MS Windows
briani 27239
XP skal repareres
Fra : Henning Lund

Dato : 09-03-10 16:28

Jeg har en gammel maskine der skal friskes op med en overskrivning af win xp
pro for at fjerne alle fejl der er. Xp versionen er købt med maskinen men
jeg kan ikke finde den skide kasse hvor skiven blev opbevaret i, det
bevirker jeg ikke kan se det serienummer jeg fik med maskinen. Hva gør man
så når man kun har skiven?
Kan man se nummeret et eller andet sted i windows inden jeg raparerer?
Jeg gider ikke at bruge et af de der florerer på nettet, så bliver der bare
bøvl med at den kommer og siger windows er en bastard.

Henning Lund

Fra : Mcwm

Dato : 09-03-10 16:31

Henning Lund skrev:
> [...]
> Jeg gider ikke at bruge et af de der florerer på nettet, så bliver der bare
> bøvl med at den kommer og siger windows er en bastard.

man finder nummeret med;

http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

Venligst
Mcwm

Fra : Henning Lund

Dato : 09-03-10 16:39

Mcwm wrote:

> man finder nummeret med;
>
> http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/
>
> Venligst
> Mcwm

Jamen er det ikke utroligt Jeg takker og går igang med rep.

Henning Lund

Fra : Mcwm

Dato : 09-03-10 16:42

Henning Lund skrev:

> Jamen er det ikke utroligt Jeg takker og går igang med rep.

God fornøjelse... men overvej nu en ren installation

Venligst
Mcwm

Fra : Henning Lund

Dato : 09-03-10 16:57

Mcwm wrote:

> God fornøjelse... men overvej nu en ren installation

Helst ikke, så skal jeg til at installere 711 programmer forfra igen.

Henning Lund

Fra : Mcwm

Dato : 09-03-10 17:00

Henning Lund skrev:
> Helst ikke, så skal jeg til at installere 711 programmer forfra igen.

Så må man jo huske at klone den, når det hele er sat op første gang

Venligst
Mcwm

Fra : Henning Lund

Dato : 09-03-10 17:42

Mcwm wrote:

> Så må man jo huske at klone den, når det hele er sat op første gang

Drive Image ligger og venter

Henning Lund

Fra : Henning Lund

Dato : 09-03-10 16:43

Jeg har to skiver med XP liggende, den anden er fra en maskine jeg også
havde engang, er det lige meget hvilken jeg bruger? Jeg er lidt i tvivl om
hvilken skive der medfulgte den maskine der hallter. Begge er XP Pro.

Henning Lund

Fra : Mcwm

Dato : 09-03-10 16:47

Henning Lund skrev:
> Jeg har to skiver med XP liggende, den anden er fra en maskine jeg også
> havde engang, er det lige meget hvilken jeg bruger? Jeg er lidt i tvivl om
> hvilken skive der medfulgte den maskine der hallter. Begge er XP Pro.

Ja, det er underordnet hvilken skive.. men er den ene med fx SP1 og den
anden med SP2, tager du selvfølgelig den med SP2. Husk når du er oppe og
køre igen, at få lavet dig en skive med SP3

Venligst
Mcwm

Fra : Henning Lund

Dato : 09-03-10 16:56

Mcwm wrote:

> Ja, det er underordnet hvilken skive.. men er den ene med fx SP1 og
> den anden med SP2, tager du selvfølgelig den med SP2. Husk når du er
> oppe og køre igen, at få lavet dig en skive med SP3

Super - tak.
Joe måske jeg skulle overveje det, det er første gang der skal skrues i
maskinen, den er efterhånden en oldsag, men rar at have til reserve.

Henning Lund

Fra : Mcwm

Dato : 09-03-10 16:59

Henning Lund skrev: