software opdatering af Nokia 5800 "3" bran~
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-03-10 14:01

Hej

Jeg har en Nokia 5800 som har ligget i skuffet de sidste ca. 7måneder,
da jeg ikke rigtigt kunne med det touch halløj... Men nu har jeg så
fået låst den op, så jeg kan sælge den, eller prøve den på ny. Men jeg
har imellemtiden fået adskillige SMS´er på min Sony Ericsson telefon
fra Nokia at der er kommet ny software til min N5800.. Men nu har jeg
lige været inde og søge efter ny software og der siger telefonen der
ikke er nogen opdateringer!
Jeg har også snakket med "3" der vil have penge for at unbrande
telefonen..... Er det nu "lovligt"? Man kan i prensippet ikke se
telefonen er brandet.. telefonen har ikke 3 logo, og ikke mærkelige
3menuer, men software er åbenbart stadig anderledes.

Den siger softwareversion:
11.0.008
9/12 - 2008
tilpasset version 11.0.008.303.01
26/1-2009

Er der nogen der ved hvordan man selv "lige" kan unbrande telefonen og
"smide" opdateret software på?

På forhånd tak,Bjarke

Fra : David Mc Nally

Dato : 09-03-10 00:23

On Mar 8, 10:01 pm, Bjarke Hansen <bjark...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> telefonen er brandet.. telefonen har ikke 3 logo, og ikke mærkelige
> 3menuer, men software er åbenbart stadig anderledes.

Det er ganske normalt, at 3 kører med egne software-versioner. Du kan
selv debrande telefonen ved at følge f.eks. denne guide:
http://www.nottinghamjazz.co.uk/blog/?p=66
Tag f.eks. produktkoden for Skandinavien, så bør du kunne opdatere.

Jeg har selv gjort det ved min N85, og det er en ganske overskuelig
proces.

Fra : Lars Raaby

Dato : 09-03-10 17:28

http://www.seunlock.dk/