MBP/iMac VMware Fusion printerproblem.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 10-03-10 15:32

Hejsa.

Jeg kan ikke udskrive fra Windows XP, hverken til fast USB printer eller
trådløs.
På Mac-siden er der ingen problemer.
I VM-settings har jeg sat printers til Enable (alle mac-printere skulle
således være på VM) samt at matche default printer på Macen.
I systemindstillinger har jeg sat printer til deling på netværk.

Der kommer ikke anden fejlmelding, end at "fejl - udskriver".

Det har virket, men altså ikke mere, og jeg synes ikke jeg har gjort
noget, men det har jeg jo nok.

Hvad mangler jeg / gør jeg forkert.

På forhånd tak.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-03-10 15:34

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
>
> Der kommer ikke anden fejlmelding, end at "fejl - udskriver".
>
> Det har virket, men altså ikke mere, og jeg synes ikke jeg har gjort

har du opdateret VMWare og evt. ikke fpret opdateret VMware tools ?

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 10-03-10 15:43

> har du opdateret VMWare og evt. ikke fpret opdateret VMware tools ?

VM er blevet opdateret fra 2 til 3.0.2.
Jeg forstår ikke fpret...
I VMware Tools Properties er "Update Tools" grå - ikke aktiv.
Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-03-10 15:55

> VM er blevet opdateret fra 2 til 3.0.2.
> Jeg forstår ikke fpret...
> I VMware Tools Properties er "Update Tools" grå - ikke aktiv.

"fået"

men du kan geninstallere/opdatere via Virtual Machine -> Install VMware
Tools (i wmware altså .. ikke i windows)

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 10-03-10 16:03

> men du kan geninstallere/opdatere via Virtual Machine -> Install VMware
> Tools (i wmware altså .. ikke i windows)

Her er kun Cancel VMware Tools Installation og så en tom linie inden i
grå Downgrade Virtual Machine.

> /thomas

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-03-10 16:41

> Her er kun Cancel VMware Tools Installation og så en tom linie inden i
> grå Downgrade Virtual Machine.

så cancel den og prøv igen

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 10-03-10 17:03

> så cancel den og prøv igen

Forsøgt, men jeg kan se, at installationen ikke starter - men jeg får
beskeden:

If you are logged in to the guest but do not see VMware Tools begin
installing, open the CD-ROM device in the guest with Windows Explorer
and double-click "setup.exe"

Den forstår jeg ikke.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-03-10 17:40

> [...]
>
> If you are logged in to the guest but do not see VMware Tools begin
> installing, open the CD-ROM device in the guest with Windows Explorer

Jeg kan ikke forklarer det på andre måder end de allerede gør ...

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 10-03-10 22:04

> Jeg kan ikke forklarer det på andre måder end de allerede gør ...

Thomas - jeg ser du hjælper så godt som muligt, men jeg er ikke nogen
ørn udi lige dette område.
Jeg leder efter guest, CD-ROM device, overalt i pop ups, settings etc..
Da jeg aldrig har prøvet denne manøvre før, er det vel ikke helt
uforståligt, at jeg er lidt uforstålig over for "manualen".

LIge nu har jeg opgivet.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-03-10 07:54

> [...]
> Da jeg aldrig har prøvet denne manøvre før, er det vel ikke helt
> uforståligt, at jeg er lidt uforstålig over for "manualen".

I windows, under "denne computer" se om du har et cd drev du kan åbne ..

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 11-03-10 08:19

> I windows, under "denne computer" se om du har et cd drev du kan åbne ..

Der er et DVD-rw-drev (D:). Åbner jeg dette får jeg et tomt vindue med
stien D:\

Læser jeg videre i teksten kan jeg - desværre - stadig ikke finde en
mening/løsning.

Men jeg har da på fornemmelsen, at det er denne vej jeg skal.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-03-10 09:02

> [...]
> mening/løsning.
>
> Men jeg har da på fornemmelsen, at det er denne vej jeg skal.

prøv at genstarte din windows og prøv igen ...

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 11-03-10 10:44

> prøv at genstarte din windows og prøv igen ...

Nu har jeg kørt en tur mere. Nu kunne jeg - og har - installeret tools.
Herefter kunne jeg update tools. Det har jeg gennemført som repaire og
som modify. Intet har hjulpet. Men nu er der tilsyneladende hul igennem.

Jeg er på airport - det har jeg vist ikke nævnt. Explore er fint på
nettet, så det virker - og perfekt på Macen.

Michael C.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 11-03-10 11:02

On 2010-03-10 17:40:27 +0100, Thomas von Hassel said:

> Jeg kan ikke forklarer det på andre måder end de allerede gør ...
>
> /thomas

Jeg kan ikke lige huske hvordan det foregik, men jeg tror der bliver
lavet et virtuelt cd-drev, som setup.exe ligger på.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen