Noter til og fra iPhone/iMac
Fra : Hans Houmøller

Dato : 10-03-10 23:45

Jeg har et mindre problem, men jeg ville så gerne finde løsningen på
det: jeg har god gavn af at lave "Noter" på min iPhone/iMac, men kan
ikke finde ud af at flytte dem fra iMac'ens Mail til
iPhone-applikationen "Noter".

Jeg har forsøgt at synkronisere, men synes ikke det virker ...

Hans

Fra : Per Rønne

Dato : 11-03-10 05:31

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> [...]
> iPhone-applikationen "Noter".
>
> Jeg har forsøgt at synkronisere, men synes ikke det virker ...

De »noter« der synkroniseres er vist dem du ser i din Mail-applikation
på Mac.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hans Houmøller

Dato : 11-03-10 15:17

Per Rønne skrev:
> De »noter« der synkroniseres er vist dem du ser i din Mail-applikation
> på Mac.

Hvordan kan det være, at de "gule" noter, jeg har på min iPhone ikke
overføres magen til, altså som "gule"?

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-03-10 15:28

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Hvordan kan det være, at de "gule" noter, jeg har på min iPhone ikke
> overføres magen til, altså som "gule"?

fordi det er sådan det er ... klag til Apple.

Hvis du mener det med noter alvorligt så er der masser af "note" Apps i
appstore som kan synkronisere med alt muligt.

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 11-03-10 16:31

> fordi det er sådan det er ... klag til Apple.
>
> Hvis du mener det med noter alvorligt så er der masser af "note" Apps i
> appstore som kan synkronisere med alt muligt.

Ja, der er i hvert fald en bunke når man søger på 'notes'. En hurtigt og
lettere overfladisk gennemgang viste at Notes+ syncede til såvel Win som
Mac, så der må findes en modsvarende applikation på disse sider.

Personligt bruger jeg det gratis Evernote der findes til alle platforme,
og syncer over skyen. Men det er muligt at tingene ændrer sig til det
bedre efter at Office 2011 kommer ud til efteråret, med Outlook i stedet
for Entourage. I de forskellige applikationer jeg bruger synes der i
hvert fald at være tale om fremtidige notits-dele der naturligt vil
kunne synkroniseres med Outlook og eksempelvis SOHO Organizer til Mac.
Sidstnævnte virker god, men endnu ikke perfekt når det kommer til sync,
og jeg har altså ikke villet hoppe ud i en investering på en 500 på den
basis.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hans Houmøller

Dato : 11-03-10 23:27

Som så ofte før når man stiller spørgsmål i gruppen her, får man gode
ideer leveret, og jeg plejer at lade mig inspirere af dem og de
efterfølgende svar i trådene, så jeg som regel får tingene til at virke
bedre undervejs.

Det gælder osse denne gang, og jeg er kommet frem til en (sikkert ikke
overraskende) brugbar løsning, hvor jeg sender de noter, jeg opretter på
min iMac i Mail til min iPhone & omvendt.

Tak for råd og dåd.

Hans