MS Windows
briani 27239
Kan man dette
Fra : Nils Boesgaard

Dato : 11-03-10 15:40

Hej
Jeg har købt en Windows 7 home oem ver. som jeg har installeret på min
stationære computer. Jeg har også købt en Windows 7 pro oem ver. Kan jeg
bruge min Win 7 Home ver. til min bærbar og Win 7 Pro på min stationære
computer.
Sagt på en anden måde: Kan jeg flytte min Win 7 Home til min bærbar og bruge
Win 7 Pro på min stationære computer. Den ene ver. er ikke installeret
endnu.
Nils

Fra : Knud Erik

Dato : 11-03-10 15:53

"Nils Boesgaard" <ejby-elektronik@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sagt på en anden måde: Kan jeg flytte min Win 7 Home til min bærbar og
> bruge Win 7 Pro på min stationære computer. Den ene ver. er ikke

Hej
Hvis du har aktiveret W7 Home, er den bundet til den stationære.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-03-10 16:06

"Nils Boesgaard" <ejby-elektronik@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Sagt på en anden måde: Kan jeg flytte min Win 7 Home til min bærbar og
> bruge Win 7 Pro på min stationære computer. Den ene ver. er ikke
> installeret endnu.
> Nils

Nu spørger du om du kan - så er svaret helt klart måske......

Men du må ikke ifølge de betingelser, som du har accepteret under
installationen/aktiveringen.

I mange tilfælde kan det godt lade sig gøre - men må ikke ifølge
betingelserne......

En OEM-version låses til den første PC'som den aktiveres på - det er
hele ideen med en OEM - det er derfor, at den er billigere end en
"normal" version.

Men hvis den ikke har været aktiveret - så kan du - formentlig - godt
med mindre den ene er specielt tilpassen den PC. som den er leveret med,
så der kommer til at mangle drivere til den ene eller den anden PC.....

Jan