Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bagrund forsvinder på nogen Browser
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-03-10 16:31

Har samlet mine Nepal billeder her :

http://chokmah.dk/02.billeder/NEPAL.html

normalt bruger jeg bare grå baggrunds farve - da jeg mener well en
hjemmeside skal være overskuelig
men fandt her at det var stemnings skabende at bruge en jpg som baggrund -
men den dukker ikke op
i hverken Chrome eller fierfox men dog i ie - det mærkelig er når jeg åbner
html siden fra mit C drev i fierfox så kommer
baggrunden godt nok med - hvorfor umiddelbar logik må diktere så skulle det
også virke online ?

Mv.
BMM

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-03-10 15:29

Bo M. Mogensen wrote:
> [...]
> html siden fra mit C drev i fierfox så kommer
> baggrunden godt nok med - hvorfor umiddelbar logik må diktere så skulle det

Det véd jeg ganske enkelt ikke. Men jeg har lige prøvet med nogle
stykker af de browsere, jeg råder over på min MacPro med OS X 10.5.8, -
Firefox 3.5.x, Camino 2.x, Shiira 2.x, SeaMonkey 1.1.18 - alle Mozilla
baserede, samt Opera 10.x, iCab 4.x og Apples egen Safari 4.x. Samtlige
viser kun en lysegrå baggrund, når jeg klikker på et billede i de
enkelte serier.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-03-10 16:03

Bo M. Mogensen <no@mail.com> wrote:

> [...]
> html siden fra mit C drev i fierfox så kommer
> baggrunden godt nok med - hvorfor umiddelbar logik må diktere så skulle det

borset fra at du er i den forkerte gruppe mht. spm. om hjemmesider, så
er det nok fordi du henviser til dit baggrundbillede via en lokal sti:

file:///C:/Documents%20and%20Settings/BMM/Dokumenter/_HJEMMESIDER/chokma
h.dk/02.billeder/01NEPAL.jp

/thomas

Fra : emjeppesen

Dato : 11-03-10 16:40

Bo M. Mogensen skrev:

> [...]
>html siden fra mit C drev i fierfox så kommer
>baggrunden godt nok med - hvorfor umiddelbar logik må diktere så skulle det

Nej, det er der ikke nogen logik i. det er derimod logisk at du
sagtens kan se den fra dit c-drev.

Du skal smide baggrundsbilledet ud på din hjemmesideserver og linke
til det der i stedet for at linke til en fil på din harddisk.

"background-image:
url(file:///C:/Documents%20and%20Settings/BMM/Dokumenter/_HJEMMESIDER/chokmah.dk/02.billeder/01NEPAL.jpg);"><

Hilsen emj

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 11-03-10 17:46

Der står følgende i NEPAL.html:

url(file:///C:/Documents%20and%20Settings/BMM/Dokumenter/_HJEMMESIDER/chokmah.dk/02.billeder/01NEPAL.jpg);">

Det betyder, at browseren skal bruge 01NEPAL.jpg som baggrundsbillede,
og at det ligger på C:\ osv.

Det virker kun for dig, da jeg ikke har hverken det billede eller den
sti på min computer, når jeg åbner NEPAL.html.

Der skal stå følgende: url(http://chokmah.dk/02.billeder/01NEPAL.jpg)

Mvh
Mogens Beltoft

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 12-03-10 02:12

Mogens Beltoft wrote:
> Der står følgende i NEPAL.html:

> url(file:///C:/Documents%20and%20Settings/BMM/Dokumenter/_HJEMMESIDER/chokmah.dk/02.billeder/01NEPAL.jpg);">

tak for hjælpen alle sammen nu er den der :)

Fra : Bo Bjerre

Dato : 11-03-10 22:09

On 12-03-2010 02:12, Bo M. Mogensen wrote:

> tak for hjælpen alle sammen nu er den der :)

Nu, hvor du har proppen af, kan du så ikke fjerne den iriterende lille
sorte ting i øverste venstrste hjørne

Og til webbrug behøver det ikke være 4416x3312 pixels. Det er længe om
at loadre, og vi er mange, der ikke har en skærm i den størrelse...

Bo //

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 12-03-10 03:35

Bo Bjerre wrote:

> [...]
>
> Og til webbrug behøver det ikke være 4416x3312 pixels. Det er længe om
> at loadre, og vi er mange, der ikke har en skærm i den størrelse...

skal nok se på det ... kl er snart 4 her så jeg vil i seng og sove

Fra : Grethe Hoff

Dato : 12-03-10 10:27

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> skal nok se på det ... kl er snart 4 her så jeg vil i seng og sove

Du bør også unngå at bildet gjentar seg. Sett inn bgproperties="fixed"
efter background-image, før >
Bildet blir da liggende roligt, mens resten scroller.
Håper du har fått sovet noen timer!
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK