Nokia telefoner anno 2010
Fra : Åge Monrad

Dato : 11-03-10 03:26

Jeg har i dag forhørt mig hos Nokia og fået et entydigt svar, som
siger, at det er helt lige meget, hvad man gør. Man kan sætte den nye
telefon til at lade en times tid, og herefter bruge den. Slatladning
har ingen negativ effekt, så nu er livet blevet lidt lettere.
Dette gælder for Litium batterier, som formentlig alle nyere telefoner
er udstyret med.

Fra : Christen Fihl

Dato : 11-03-10 19:13

Det gjalt så også de sidste par år

"Nyt" er så også at man ikke må køre telefonen i bund.
Lithium batterier har ikke godt af at tømmes helt.

Christen

Fra : Leif Neland

Dato : 11-03-10 21:59

Christen Fihl skrev:
> Det gjalt så også de sidste par år
>
> "Nyt" er så også at man ikke må køre telefonen i bund.
> Lithium batterier har ikke godt af at tømmes helt.

Det finder telefonen selv ud af; den slukker før batteriet er helt tømt.
Ligesom pc'er.
Leif

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 17-03-10 22:11

On 11-03-2010 11:25, Åge Monrad wrote:
> [...]
> har ingen negativ effekt, så nu er livet blevet lidt lettere.
> Dette gælder for Litium batterier, som formentlig alle nyere telefoner

Det er kun de gamle NiCd batterier som man brugte i 80erne og starten af
90erne som er meget slemme til at have hukommelse og skal aflades helt
inden opladning - rygtet er desværre hængt ved med NiMh og Lithium
batterierne.

Tippet fra forhandleren om at lade telefonen op i 24 timer er ren
nonsens - det er fair nok at han beder dig lade telefonen helt op før
brug, så du ikke får et forkert indtryk af dens batterilevetid - men du
kan se på displayet hvornår den lader - og hvis der står at batteriet er
100% fuldt, så lader den altså ikke mere, uanset om du lader den sidde i
10 eller 24 timer.

I øvrigt er det ingen nyhed med Lithium batterier, jeg fik en Nokia 6150
i 1999 som havde sådan et batteri