Hvilket kabel til optisk udgang på
Fra : jagge

Dato : 09-03-10 22:39

Har ikke rodet med disse digitale/optiske kabler før. Skal koble en DAC
og en airport express sammen,

http://www.cambridgeaudio.com/assets/documents/DAC_Magic_rear.jpg

er det sådan et kabel her jeg skal bruge

http://www.amazon.com/gp/product/images/B000FMXKC8/ref=dp_image_0?ie=UTF
8&n=172282&s=electronics

altså et toslink to minitoslink ??

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-03-10 22:43

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> og en airport express sammen,
>
> http://www.cambridgeaudio.com/assets/documents/DAC_Magic_rear.jpg
>
> er det sådan et kabel her jeg skal bruge

ja .. enten "færdig" eller toslink - toslink med en minitoslink adapter
i den ene ende ..

/thomas

Fra : jagge

Dato : 09-03-10 22:56

> ja .. enten "færdig" eller toslink - toslink med en minitoslink adapter
> i den ene ende ..

Ok har ikke set den type før, så må vi se om det er standard kabler i en
standard computercity :0)

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-03-10 08:29

> Ok har ikke set den type før, så må vi se om det er standard kabler i en
> standard computercity :0)

de har dem i Fona så mon ikke de er til at få fat i ...

/thomas

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 10-03-10 08:40

> Ok har ikke set den type før, så må vi se om det er standard kabler i en
> standard computercity :0)

Lydentusiaster anbefaler at købe et kabel som ikke behøver en konverter,
altså et færdigt kabel som Thomas nævner.

~ Jørgen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-03-10 17:00

Jørgen Tietze skrev:

> Lydentusiaster anbefaler at købe et kabel som ikke behøver en konverter,
> altså et færdigt kabel som Thomas nævner.

Øh, kan de høre forskel på om de digitale bits skal lidt længere?

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-10 17:05

Hej,

> Øh, kan de høre forskel på om de digitale bits skal lidt længere?

Husk på termodynamikkens 8. lov om at alt henfalder. Når bitsene skal
igennem sådan et ekstra stik, så skraber man jo lidt af kanterne af. Så
bliver det ikke 0 og 1, men 0 og 0.99999 fx. Det tager noget af dynamikken!

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-03-10 17:10

Jens Kristian Søgaard skrev:
> [...]
> bliver det ikke 0 og 1, men 0 og 0.99999 fx. Det tager noget af dynamikken!

Ok, tak for at afklare denne vigtige detalje. Kan godt høre at det er
vigtigt at HELE signalet kommer fre.

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-10 17:15

Hej,

> Ok, tak for at afklare denne vigtige detalje. Kan godt høre at det er
> vigtigt at HELE signalet kommer fre.

Jeps! - Heldigvis kan man købe en guldforstærker til at sætte rundt om
ledningen - den smører overførslen sådan at 1'erne bare bliver presset
sammen (komprimeret) så de kan være i ledningen, der hvor den skifter
stik. Så får man det hele med! - Koster kun 1.679 kr. i HiFi-Klubben.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 10-03-10 20:39

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> writes:

> [...]
> sammen (komprimeret) så de kan være i ledningen, der hvor den skifter
> stik. Så får man det hele med! - Koster kun 1.679 kr. i HiFi-Klubben.

Husk iøvrigt, at det er vigtigt at bruge matte sorte plastik
stik. Hvide eller metal stik kan give refleksioner, hvilket forandrer
de rød-farvede nuller i signalet.

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
+++ATH

Fra : Morten Lind

Dato : 13-03-10 16:43

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Husk iøvrigt, at det er vigtigt at bruge matte sorte plastik
> stik. Hvide eller metal stik kan give refleksioner, hvilket forandrer
> de rød-farvede nuller i signalet.

*LOL*

M.

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 11-03-10 10:55

> Øh, kan de høre forskel på om de digitale bits skal lidt længere?

Jeg kan kun gisne om grunden, men tror at forskellen høres når der sker
forvrængninger og alle bits ikke når frem. Færre led giver mindre risiko
for fejl/ behov for signalstyrke. Forskellige apparater har forskellige
grader af sensitivitet.

~ Jørgen

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 11-03-10 11:51

tietze@mail.dk (Jørgen Tietze) writes:

> [...]
> forvrængninger og alle bits ikke når frem. Færre led giver mindre risiko
> for fejl/ behov for signalstyrke. Forskellige apparater har forskellige

Det lyder mest af alt som det sædvanlige ævl fra de "audiofile". Spørg
om de har lavet en dobbelt-blind lyttetest efter videnskablige
principper, og hvis svaret er nej, så tak dem for deres tid, og gå
hastigt videre.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 13-03-10 17:15

> Spørg
> om de har lavet en dobbelt-blind lyttetest efter videnskablige
> principper, og hvis svaret er nej, så tak dem for deres tid, og gå
> hastigt videre.

Det har de sjovt nok aldrig. Men de kan tydeligt høre forskel...

- Mikael