MS Windows
briani 27239
Rettigheder til en mappe på W7
Fra : Ukendt

Dato : 09-03-10 07:10

Jeg har delt en mappe på hardisken på en pc, som kører W7.

Jeg vil gerne give "fuld adgang" til alle medlemmer af administratorgruppen
på en anden pc, som kører XP og hedder ABC.

Netværket er et "peer to peer".

Mit problem er, at den ikke vil akceptere min henvisning til
administratorgruppen på den anden pc - jeg skriver:

\\ABC\Administratorer

og jeg kan ikke komme til at vælge "placeringen" ABC - der er KUN pc'en med
W7 tilgængelig.

Hvordan gøres dette ?

Mvh KS

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-03-10 14:24

Se inline:

On Tue, 9 Mar 2010 07:10:06 +0100, "KS" <keld SNABELA soerensen DOT os
DOT dk> wrote:

>Jeg har delt en mappe på hardisken på en pc, som kører W7.
>
>Jeg vil gerne give "fuld adgang" til alle medlemmer af administratorgruppen
>på en anden pc, som kører XP og hedder ABC.

Opret dem som brugere på W7 PC'en.

>Mit problem er, at den ikke vil akceptere min henvisning til
>administratorgruppen på den anden pc - jeg skriver:
>
>\\ABC\Administratorer

Du angiver en UNC sti som ikke findes.
Du kan ikke linke til en brugergruppe.

>og jeg kan ikke komme til at vælge "placeringen" ABC - der er KUN pc'en med
>W7 tilgængelig.

Slå fildeling til på ABC hvis du vil se denne men du skrev jo at det
var på W7 at du ville dele en mappe så det er i orden.

>Hvordan gøres dette ?

Link til: \\computernavn\delingsnavn

Hvis du ikke har oprettet brugeren bliver du spurgt om brugernavn og
password.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-10 22:04

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Link til: \\computernavn\delingsnavn
>
> Hvis du ikke har oprettet brugeren bliver du spurgt om brugernavn og

Jamen, "brugeren" er jo en GRUPPE på ABC og denne placering, ABC, kan jeg
jo
ikke komme til at angive.

Mvh KS

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-03-10 08:18

Som allerede skrevet:

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-10 10:30

> Som allerede skrevet:
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Er det så fordi det er "PeerToPeer" man ikke kan give rettigheder til
GRUPPER - for man giver da ikke rettigheder til BRUGERE !

Mvh KS

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-03-10 00:39

Du kan sagtens give rettigheder til en gruppe men det var ikke det du
forsøgte på.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-10 08:23

> Du kan sagtens give rettigheder til en gruppe men det var ikke det du
> forsøgte på.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Her er hvad jeg forsøger på - gengivet fra min oprindelige meddelelse:

"Jeg vil gerne give "fuld adgang" til alle medlemmer af administratorgruppen
på en anden pc, som kører XP og hedder ABC."

Så fortæl dog hvordan der gøres - hvis du ved det.

Mvh KS

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-03-10 23:26

Det skrev jeg allerede i det første svar.
"Opret dem som brugere på W7 PC'en."

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-10 23:59

> Det skrev jeg allerede i det første svar.
> "Opret dem som brugere på W7 PC'en."
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

GLEM DET - ??? Du er jo uden for pædagogisk rækkevidde

Mvh KS

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-03-10 15:10

Fordi du ikke kan følge en simpel instruks er det mig der er noget
galt med?!
Hvis det er fordi du ikke ved hvordan en bruger oprettes kan du bare
spørge.

Regards Jens Peter Karlsen.