 14-03-10 14:09

On Fri, 12 Mar 2010 12:15:31 -0800 (PST), Stup <stupmail@gmail.com> wrote:

> [...]
>tid troede den gamle kommissær Martin Bangemann at han kunne lure mc-
>folket og han tabte! Og den kan de nye også, hvis blot vi står sammen.
Vi hører vel fra jer (DMC) i bladet eller på anden måde, hvis det skulle vise sig at værer noget om påstanden.

--
Hilsen fra Knud Aagaard
http://knudaagaard.dk/

Fra : Stup

Dato : 14-03-10 10:13

On 14 Mar., 14:08, knud.aaga...@gmail.com wrote:

> Vi hører vel fra jer (DMC) i bladet eller på anden måde, hvis det skulle vise sig at værer noget om påstanden.

> [...]

Det gør I helt sikkert og hvis nogen er forbi Biler i Bella, så kan
det være, at dem på standen har seneste nyt.... Åh, nej nu lyder jeg
som tv2News...

Mvh

Stup
XS1100S, som er ved at få nye vitaminer på batteriet med en
langtidslader

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 15-03-10 20:25

Stup <stupmail@gmail.com> writes:

> Det gør I helt sikkert og hvis nogen er forbi Biler i Bella, så kan
> det være, at dem på standen har seneste nyt.... Åh, nej nu lyder jeg
> som tv2News...

Og her er opfølgningen med svar fra DMC + BMW importøren:

http://fpn.dk/motor/mc/article2010184.ece

Kai
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)