MS Windows
briani 27239
FAT32
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 11-03-10 11:44

Hvad er det lige at den maksimale filstørrelse er
i FAT 32 filsystemet?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Max

Dato : 11-03-10 12:01

Hej Jørgen

> Hvad er det lige at den maksimale filstørrelse er
> i FAT 32 filsystemet?

Den var svær :)

4 GB

http://en.wikipedia.org/wiki/File_Allocation_Table

--
Mvh Max

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 11-03-10 12:01

Jørgen Farum Jensen skrev:
> Hvad er det lige at den maksimale filstørrelse er
> i FAT 32 filsystemet?

Og hvad i hhh er exFat? Det er hvad Windows
Vista tilbyder mig udover NTFS når jeg vil
formatere en ekstern harddisk. Er det samme
som FAT32?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Max

Dato : 11-03-10 12:11

Hej Jørgen

> Og hvad i hhh er exFat? Det er hvad Windows
> Vista tilbyder mig udover NTFS når jeg vil
> formatere en ekstern harddisk. Er det samme
> som FAT32?

Står også i Wikipedia dokumentet, men brug
dog NTFS, hvis du ikke er tvunget til FAT32.

--
Mvh Max

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 11-03-10 16:31

Max skrev:
> Hej Jørgen

> Står også i Wikipedia dokumentet, men brug
> dog NTFS, hvis du ikke er tvunget til FAT32.

Ok, tak for det. Jeg tror jeg er lidt slem til at
skrive på usenet før jeg tænker på de
fortrinlige øvrige værktøjer, jeg har lige
ved hånden.

Problemet opstår fordi jeg ønsker at bruge
harddisken i en USB-port på min TV HD recorder.
Den kan kun læse FAT32 og hverken NTFS eller
exFAT.

Men kan jo også fyre op under en ellers pensioneret
XP-computer.

BTW bringer Wikipedia artiklen en masse minder
frem. Jeg havde faktisk glemt alle de besværligheder
man rendte ind med de forskellige DOS-versioner.

Oh, for the glory days of 5 1/4 inch floppies .

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : N/A

Dato : 11-03-10 19:34

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-10 19:34

emjeppesen wrote:

> 32 GB

Det tror du da ikke selv på

Fra : emjeppesen

Dato : 11-03-10 22:21

<Just> skrev:

>Det tror du da ikke selv på

Nej, der skulle have stået 32-bit
Jeg havde faktisk slettet det indlæg igen, men det var åbentbart ikke
hurtigt nok.

Hilsen emj

Fra : Max

Dato : 11-03-10 22:25

Hej emj

> Jeg havde faktisk slettet det indlæg igen, men det var åbentbart ikke
> hurtigt nok.

Man er aldrig hurtig nok :)

Men du skulle have lavet indlæget korrekt, så havde alle
fattet fejlen.

--
Mvh Max