Limepresser / "Flydende kokain"
Fra : Peter J

Dato : 08-03-10 21:32

Nogen der har erfaringer med en god limepresser?

De fås både som elektriske og som mere manuelle (lidt samme princip som
en normal hvidløgspresser), men hvad er mest effektivt?

Står jævnligt og skal presse 30-40 limes i løbet af en aften, og derfor
ville det være rart at kunne speede processen lidt op med et hjælpemiddel.

Jeg har ikke noget større behov for at presse citroner, så den behøver
ikke nødvendigvis at kunne presse citroner.

Både net-butikker samt fysiske butikker i Århus har interesse.

Den altovervejende årsag til min forespørgsel kommer sig af følgende
opskrift på verdens bedste shot:

"Flydende kokain":

- ca. 1 del limesaft
- ca. 3 dele Jägermeister
- ca. 3 dele Malibu
- Isterninger

Det hele shakes grundigt i en shaker og hældes herefter op i shotglas.

Den helt store fordel ved dette shot er, at man ikke får den her
kvalmende eftersmag som man får ved normale shots (den syntetiske
"Rose's limejuice" er derfor komplet bandlyst!). Shottet kan klart
anbefales!

Peter J

Fra : Peter J

Dato : 09-03-10 12:57

Peter J skrev:

> Både net-butikker samt fysiske butikker i Århus har interesse.

Nu var jeg i dag inde i en del fysiske forretninger i Århus. Gik nok
mest efter en model som minder om en normal hvidløgspresser, så diverse
fremviste elektriske + andre ikke-elektriske modeller blev afvist. Ingen
steder havde de "hvidløgspresser-modellen"

Har nu bestilt denne model:

http://plus.politiken.dk/GASTRONOMI/Andet_koekkengrej/Limepresser%282942%29.aspx

Simpel men forhåbentlig effektiv. Håber den lever op til mine
forventninger, så jeg hurtigt kan mikse nogle 'flydende kokain' shots
ved næste festlige lejlighed :)

Peter J

Fra : Aksel

Dato : 09-03-10 15:11

"Peter J" <peterjusenet@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Simpel men forhåbentlig effektiv. Håber den lever op til mine
> forventninger, så jeg hurtigt kan mikse nogle 'flydende kokain' shots ved

Har en godt brugt af slagsen. Den er god og holdbar - men sæt den ikke i
opvaskemaskinen, da den formentlig er af en slags aluminiumslegering.
Men har set en endnu bedre fra USA: Ser ud som en gammeldags citronpresser,
men er elektrisk drevet. Når man presser en halv lime/citron/appelsin ned
over den, roterer midtersøjlen og presser saften ud.
Den er uundværlig, hvis man skal lave en masse frisk juice. Jeg har endnu
ikke selv en og kan ikke give referenser, men min søn har den. Uhyre
effektiv.
Mvh
Aksel

Fra : Nana

Dato : 09-03-10 22:02

> [...]
> Den er uundværlig, hvis man skal lave en masse frisk juice. Jeg har endnu
> ikke selv en og kan ikke give referenser, men min søn har den. Uhyre

Sådan en havde min mor også, og den var hun skideglad for. Hun måtte bare
nøjes med en gammeldags model, da den gamle døde, fordi hun ikke kunne finde
den igen. Med sådan en tager det altså kun et par sekunder at klemme ALT
saft ud af citrusfrugter.

Fra : Kim Schulz

Dato : 09-03-10 15:19

On Mon, 08 Mar 2010 21:31:36 +0100
Peter J <peterjusenet@yahoo.com> wrote:

> [...]
> kvalmende eftersmag som man får ved normale shots (den syntetiske
> "Rose's limejuice" er derfor komplet bandlyst!). Shottet kan klart

Ahhh minder om "En kold jæger" som består af lige dele limesaft (eller
roses lime), jägermeister og is.....fantastisk drik som jeg drak alt
for meget af i universitetstiden

Er du sikker på at det er Roses og ikke den der kvalme Malibu der giver
den klamme syntetiske smag....jeg får det i hvert fald helt dårligt når
jeg ved et uheld drikker noget med Malibu i.

