MS Windows
briani 27239
Hyper-harddisk aktivitet i Vista
Fra : Silence

Dato : 11-03-10 17:06

Hvor i får vi standset hyperaktiviteten i det hysteriske lorte-styresystem
til Windows Vista ?

Maskinen er HP og der køres på HDD i tide og utide, i uendeligheder, og ofte
med staccato.
Indeksering er slået fra (ellers var det uuholdeligt) og ligeså er HPs eget
Health Check Service.

Gode råd ønsker inden maskinen - og Windows - for altid ryger over højre
skulder.

mvh
Peter

Fra : Abricosicus

Dato : 11-03-10 17:19

Den 11-03-2010 17:06, Silence skrev:
> [...]
> eget Health Check Service.
>
> Gode råd ønsker inden maskinen - og Windows - for altid ryger over højre

Hej !

Du har vel ikke tilfældigvis et antivirus-program, der er sat til at
totalscanne, hver gang, pc'en tændes ?

mvh

Abricosicus

Fra : Ole C

Dato : 11-03-10 20:04

Silence skrev blandt andet:

> [...]
> HPs eget Health Check Service.
>
> Gode råd ønsker inden maskinen - og Windows - for altid ryger over

Du må nok bruge udelukkelsesmetoden for at finde "synderen" - altså det
program der kører. Stop dem for eksempel et for et i Joblisten....
For nok er der en del gode grunde til kritik af Vista - men det er ikke
karakteristisk med den unødige aktivitet på harddisken

--
vh
Ole C

Fra : Jens Petersen

Dato : 11-03-10 22:40

On Thu, 11 Mar 2010 17:06:26 +0100, "Silence" <Kjsok@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>Health Check Service.
>
>Gode råd ønsker inden maskinen - og Windows - for altid ryger over højre

Defragmentering af disken - det er som default sat til at køre
automatisk en gang om ugen.

Windows update kan også give nogen aktivitet.
--
OV1A Jens

The power of accurate observation is called cynicism by people who don't have it.

Fra : Silence

Dato : 21-03-10 07:58

"Silence" <Kjsok@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> eget Health Check Service.
>
> Gode råd ønsker inden maskinen - og Windows - for altid ryger over højre

Tak for jeres svar.
Men desværre tror jeg ikke, det er årsagen.
Defragmentering er sat til 1x om måneden, nemlig ultimo.
mvh
Peter.