Den ultimative newbie-bog
Fra : Armand

Dato : 08-03-10 23:04

I dag brugte jeg et yndet trick: Lad kvindfolkene shoppe løs og brug
selv tiden på biblioteket imens!
Bibliotekarer er yderst hjælpsomme folk, inget andet sted i det
offentlige bliver man på samme måde nærmest overfaldet med tilbud om
hjælp og vidste man ikke bedre skulle man tro at de var
kommisions-lønnede. I dag var ingen undtagelse, men jeg kunne
beroligende forklare at jeg blot havde mistet orienteringen og var gået
forbi min favorit: Automotiv faglitteratur

Jeg fik læst mig til nogle spændende detaljer, bl.a. hvor sent efter
introduktionen i efteråret '68, at CB750 blev tilgængelig for danske
motorcyklister - Nogen MÅ have været lidt utålmodige dengang, hvilket
jeg vil forske lidt i til klubbens 40-års jubilæumsfest for Old-boys til
efteråret.

Men på hylden stod også en for mig hidtil ukendt sag: "The motorcycle
book" udgivet af Haynes!
Dén er en totalt favnende bog omkring motorcykler og brugen af dem og
selv for gamle rotter, á undertegnede, er der nok mange gode bidder
gemt i teksten. men ellers er den nødvendigvis, qua omfanget, en kende
overfladisk.
Men for newbies og især wannebees er bogen den ultimative lekture, og
derved perfekt til at præge knægten i familien med som gave

Tillægsdetalje:
Forfatter: Alan Seeley.
ISBN: 1 85960 868 X

--
Armand.

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 09-03-10 17:18

Bogen kan også købes på nettet her:
http://www.gettextbooks.com/search/?isbn=1+85960+868+X
Den skulle så koste ca- en halvtredser-
Jeg iler ind og bestiller
Tak til Armand
Med venlig hilsen
John Senius-Jørgensen

Fra : Armand

Dato : 09-03-10 17:38

John Senius-Jørgensen skrev:
> Bogen kan også købes på nettet her:
> http://www.gettextbooks.com/search/?isbn=1+85960+868+X
> Den skulle så koste ca- en halvtredser-
> Jeg iler ind og bestiller
> Tak til Armand

Ingen årsag!

Og jeg burde selvf. selv have checket/oplyst prislejet

Til den pris er det næsten dyrere at at tage bussen til biblioteket, så
der er ingen grund til at tøve med at anskaffe sig lidt litteratur tile
en afveksling(?)!

--
Armand.
(Yderst litterær - Faglitterær!)

Fra : Armand

Dato : 11-03-10 00:39

Ting har det med at komme i byger:
da jeg som en anden engelsk gentleman var i min klub for bl.a. at læse
tidsskriftet opdagede jeg at seneste udgave af MOTORRAD, der må stå på
hylderne en uges tid endnu, har et 50-siders A5-hæfte om
motorcykel-kørsel indlagt.
Emnet er "motorcykel-kørsel godt og sikkert" og under-skriften summerer
indholdet op som: Basis-viden; nyttige hverdags-tips og køreteknik.

Skriftet er fyldt med guldkorn og har man blot det mindste tysk-kendskab
er bladet med indlæg absolut anbefalelsesværdig!

--
Armand.

Fra : Western

Dato : 16-03-10 22:13

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev
> [...]
>
> Skriftet er fyldt med guldkorn og har man blot det mindste
> tysk-kendskab er bladet med indlæg absolut anbefalelsesværdig!

Ja, absolut rosværdigt. Selv om indholdet i praksis er en gentagelse af
et tilsvarende hæfte som var indlagt i 2009.

--

Leif Westen

Fra : Gammel Nok

Dato : 10-03-10 06:12

> [...]
> motorcyklister - Nogen MÅ have været lidt utålmodige dengang, hvilket jeg
> vil forske lidt i til klubbens 40-års jubilæumsfest

Jeg mener at kunne huske at du hader Honda af hele dit hjerte, men du er
måske blevet omvendt, - hvorfor ellers denne interesse.

vh.
Søren

Fra : Armand

Dato : 10-03-10 17:21

Gammel Nok skrev:

> Jeg mener at kunne huske at du hader Honda af hele dit hjerte, men du er
> måske blevet omvendt, - hvorfor ellers denne interesse.

Der står jo "bl.a. ..... CB750.."!
Den aktuelle interesse går ikke på Honda som sådan; men om motorcyklens
"genfødsel" i slutningen af 60'erne og dermed markedets omvæltning i
årene op til at jeg fik min første motorcykel i '78.
Alle japanerne havde hver for sig noget i støbeskeen til lancering inden
'70, men de øvriges voldsomme skridt fremad drukner i CB750's lys,
hvilket jeg har kigget lidt bagom den seneste tid!

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-03-10 07:50

Armand wrote:
> [...]
> Men for newbies og især wannebees er bogen den ultimative lekture, og
> derved perfekt til at præge knægten i familien med som gave

Jeg synes nu også at disse er værd at præsentere en newbee for :
http://nmcu.org/gode-r-d-om-motorsykkelkj-ring

--
vh
Torben