MS Windows
briani 27239
Kopiere mapper uden at dato ændres?
Fra : Ivar

Dato : 09-03-10 21:51

Jeg vil gerne flytte en "spandfuld" mapper fra et drev til
et andet uden at mappernes dato ændres. Hvilket tool kan det?
Robocopy kan ikke. Det er fra en XP maskine til en NAS.

Ivar Magnusson

Fra : Dr.Xerox

Dato : 09-03-10 23:29

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg vil gerne flytte en "spandfuld" mapper fra et drev til
> et andet uden at mappernes dato ændres. Hvilket tool kan det?
> Robocopy kan ikke. Det er fra en XP maskine til en NAS.
>

> Ivar Magnusson

Stil dit ur til den dato og tid du ønsker
når arbejdet er færdigt så stil det tilbage igen.

Fra : J

Dato : 09-03-10 23:30

"Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> skrev i en meddelelse
> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Stil dit ur til den dato og tid du ønsker
> når arbejdet er færdigt så stil det tilbage igen.

Endnu et pletskud fra "Dr."Xerox.

Fra : Ivar

Dato : 09-03-10 23:45

Dr.Xerox skrev:

> Stil dit ur til den dato og tid du ønsker

Jeg ønsker, at de skal beholde den data og tid de har. Det drejer
sig om små 1000 mapper. Du har nok ikke forstået spørgsmålet.

Ivar Magnusson

Fra : Dr.Xerox

Dato : 10-03-10 00:45

> Jeg ønsker, at de skal beholde den data og tid de har. Det drejer
> sig om små 1000 mapper. Du har nok ikke forstået spørgsmålet.

Jo, jeg har forstået dit spørgsmål, og jeg har også forstået at du ikke har
prøvet.

Fra : Leif Neland

Dato : 10-03-10 07:11

Dr.Xerox skrev:
> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Jo, jeg har forstået dit spørgsmål, og jeg har også forstået at du ikke
> har prøvet.

Så du mener at man for hver mappe skal se, hvad dato/tid for mappen er,
sætte uret til den tid, og derefter kopiere filerne?
Gentag dette 1000 gange...

Det er jeg enig med dig i, at OP nok ikke har prøvet... Kun en tumbe
ville gøre det på den måde.

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 09-03-10 23:46

Ivar wrote:
> Jeg vil gerne flytte en "spandfuld" mapper fra et drev til
> et andet uden at mappernes dato ændres. Hvilket tool kan det?
> Robocopy kan ikke. Det er fra en XP maskine til en NAS.

Robocopy kan, det er bare et spørgsmål om at finde den rigtige version. Jeg
tror måske du skal prøve med den der følger med Vista eller nyere

Jeg brugte den til noget lignende for 1 års tid siden. Jeg kan selvføgelig
ikke præcist huske hvilken version der var, og har skiftet PC siden

/Jesper

Fra : Mcwm

Dato : 10-03-10 00:11

Ivar skrev:
> Jeg vil gerne flytte en "spandfuld" mapper fra et drev til
> et andet uden at mappernes dato ændres. Hvilket tool kan det?
> Robocopy kan ikke. Det er fra en XP maskine til en NAS.
>

> Ivar Magnusson

Xxcopy kan løse det for dig.

http://www.xxcopy.com/index.htm

----- The following switches modify filetime semantics -----
/FW Uses the Last-Write timestamp for the Filetime comparison default).
/FA Uses the Last-Access timestamp for the Filetime comparison.
/FC Uses the Creation timestamp for the Filetime comparison.
Note: /FW, /FA and /FC are mutually exclusive choices.

Venligst
Mcwm

Fra : Leif Neland

Dato : 10-03-10 02:50

Mcwm skrev:

> [...]
> /FC Uses the Creation timestamp for the Filetime comparison.
> Note: /FW, /FA and /FC are mutually exclusive choices.

Rigtigt program, men forkerte switches.
Disse er de relevante:
----- The following switches control timestamps -----

/TTA Touches (modifies) timestamp of Last Access of src.
/TTA0 Preserves timestamp of Last Access of src (default).

/TCA Copies the timestamp of Last Access fm src to dst.
/TCA0 Uses current time for dst Last Access (default).

/TCC Copies the timestamp of Create Time fm src to dst.
/TCC0 Uses current time for dst Create time (default).

/TCW Copies the Last Write time fm src to dst (default).
/TCW0 Uses current time for dst Last Write time.

/TC Shortcut for /TCA/TCC/TCW (copies all three types of
timestamps)
/TC0 Shortcut for /TCA0/TCC0/TCW0.

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Mcwm

Dato : 10-03-10 08:57

Leif Neland skrev:
> Rigtigt program, men forkerte switches.
Du har da inderligt ret Måske jeg bare skulle være gået i seng til
tiden.

Jeg takker for din rettelse!

Venligst
Mcwm

Fra : Ivar

Dato : 10-03-10 19:45

Leif Neland skrev:

> Rigtigt program, men forkerte switches.

Det var det der skulle til. Takker for jeres hjælp.

Ivar Magnusson