Fra : Peter J

Dato : 09-03-10 17:17

Kim Schulz skrev:

> [...]
> den klamme syntetiske smag....jeg får det i hvert fald helt dårligt når
> jeg ved et uheld drikker noget med Malibu i.

Det er 100 % den friske _ægte_ limesaft, som er vidundermidlet i
"flydende kokain". Med Roses (som jo i bund og grund er syntetisk lime)
falder kvaliteten mærkbart.

Jeg har efterhånden fået lært samtlige bartendere i Århus opskriften på
dette shot og det er næsten standardprocedure fra min side at tjekke
baren og se om de har friske lime eller om de kun har Roses. Har de kun
Roses må jeg vente til næste bar med at få min "flydende kokain".

Fra : Martin Bak

Dato : 09-03-10 18:10

> [...]
> og se om de har friske lime eller om de kun har Roses. Har de kun Roses må
> jeg vente til næste bar med at få min "flydende kokain".

Man får det indtryk, at det er fuldstændig så afhængighedsskabende som
kokain i pulverform.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Peter J

Dato : 09-03-10 19:06

Martin Bak skrev:

> Man får det indtryk, at det er fuldstændig så afhængighedsskabende som
> kokain i pulverform.

For et par uger siden fik søsteren min på 18 lov til at sidde og drikke
i min lejlighed med et par veninder inden en bytur.

Jeg lavede først en lille portion og de tre tøser drak hver et shot og
den sædvanlige reaktion efter man drikker et shot (den her "fy for s...,
jeg er lige ved at brække mig"-agtige fornemmelse) skulle lige til at
indtræde fra de to veninder (min søster kender udemærket til shottet),
men blev i stedet afløst af et "fuck det smager godt, skal vi ikke lige
have én mere?"

Det endte med at blive til omkring 1½ liters flydende kokain til de unge
damer, inden de tog videre i byen.

Det var 2 personer mere på afhængighedsvognen :)

Og sådan går det faktisk ofte når jeg tilbyder mine gæster dette
rushmiddel, så nu skulle jeg altså have fat i en limepresser, som kunne
speede processen lidt op, så der også kan blive tid til andet end at stå
i køkkenet og kokaion-shots til gæsterne :)

Peter J

Fra : N/A

Dato : 10-03-10 00:28

Fra : Niels

Dato : 09-03-10 13:11

> Det endte med at blive til omkring 1 liters flydende kokain til de unge
> damer, inden de tog videre i byen.

Imponerende at de kunne gå, efter - rundt regnet - at have delt en
flaske sprut

--
Niels

Fra : Peter J

Dato : 10-03-10 00:28

Niels skrev:

> Imponerende at de kunne gå, efter - rundt regnet - at have delt en
> flaske sprut

Det var jo kun shot-delen - du har slet ikke indregnet de øl og drinks
der blev drukket mellem den flydende kokain!

Deres Singstar-evner dalede dog kraftigt som aftenen skred frem

Peter J

Fra : Alfred Bovin

Dato : 10-03-10 14:53

"Niels" <nboegh@gmail.com> wrote in message

>Imponerende at de kunne gå, efter - rundt regnet - at have delt en
>flaske sprut

Tjae... 33 cl alkohol over en aften er vel ikke så slemt.

Fra : Aksel

Dato : 10-03-10 17:06

"Alfred Bovin" <alfred@bovin.invalid> skrev i en meddelelse
> "Niels" <nboegh@gmail.com> wrote in message

> Tjae... 33 cl alkohol over en aften er vel ikke så slemt.

Man er vist kommet lidt for langt fra tråden - så det drejer sig efterhånden
mest om, hvor meget man kan tåle at drikke - og ikke som oprindeligt om en
limepresser. Det første er lettere at prale med - end det sidste.
Mvh
Aksel

Fra : N/A

Dato : 10-03-10 00:28